Dnes je 24. februára 2018, meniny má a zajtra

Gejša

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 27.04.2011

Ešte aj s odstupom času mám pocit, že Gejša bola v našom teritóriu mierne nedoceneným filmom.
Gejša

Príbeh filmu, ktorý je zasadený do tajomného a exotického sveta, ktorý si dodnes uchováva svoje čaro, sa odohráva v rokoch pred II. svetovou vojnou, kedy je malé japonské dievčatko odlúčené od svojich chudobných rodičov, aby pracovala ako gejša. Hoci má v dome nebezpečnú rivalku, ktorej sa takmer podarí zlomiť jej vôľu, vyrastie z dievčaťa legendárna gejša Sayuri. Krásnej a skúsenej Sayuri sa darí očarovať najmocnejších mužov, avšak sužuje ju tajná láska k mužovi, ktorý je mimo jej dosahu.

Ešte aj s odstupom času mám pocit, že Gejša bola v našom teritóriu mierne nedoceneným filmom. Na jej produkcii sa podieľal Steven Spielberg a dodnes si pamätám, že v čase premiéry som išiel do kina s dosť veľkou nechuťou aj ja sám. Bál som sa samotnej témy, bál som sa dĺžky filmu (2,5 hodiny), mal som strach, že sa unudím. Napokon však tento film zaváňajúci tak famóznou a jedinečnou exotikou vo mne zanechal iba pozitívne pocity. Tvorcovia totiž nestavili na opis japonských tradícií, ale iba po nich nechali zviesť nádherný príbeh plný citov. Ten sa v podstate vyvíja od detstva až po dospelosť hlavnej hrdinky, ktorá si musí prejsť mnohými úskaliami, kým sa jej dostane vytúženého uznania. Gejša je famózny, farebný, exotický a najmä nezabudnuteľný film.

Keď občas vypadnem niekde mimo Slovenska, okrem tých vnútorných spomienok, sladkostí a pár drobností sa snažím priniesť si ešte dve veci. Magnetku na chladničku a niečo (nie do chladničky) do prehrávača. Buď CD, alebo najnovšie aj blu ray disk. Nie len kvôli tomu, že vonku sú o dosť lacnejšie, ale jednoducho ako maniak na tieto zvukové a obrazové veci to má pre mňa hodnotu. Už do konca života budem pri pohľade na blu ray Gejša vedieť, že je to spomienka na španielsky Madrid. V päťposchodovom obchode s nosičmi boli blu ray disky na celom jednom poschodí a bolo z čoho vyberať. Ceny prijateľné, Gejša dokonca vo veľmi sympatickej akcii a hlavne jediný disk, ktorý obsahoval aj český dabing. Nezaváhal som a doma som sa tešil. Zvuk je výborný, aj ten český rozmixovaný do formátu 5.1, k dispozícii sú aj české titulky. Čo sa týka filmu, česká výbava je dokonalá. Obraz je jednoducho famózny. Gejša síce nie je starý film, ale tým HD rozlíšením získal obraz ďalší rozmer.

Zaujímavá je potom bonusová výbava. Blu ray s filmom Gejša sa dá dostať aj na našom trhu, ale podľa obalu je na ňom oveľa menej bonusov. Táto španielska verzia prináša okrem audiokomentárov a obsiahlej fotogalérie aj neuveriteľných 11 dokumentov, ktorých dĺžka je neuveriteľných 120 minút. Ich prostredníctvom vás tvorcovia zoberú do zákulisia nakrúcania filmu, dozviete sa, ako prišli k téme, ako vznikali kulisy, ako a kde sa nakrúcalo, ako vznikala filmová hudba a mnoho, mnoho ďalšieho. Bonusový obsah je už bez českej podpory, ale to je celkom pochopiteľné, keďže v tomto prípade nejde o disk smerovaný na náš trh. Ak ste však aspoň trochu zbehlí v angličtine, alebo prípadne v holandčine, a ste milovníkmi filmových bonusov, odporúčam sa v internetových obchodoch pozrieť práve na túto verziu.

Réžia: Rob Marshall
Hrajú: Ziyi Zhang, Ken Watanabe