Dnes je 01. marca 2021, meniny má a zajtra

Grey Gardens

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.02.2011

Film, ktorý vyráža dych...
Grey Gardens

Tridsaťpäť rokov po vzniku slávneho rovnomenného dokumentu bratov Mayslesových ponúka cenou Emmy ocenený film Grey Gardens trpký pohľad do súkromia „Veľkej Edie“ a „Malej Edie“ Bouvier Bealových, dvoch okúzľujúcich výstredných dám, ktoré boli príbuznými Jacqueline Bouvier Kennedy Onassisovej a obyvateľkami chátrajúceho sídla v Hamptons. Držiteľka ceny Emmy Jessica Lange a na cenu Emmy nominovaná Drew Barrymore stvárňujú úlohy samotárskej matky a dcéry, ktorých nekonvenčný vkus a spoločenská vzbura sa povzniesli nad verejnú mienku a vytvorili jedinečné a nezlomné puto. Film režiséra Michaela Sucsyho, nakrútený podľa scenára Sucsyho a Patricie Rozemy, zachytáva udalosti štyroch desaťročí a sústreďuje sa na kúzelný a luxusný život hrdiniek dlho pred natočením dokumentu a na okolnosti v pozadí ich cesty z bohatstva k chudobe.

Film, ktorý vyráža dych. Na jeho začiatku si síce budete musieť v hlave usporiadať rôzne dobové skoky a uvedomiť si, kto je vlastne kto, ale strhujúci osud dvoch hlavných hrdiniek filmu vás bezpochyby chytí a nepustí až do samotného konca. Depresívne pocity na jeho konci sú samozrejmosťou, ktorú treba prijať. Reálny osud dvoch žien, ktoré sa vlastnou zásluhou „dopracovali“ od bohatstva k biede je geniálny. Fantastické herecké výkony a najmä dokonalé maskovanie sú silným bodom celého filmu, ktorý diváka určite nesklame. Maskéri tejto produkcie si zaslúžia uznanie a ocenenie. Drew Barrymore práve v tomto filme konečne prekročila svoj neblahý tieň kamarátky E.T. mimozemšťana a následne o generáciu staršej predstaviteľky sladkých dievčat. Drew Barrymore v tomto filme skutočne hrá a je dokonalá. Grey Gardens sa tvári nenápadne medzi veľkou hollywoodskou produkciou, ale v mnohom ju predbieha.

Veľmi sa teším, že hoci si film Grey Gardens nenašiel cestu do našich kín (ono je to vlastne televízna záležitosť, takže netuším, či to do kín vo svete vôbec smerovalo), našiel si cestu aspoň na náš DVD trh. A vo vynikajúcej kvalite. Obraz je primeraný DVD nosiču a nádherne sa v jeho „kvalite“ odráža časová os príbehu, teda minulosť a relatívna súčasnosť. Tvorcovia si dali záležať, aby to bolo poznať. Dabing je výborný, rovnako dramatický, ako samotný film, českým hercom sa podaril husársky kúsok a film nadabovali naozaj presvedčivo. Súčasťou disku sú aj bonusy, film si môžete pustiť s audiokomentárom výkonných producentov, ale hlavne je súčasťou disku dokument Grey Gardens: Vtedy a dnes, ktorý porovnáva celovečerný film s originálnym dokumentom z roku 1975 a obsahuje rozhovory s hercami a tvorcami.

Hrajú: Drew Barrymore, Jeanne Tripplehorn, Jessica Lange, Daniel Baldwin
Réžia: Michael Sucsy

undefined