Dnes je 28. septembra 2020, meniny má a zajtra

Hannibal - klasika na víkend

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.07.2013

Uplynulo desať rokov od okamžiku, keď Dr. Hannibal Lecter zmizol z dohľadu a agentka FBI Clarice Starlingová sa s ním rozprávala v prísne stráženej nemocnici pre nebezpečných chorobomyseľných zločincov...
Hannibal - klasika na víkend

Uplynulo desať rokov od okamžiku, keď Dr. Hannibal Lecter zmizol z dohľadu a agentka FBI Clarice Starlingová sa s ním rozprávala v prísne stráženej nemocnici pre nebezpečných chorobomyseľných zločincov. Doktor Hannibal je momentálne na slobode a plnými dúškami si vychutnáva kúzlo starej dobrej Európy. Ale Starlingová nikdy nezabudla na stretnutie s Lecterom a na kovovú chrapľavosť jeho hlasu, ktorá ju v snoch neustále prenasleduje. Mason Verger, jedna z doktorových obetí, ktorá prežila, je posadnutý pomstou a rozhodne sa Starlingovú použiť ako návnadu.
Hannibal - trailer

Spomínam si, ako som s napätím čakal na toto pokračovanie Mlčania jahniat, filmu, ktorý je jedným z mojich najobľúbenejších a čakal som, kam sa Thomas Harris posunie v rozprávaní o psychopatickom ľudožrútovi. Spomínam si presne i na ten moment, ako som sa v kine zhrozil asi v tretej minúte, keď som zbadal tvár boháča Vergera a dáviaci pocit ma prepadol niekoľko ráz počas dvojhodinového filmu. Vtedy mi to prišlo ako strašne na silu vymyslený príbeh, ktorý má vyťažiť to posledné, čo sa z fenomenálneho Mlčania jahniat vyťažiť dá, aj keď to vlastne v globále nemá zmysel.

Za 12 rokov som ten film videl niekoľkokrát a po dlhšej prestávke som sa k nemu vrátil opäť. A vychutnal som si ho. Sledoval som exteriéry, spájal nitky príbehu a trochu škodoradostne hľadal chyby a premýšľal nad tým, čo by som urobil inak ako Ridley Scott. A uvedomil som si, že Hannibal ma s každým ďalším pozretím baví viac a viac, a že ho jednoducho môžem. Mrzí ma, že Jodie Foster odmietla rolu Starlingovej (aj keď sa jej svojim spôsobom nedivím). Na druhej strane však bola Julianne Moore tá najlepšia voľba, ktorú si Scott mohol vybrať. Jedinečná, tvárna, dobre hrajúca a v čase premiéry stále moc neopozeraná. Príbeh? Udržiava diváka dve hodiny v napätí a nenudí. Mnohé veci by sa asi dnes udiali inak. Nie, nie je to Mlčanie jahniat, niektoré časti sú bolestivo nedokonalé, ale v globále je to naozaj znesiteľné. Hanibbal Lecter sa po Mlčaní jahniat vrátil na plátna kín ešte trikrát a toto pokračovanie vskutku nepatrí medzi tie horšie.

Hannibal je momentálne stále dostupný na DVD spoločnosti Bontonfilm. Žiaľ, český dabing je rozmixovaný iba do formátu 2.0, technicky je znesiteľný, no dabing ako taký je v porovnaní s Mlčaním jahniat katastrofálny. Obraz je obstojný. Na disku sú aj bonusy, filmový trailer, audio komentár režiséra a fantastický film o film, ktorý trvá 75 minút a je naozaj výnimočný. Nie sú však k nemu pribalené české titulky, takže ak neovládate angličtinu, smola. Mrzí ma to zvlášť preto, že toto vydanie je špecificky určené iba pre náš trh o čom svedčí výlučne prítomnosť češtiny a angličtiny, takže je veľká škoda, že bonusový materiál české titulky neobsahuje. Verím, že po vydaní Mlčania jahniat a Červeného draka na Blu ray disku dôjde rad aj na Hannibala a že sa tam tieto bonusy objavia aj s českými titulkami.

Réžia: Ridley Scott
Hrajú: Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman

Hannibal obal dvd