Dnes je 19. januára 2019, meniny má a zajtra

Hitchcock

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.08.2013

Film Hitchcock odhaľuje nielen históriu natáčania jedného z najslávnejších filmov všetkých čias, ale tiež podmanivý milostný príbeh slávneho režiséra a jeho ženy Almy (H. Mirren).
Hitchcock

Film Hitchcock odhaľuje nielen históriu natáčania jedného z najslávnejších filmov všetkých čias, ale tiež podmanivý milostný príbeh slávneho režiséra a jeho ženy Almy (H. Mirren). Úspešná scenáristka mu bola po celý život inšpiráciou aj oporou, a hoci mala vlastné tvorivé ambície a plány, nikdy nevystúpila z tieňa svojho muža, ktorého milovala a podporovala za každých okolností. Keď počas natáčania Psycha Alfred Hitchcock náhle ochorie, je to práve Alma, kto namiesto neho zasadne do režisérskeho kresla a zastúpi svojho muža v kritickom okamihu, keď sa rozhoduje o zastavení či pokračovaní natáčania. Nevďačnú rolu zvládne na výbornú a podpíše sa tak pod vznik dnes už legendárnej snímky. Málokto tuší, že slávny horor má v skutočnosti dvoch režisérov, že to nebol veľký Alfred, kto do slávnej scény vraždy v sprche presadil nezabudnuteľné kvílenie huslí. Lenže aj taká svätica ako Alma môže začať hrešiť, keď sa nedočká uznania. Uvedomí si Hitchcock včas, akú vzácnu ženu má po svojom boku, alebo zaslepený žiarlivosťou stratí toho, kto ho najviac miloval?
Hitchcock - trailer

Jednoducho by som musel zopakovať nadšenie, ktorým som hýril začiatkom roka, keď som písal filmovú recenziu krátko po tom, čo sa film dostal do našich kín. Aj po polroku som z neho rovnako nadšený. Sachovi Gervasimu sa podaril nakrútiť skvelý, povedzme že životopisný príbeh, v ktorom síce vyzdvihuje iba istú časť života filmového génia, akým Alfred Hitchcock nepochybne bol. Na ploche sto minút sa mu podarilo vyčarovať excelentný pohľad naživo maestra a na vznik na jeden z najzásadnejších filmov nielen v jeho filmografii, ale vo svete filmu vôbec.

No a potom je tu Anthony Hopkins, ktorý je pánom tohto filmu a spolu s nim aj maskéri, ktorí ho „pretvarovali“ do Alfreda. Podľa bonusových materiálov sa absolútne nesnažili o to, aby sa Hopkins na Hitchcocka presne podobal, no nakoniec sa im to podarilo tak excelentne, že mnohí, ktorí na pľaci pracovali a stretli zamaskovaného Hopkinsa, cúvli o krok vzad, pretože neverili vlastným očiam. Ten zážitok si nepochybne dopraje aj každý divák pri vzhliadnutí tohto filmu.

Bavíme sa o Blu ray prevedení, takže k obrazu iba toľko, že je vynikajúci, rovnako tak zvuk, ktorý je v prípade angličtiny i češtiny rozmixovaný do formátu 5.1 a po technickej stránke je naozaj bravúrny. Uznávam tiež, že sa vydaril aj český dabing. Bohatá je i bonusová výbava a veľmi sa teším z toho, že komplet bonusy sú podporené českými titulkami, takže si ich dokážete vychutnať naplno. Osobne priznám, že tento film milujem od momentu, čo som ho prvý raz videl v kine a pre mňa tie bonusy boli veľkou pridanou hodnotou.

Ako človeka, ktorého fascinovala premena Hopkinsa na Hitchcocka ma nesmierne nadchol dokument o výrobe masky, kostýmu a mejkapu, ale nemenej zaujímavá je aj vynechaná scéna, mnoho pohľadov do zákulisia nakrúcania i nahrávanie Hopkinsa, ktorý nabáda divákov, aby si vypli mobilné telefóny. Vskutku veľmi bohatá a zaujímavá bonusová výbava. Dovolím si iba skonštatovať, že tak ako ma nadchol na začiatku roka samotný film, tak ma v tejto chvíli nadchlo jeho vydanie na DVD a Blu ray.

Réžia: Sacha Gervasi
Hrajú: Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Jessica Biel

Distribuuje: Bontonfilm, 2013