Dnes je 08. júla 2020, meniny má a zajtra

Hon na čarodejnice - veľkolepá historická výprava

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.07.2011

Veľa plusov a veľa mínusov. Veľmi lukratívna a pre diváka asi navždy zaujímavá historická téma, trochu málo času na jej dokonalé spracovanie.

Výpravný film rozpráva príbeh hrdinského križiaka Behmana (Nicolas Cage) a jeho najbližšieho priateľa Felsona (Ron Perlman). Po desaťročiach boja sa vracajú do vlasti, ktorú nachádzajú zdevastovanú morom. Cirkevní hodnostári sú presvedčení, že za katastrofu je zodpovedné dievča obvinené z čarodejníctva a preto dvojici hrdinov prikážu, aby ju dopravili do vzdialeného kláštora. Tu sa má údajná čarodejnica podrobiť prastarému rituálu vyháňanie diabla. Vydávajú sa teda na strastiplnú cestu, ktorá je skúškou ich síl a guráže a počas nej odhalia temné tajomstvo dievčaťa.
Trailer: Hon na čarodejnice

Veľa plusov a veľa mínusov. Veľmi lukratívna a pre diváka asi navždy zaujímavá historická téma, trochu málo času na jej dokonalé spracovanie, takže je to príliš uponáhľané a k tomu Nicolas Cage, ktorý svoj filmový vrchol dosiahol vo filme Skala a odvtedy hrá stále rovnako sterilne, ibaže vo všetkých možných žánroch. Ak mi v tejto historickej veľkovýprave naozaj niečo prekáža, tak je to práve vypasený Cage, ktorého jeho herecký kolega Ron Perlman svojim hereckým koncertom hravo strčí do vrecka a napriek vedľajšej, či druhej hlavnej úlohe, je bezpochyby hviezdou celého filmu.
Hon na čarodejnice
Hon na čarodejnice

Potom je tu ten zmiešaný pocit, čo chceli tvorcovia vlastne nakrútiť. Film o ničení čarodejníc, alebo pokračovanie Mena ruže, alebo skôr Vyháňača diabla? Hon na čarodejnice totiž prináša kúsok z každého týchto filmov. Osobne ma najviac presvedčila tá časť, ktorá sa najviac podobala Menu ruže – čiže história, kláštory a nádherná ukážka toho, čo je vlastne cirkev zač. Hlavne pri tom poslednom si tvorcovia nebrali servítku pred ústa, či skôr pred kameru a hriechoch „nehriešnych“ hovoria naozaj priamo, otvorene, asi tak, ako to história skutočne ukázala. Fantastické exteriéry, ktoré boli vybrané pre film, i vyrobené historické kulisy dávajú tejto časti filmu dokonalý ráz a diváka presvedčia o krutosti, ktorá sa v tom čase vo svete diala.
Hon na čarodejnice 2
Hon na čarodejnice

Keď sa však na scéne zjavuje diabol, ktorý pasie po poslednom vydaní „svätej knihy,“ ktorej zničenie je akousi poslednou skladačkou na ceste k zničeniu sveta a keď sa diabol a jeho posluhovači viac podobajú na votrelcov, než na diabla, akási serióznosť zrazu pominie a okrem samotného Nicolasa mám skutočne problém aj so samotným filmom. Hodinu a pol filmového predstavenia (naozaj ten film trvá hodinu a pol, aj keď vydavateľ na obale uvádza dve a štvrť hodiny, predajcovia zas sto minút) tak možno rozdeliť na tri časti a každú možno samostatne hodnotiť. Prvá polhodina 80%, druhá polhodina celá stovka a posledná časť 20%, aj to iba preto, lebo to nejako muselo skončiť. V každom prípade je to v priemere 6,5 z pomyselných desiatich hviezdičiek a s tým sa viem stotožniť. Treba vidieť.

Teším sa, že napriek tomu, že film distribuuje u nás Hollywood Classic Entertainment a DVD od nich vychádzajú v slim obaloch za lacnejšiu cenu, spoločnosť veľké filmy prináša už aj na blu ray diskoch. V tomto prípade odporúčam kvôli obrazu siahnuť práve po tomto vydaní. Tie historické obrazy musia byť úžasné. Obraz je však obstojný aj na DVD, rovnako zvuk českej verzie, hoci dabing samotný je trochu dramatický a Cagea dabuje rovnako sterilný český herec, ako Cage sám. Disk prináša ako bonusy aj vynechané scény a alternatívny koniec.

Hrajú: Nicolas Cage, Ron Perlman, Stephen Campbell Moore, Christopher Lee
Réžia: Dominic Sena

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment