Dnes je 19. januára 2019, meniny má a zajtra

Hop - veselá veľkonočná veselica

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.10.2011

Naozaj vydarený príbeh o zajacovi rockerovi, ktorý ide za svojim snom.
Hop - veselá veľkonočná veselica

Starý Veľkonočný zajac má syna, ktorému by kvitnúci veľkonočný podnik čoskoro rád odovzdal. Lenže junior kašle na povinnosti aj na tradície a nadovšetko túži stať sa slávnym rockovým bubeníkom. Kvôli tomu dokonca zdrhne z domova a vydá sa do mekky podobných bláznov, do mesta Los Angeles, kde chce hudobne preraziť. Namiesto toho ale narazí. Narazí na predný nárazník automobilu, ktorý riadi Fred. To je rovnako nezodpovedný galgan a flákač ako junior, líši sa od neho snáď len tým, že je človek. Pretože zrážku medzi juniorom a autom vyhralo auto, musí sa Fred o zraneného chlpáča postarať, kým sa plne nezotaví. Za tento dobrý skutok bude po zásluhe potrestaný, pretože jeho život sa v tú chvíľu premení na sériu katastrof, v ktorej fakt, že ten zajac hovorí ľudskou rečou, je len taká zaujímavosť. Junior, napriek svojej roztomilosti, je totiž rocker srdcom a dušou a Fredovi čoskoro prerastie cez hlavu.

Dráma sa však v tú istú chvíľu odohráva v jeho domovine. Veľkonočný zajac vyhlási celosvetové pátranie po svojom synovi, do ktorého vyráža elitná zajačia jednotka prezývaná Ružové barety. Neprítomnosť ozbrojených zložiek využijú kurčatá, vedené ambicióznym kohútikom Carlosom, a spolu sa rozhodnú prevziať vládu nad ostrovom a veľkonočnými tradíciami...
Trailer k filmu Hop.

Veľkonočné sviatky sa museli cítiť vo filmovom biznise veľmi odstrčené. Popri záplave vianočných filmov si totiž spomínam iba na jediný film, ktorý mal niečo spoločné s veľkou nocou, francúzsku komédia Veselá Veľká noc. Aspoň čiastočne sa to snažili vykompenzovať tvorcovia filmov Alvin a Chipmunkovia, či Ja, zloduch, ktorí presne na Veľkú noc prišli do kín s animovano – hranou rozprávkou Hop. A Veľká noc môže byť spokojná, pretože veselý veľkonočný príbeh sa naozaj vydaril.

Na hodinu a pol sa tak môžete nechať uniesť do víru veľkonočných zvyklostí, ktoré sú vo svete zrejme trochu iné, ako u nás a užiť si veselý príbeh, ktorého prvoradou devízou je okrem príbehu aj dokonalá animácia a spojenie animovaného filmu s filmom hraným. Pričom animácia je v tomto prípade naozaj veľmi kvalitná a niekedy sa zamýšľate nad tým, či ide o reálny obraz, alebo o animáciu. Príbeh je vtipný, má spád, dĺžka filmu je ideálna k vekovej kategórii, na ktorú je film zameraný.

Aj malý divák pred obrazovkou hodinu a pol v pohode vydrží a vychutná si to. Nebude sa mať kedy nudiť. Z vlastnej skúsenosti však môžem potvrdiť, že spokojný bude aj divák dospelý. Hop som zvládol bez jediného pocitu nudy, či zbytočne zabitého času. Naozaj vydarený príbeh. Ak si k tomu ako bonus pripočítate jedinečnú Elizabeth Perkins (Tráva), neuveriteľne tvarovateľný stále sa rozvíjajúci mladý objav Jamesa Marsdena (27 šiat) v hlavnej „ľudskej“ úlohe a skvelé hlasy Russella Branda a Hugha Laurieho, ktorí prepožičali hlasy hlavným animovaným postavičkám, máte vcelku slušnú zostavu, ktorá je zárukou kvalitného filmu.

Nespomínam si, či sa Hop uvádzal v našich kinách v 3D verzii, preto tu nechcem polemizovať nad tým, prečo zas u nás nevyšiel 3D blu ray, keď klasický blu ray vyšiel. Navyše som mal na recenziu k dispozícii DVD, takže sa budem venovať jemu. DVD vychádzajúce u nás je jednoznačne určené na náš trh, pretože okrem pôvodného zvuku prináša iba českú a slovenskú zvukovú stopu. Všetky sú rozmixované do formátu 5.1 a slovenský dabing v tomto prípade na hony prekonal ten český. Na disku sú ešte české a anglické titulky, české sú v tomto prípade pripojené aj k bonusovým materiálom. Ich prostredníctvom sa na necelú polhodinu prenesiete do zákulisia nakrúcania komédie. V tom čase jednotliví herci hovoria o spolupráci so svojimi kolegami, alebo o svojich úlohách a mladý, u nás zatiaľ neznámy spevák Cody Simpsona hovorí o nadšení z nahrávania titulnej piesne. Celkom fajn výbava.

Distribuuje: Bontonfilm, 2011

Hop DVD