Dnes je 21. apríla 2021, meniny má a zajtra

Hore (blu ray disc)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.05.2010

Nová animovaná komédia od tvorcov Hľadá sa Nemo, Ratatouille a Wall-E.
Hore (blu ray disc)

Nová animovaná komédia od tvorcov Hľadá sa Nemo, Ratatouille a Wall-E. Tvorcovia filmov Ratatouille a Wall-E vám prinášajú ďalší originálny príbeh. Vdovec, 78-ročný predavač balónov Carl Fredricksen žije v malom, starom, útulnom domčeku uprostred veľkomestskej zástavby. Jedného dňa ho omrzí večné otravovanie staviteľov a rozhodne sa splniť si dobrodružný cestovateľský sen – navštíviť Južnú Ameriku. Nafúkne tisíce balónov a aj s chalúpkou vzlietne k oblakom. Netuší, že omylom sa s ním vzniesol aj prehnane aktívny skautík kórejského pôvodu Russell. Najnepravdepodobnejšia dvojica hrdinov tak putuje oblohou, zachraňuje svet a nikdy nezmešká svoj pravidelný popoludňajší čaj…

Áno, domček na balónoch je v podstate ťažiskovým obalom tohto animovaného príbehu. Zďaleka však nie najpodstatnejším. Ako to už v súčasných animovaných príbehoch býva, dôraz sa kladie na vykreslenie charakterov postáv a na vtipnými a napínavými momentmi popretkávaný príbeh, ktorý sa v tomto prípade naozaj vydaril. Samozrejme, len málokto by očakával takúto filmovú dvojicu, ale to ešte stále nie je všetko. To najpodstatnejšie sú zážitky v pralese, s prehistorickým vtákom, nesmrteľným vedcom a jeho psami a mnoho ďalších prekvapení.

Na skutočne nečakaných momentoch, skvelej animácii a opäť fantastickom slovenskom dabingu je postavený úspech tohto filmového príbehu. Divák sa baví, divák sa zamýšľa, divák ma slzu na krajíčku a je úplne jedno, či je to divák dospelý, alebo detský. V tomto prípade ide po dlhom čase konečne o animovanú rozprávku, ktorej porozumejú aj tí najmenší. Animovaný príbeh, voči ktorému nemožno mať výhrady.

Hodnotenie Blu Ray disku:
Hoci sa objavili informácie, že disk neobsahuje český, ani slovenský dabing, a dokonca ani titulky, je to mylná informácia. Všetko je tak, ako má byť a slovenský dabing je navyše mimoriadne vydarený a fantastický. OP dokonalom obraze už hádam netreba ani hovoriť, rovnako perfektne je namixovaný zvuk. Blu ray disk vychádza ako dvojdisková verzia, plus pridané DVD s filmom, čo zaručuje okrem iného plné priehrštia bonusov. A je ich naozaj viac než dosť a sú výborné.

Na prvom disku nájdete okrem filmu aj ďalšie krátke animované filmy Pixaru – Polojasno, úplne nový animovaný film Doôgova sólova misia, Alternatívne scény, komentár režiséra, ďalší krátky film nazvaný Vajce a tiež časť nazvanú Dobrodružstvo nepočká.

Bonusový blu ray disk prináša bonusy v podobe dokumentárnych filmov Geriatrický hrdina, Pes, priateľ človeka, Russell, prieskumník divočiny, Naša obria operená kamarátka Kevin, Stavitelia z Pixaru, Balóny a let, Komponovanie pre postavy, Alternatívna scéna: manželská idyla, Propagačný zostrih filmu, Lov bobríka svetobežníctva, Celosvetovo uvádzané upútavky. Mimoriadne bohatý a kvalitný obsah, pri ktorom sa určite zabaví celá rodina.