Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

Hranice nemožného (Fringe: 2. séria)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.05.2011

V čase, keď najsledovanejšia komerčná televízia stále suší tento seriál z nepochopiteľných dôvodov v archíve! Česká jednotka ho už odvysielala a tak mohlo vyjsť toto DVD.
Hranice nemožného (Fringe: 2. séria)

O seriáli:
Začnite znovu skúmať hranice tajomnej mytológie, ktorá vo svojom hypnotickom zovretí drží milióny divákov. Táto šesťdisková kolekcia 22 epizód druhej sezóny Hraníc nemožného (Fringe) obsahuje svety (a alternatívne svety) plné vzrušenia. Čakajú vás bytosti schopné meniť podobu, kryonické hlavy, parazitné netvory a ľudia, ktorí sa vám pred očami premenia na popol. Ústrednými hrdinami je však trojica tajných agentov FBI - Olivia Dunhamová, Peter Bishop a Walter Bishop - a ich šokujúce vyšetrovania paralelnej reality, ktorá môže zničiť tú našu. V seriáli, ktorý ponúka „najlepšiu a najucelenejšiu dejovú linku zo všetkých sci-fi televíznych drám“ (Mike Halle, The New York Times), sa nemožné stalo skutkom.

Ono to má skutočne zmysel a dbá sa tu na detaily!

V čase, keď najsledovanejšia komerčná televízia stále suší tento seriál z nepochopiteľných dôvodov v archíve, česká jednotka ho už odvysielala a uvoľnili sa tak práva na jeho DVD vydanie aj v našom teritóriu. Kompletná druhá séria seriálového fenoménu súčasnosti Fringe prichádza na náš trh s českým dabingom v čase, keď v USA skončilo vysielanie tretej série a na jeseň je pripravený štart štvrtej.

Ostaňme však v našej realite a pozrime sa na druhú sériu Hraníc nemožného. Jej štart ako keby autori rozbehli presne tam, kde skončila jednotka a trojica hlavných hrdinov si v nasledujúcich častiach bude opäť lámať hlavu nad vecami, ktoré sú pravdepodobne viac-menej nereálne (ale na druhej strane, prečo nie?) a vyrážajú divákovi dych. Každá z častí je v podstate samostatná, ale v konečnom dôsledku dohromady tvoria ucelený príbeh, ktorý sa v divákovej mysli rozmotáva na pozadí divokých a šokujúcich prípadov.

Na rozdiel od prvej série seriálu, v dvojke sa tvorcovia snažia viac poodhaliť „svet na druhej strane“ a dávajú divákovi tiež nahliadnuť do života Bishopovej rodiny, čím odhalia nejedno šokujúce tajomstvo. Diváka tak posúvajú v deji a sebe otvárajú jednoducho cestu k ďalším sériám. Fantastické však je, že sa tu nikto nesnaží iba vyskladať 22 častí po štyridsať minút, ale ono to má skutočne zmysel a dbá sa tu na detaily. Hranice nemožného totiž možno brať ako mimoriadne vydarenú súčasnú kriminálku a sledovať ich ako relax, alebo sa nechať strhnúť dejom a snažiť sa riešiť tie najdivokejšie matematicko–fyzikálne predstavy a vízie, ktoré posúvajú (nielen) myslenie človeka poriadne ďaleko. A samozrejme, nemôže chýbať šokujúci záver...

Hodnotenie kolekcie:
Fringe vychádza na šiestich diskoch, vždy po štyroch častiach seriálu, pričom niektoré sú priamo na disku doplnené o vynechané scény, krátky dokument vysvetľujúci nakrúcanie niektorých efektov, alebo o audiokomentár tvorcov. Hoci vychádza séria obalené do českého obalu, neviem sa ubrániť pocitu, že ide v podstate o svetové vydanie, ktoré je zabalené do českého obalu. Dôvodom je anglické menu, kde síce prepnete na český dabing, avšak ani jeden z bonusových materiálov nemá českú podporu. Okrem asi pre zberateľov najlepšieho bonusu, ktorým je doteraz neodvysielaná epizóda Zmŕtvychvstanie. Veľmi som bol zvedavý, či bude mať aspoň táto nejakú českú podporu a teším sa z toho, že aj tento špeciálny diel bol predabovaný do češtiny. Okrem tohto bonusu sa môžete tešiť na nevydarené scény, vynechané scény a takmer polhodinový dokument z natáčania. Pre fanúšikov Hraníc nemožného ide vskutku o famóznu skladačku.

Hrajú: Anna Torv, Joshua Jackson, Lance Reddick, Blair Brown, Jasika Nicole a ďalší
Réžia: Brad Anderson, Fred Toye, Joe Chappelle a ďalší

Fringe 2. séria DVD