Dnes je 26. septembra 2020, meniny má a zajtra

I Love You Phillip Morris

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.09.2010

I Love You Phillip Morris je ťažko uveriteľný, ale pravdivý príbeh o veľkolepej životnej ceste malého podvodníka,...
I Love You Phillip Morris

I Love You Phillip Morris je ťažko uveriteľný, ale pravdivý príbeh o veľkolepej životnej ceste malého podvodníka, ktorý sa opakovane dostáva do stretu so zákonom, a ktorému sa celkom štyrikrát podarí utiecť z texaskej väznice - zakaždým v mene lásky.

Steven Russell (Jim Carrey) je ženatý s Debbie (Leslie Mann) a vedie zdanlivo obyčajný život. Všetko sa ale zmení po niekoľkých zrážkach automobilov, keď Steven zistí, že je gay. Z pokojného Stevena sa vďaka jeho novému extravagantnému štýlu života stáva podvodník a príležitostný zlodej a tak sa niekoľkokrát ocitá v nápravnom ústave, kde stretáva svoju životnú lásku Phillipa Morrisa (Ewan McGregor). Jeho odhodlanie oslobodiť Phillipa z väzenia a začať s ním žiť nový spoločný život mu dodáva silu k realizácii viacerých len ťažko uveriteľných (ale úspešne vykonaných) podvodov. I Love You Phillip Morris je výstredný príbeh o tom, čo sa stane, keď kolidujú nesmrteľná láska, odvážny duch a právny systém.

Celkom úprimne by ma zaujímalo, koľko ľudí na tomto puritánskom Slovensku sa bolo pozrieť na tento film v kine, kde sa objavil v lete, a koľko si ho tajne pozrie v súkromí svojej izby na DVD. Skôr, než podľahnete ilúzii, že ide o príbeh o tabakovom monopole, rád vás uvediem do obrazu – I Love You Phillip Morris je ten najoriginálnejší film s homosexuálnou tematikou, aký som mal doteraz možnosť vidieť, s geniálnym príbehom (až sa mi nechce veriť, že podľa skutočnej udalosti) a dokonalými hereckými výkonmi (a to je pre mňa komik jednej tváre a jedného gagu Jim Carrey výsostne neprijateľný herec).

Už dlho ma sto minút filmu nevtiahlo do deja tak, ako v tomto prípade. Od Jima Carreyho som sa dočkal už všetkého. Od totálneho idiota, ktorým napokon v mojej hlave ostal zaškatuľkovaný, až po pokus o dramatický výkon, kde ma nepresvedčil. Napokon musela prísť jeho životná úloha homosexuála, v ktorej nevyužíval chabú mimiku svojej tváre, ale sa musel prispôsobiť reálnej postave a to sa mu naozaj podarilo. Carreymu som v tomto filme uveril absolútne všetko.

Ewan McGregor je zas pre mňa absolútnym protipólom Jima Carreyho, muž pri ktorom mám pocit, že dokáže zahrať absolútne všetko a to s neopísateľnou vervou, dokáže sa stotožniť so svojou postavou a nič mu nerobí problém. Dokonalosť, ktorú predvádza mimikou, držaním tela a pohybmi v úlohe homosexuála Phillipa Morrisa je jednoducho neopísateľná. Klobúk dolu.

Ak máte chuť na šialenú komédiu, ktorá vás najskôr baví a potom šokuje, aby vám na záver predostrela namiesto sĺz utrpenia slzy smiechu, je komédia I Love You Phillip Morris absolútne ideálna. Pred oboma hercami v hlavných úlohách navyše klobúk dolu vôbec predtým, že takúto rolu vo svojom veku zobrali, pričom od začiatku bolo zjavné, že nepôjde o kinotrhák, ktorý by potvrdil ich hviezdne statusy. To prvé sa síce neudialo, ale tie statusy im táto komédia napokon potvrdila dokonale.

Dokonalý strih, skvelá réžia, famózne herecké výkony a príbeh, ktorý nevymyslíš, ktorý skutočne môže priniesť iba reálny život a aj tak iba ťažko uveríte tomu, že je to naozaj možné.

keď som sledoval tento film, užíval som sa aj výbornú muziku, ktorá v ňom zaznieva a snažil som sa získať soundtrack k nemu. Napokon sa mi to síce podarilo, ale dalo to námahu a samozrejme, to nebolo u nás. Fanúšikovia soundtrackov by možno privítali, keby k takýmto „ne-kinovým“ hitom vyšlo napríklad DVD v špeciálnej edícii doplnené o soundtrack a drahšie trebárs o 5€. Okamžite by som po ňom siahol. Zvlášť v prípade, keď distribučná spoločnosť Magic Box ako jedna z prvých pochopila, že čaro väčšieho predaja tkvie aj v cene noviniek a preto sa veľmi teším, že ich nové filmy sú v predaji k dispozícii za necelých 10€ a po relatívne krátkom čase cena padá citeľne nižšie. Predávať DVD novinky za 15€ v dobe blu ray diskov mi príde nemiestne. I Love You Phillip Morris patrí do tejto zvýhodnenej kategórie.

Samotné DVD napokon však okrem filmu neprináša žiadne bonusy, ak za také nerátame upútavky na ďalšie DVD, alebo na kino filmy, ktoré spoločnosť uvedie do kín (týmto „bonusom“, ktoré sa opakujú pomaly na každom DVD sa radšej úspešne vyhýbam). Je mi to trochu ľúto, pretože práve v prípade tejto geniálnej komédie by som prijal akýkoľvek dokument zo zákulisia nakrúcania.

K technickým vymoženostiam tohto DVD nemám žiadne výhrady. Disk prináša originálnu anglickú zvukovú stopu a mimoriadne vydarený český dabing, pričom obe stopy sú rozmixované do veľmi kvalitného 5.1 Dolby Digital formátu. Fakt, že ide o disk určený výhradne na česko-slovenský trh uisťujú titulky, ktoré sú v tomto prípade výlučne české.

Distribuuje: Magic Box, 2010