Dnes je 16. októbra 2018, meniny má a zajtra

Indočína

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.10.2011

Ohromný príbeh lásky na pozadí, príbeh, v ktorom sa dve ženy zamilujú do jedného muža a to všetko na pozadí exotických exteriérov, zaujímavých historických udalostí, vojny, revolúcie.
Indočína

Eliane Devries (Catherine Denevue) narodená vo francúzskej kolónii vedie so svojím otcom a svojou adoptívnou dcérou Camillou (Linh Dan Phan), domorodou princeznou, luxusný život vrchnej vrstvy kolónie. S povstaním proti kolonizátorom však po 30 rokoch idylický život na kaučukových plantážach končí. Camilla sa zamiluje do Jeana-Baptistu (Vincent Perez), francúzskeho dôstojníka, vďaka ktorému spozná biedu prostého obyvateľstva. Tým vzápätí zničí svoje priateľstvo so svojou adoptívnou matkou Eliane. Sledujte príbeh plný vášne a dobrodružstva, ktorý sa odvíja na pozadí Indočínských vojen...
Trailer k Indočíne.

Príliš dlhý začiatok a príliš rýchly koniec. To sú dve veci, pre ktoré tento film nehodnotím plným počtom. Príbeh filmu v sebe nesie všetko, vďaka čomu to musel byť jednoznačne silný a úspešný príbeh. Ohromný príbeh lásky na pozadí, príbeh, v ktorom sa dve ženy zamilujú do jedného muža a to všetko na pozadí exotických exteriérov, zaujímavých historických udalostí, vojny, revolúcie. Ak k tomu prirátame ešte bravúrne herecké výkony a nečakané zvraty v príbehu, čaká vás strhujúci príbeh, ktorý vám nedovolí odtrhnúť sa od televíznej obrazovky, ak samozrejme zvládnete tú prvú hodinu.

Už od začiatku sa dá totiž šípiť, že vzhľadom na prostredie a čas, v ktorom sa film odohráva, pôjde o silný príbeh. Po dvadsiatich minútach máme po prvý raz pocit, že sa nič nedeje, po ďalších dvadsiatich si uvaríte čaj a po hodine to stopnete a na cigarete budete rozmýšľať, či to vydržíte ešte hodinu a pol do konca, alebo v prehrávači jednoducho vymeníte disk. Odporúčam vydržať. Stačí ešte nejaká tá minúta a stane sa niečo, čo vás bezpochyby presvedčí o tom, že v tomto filme ste ešte ani zďaleka nevideli všetko a že vás v ňom bezpochyby ešte asi veľa vecí prekvapí.
Indočína
Záber z filmu Indočína.
zdroj: Internet

Po zhruba hodine veľmi výpravného (a zbytočne dlhého - menej je niekedy viac) úvodu prichádza moment prekvapenia, film dostáva spád a na jeho konci si poviete, že toto ešte skončiť nemôže. Tá hodina a pol do konca je fantastická, je jednoducho stopercentná. Posun v príbehu, posun v deji, farbistý opis prekvapivo neľahkých osudov jednotlivých postáv a politické vyvrcholenie sú jednoducho neodolateľné. Po dva a pol hodine som mal odrazu pocit, že na rozdiel od vláčneho úvodu bol ten záver odrazu veľmi rýchly a niektoré veci, akoby ostali nedopovedané. Asi som náročný divák, ale keďže som sledoval rovnako náročný film, chcel som aj náročné finále. To bolo prekvapivé, ale zároveň vyznelo, akoby odrazu nebolo na čo nakrúcať a bolo to treba rýchlo ukončiť. Ten film sa však napokon rozbehol natoľko, že by som ďalšiu polhodinu bol bez mihnutia oka zvládol.

Indočína mala premiéru v roku 1992 a ak sa nemýlim, tak na DVD vychádza vďaka spoločnosti Magic Box po prvý raz. Film získal Zlatý Globus a získal ho právom, pretože ani pomaly po dvadsiatich rokoch nestratil nič na svojej dokonalosti. Fakt, že vychádza s českým dabingom je iba pozitívnym zistením. Škoda iba, že na DVD, pretože obrazy, ktoré sú vo filme by zvládli kvalitu obrazu blu ray disku všetkými desiatimi a bol by to bonus pre diváka. Aspoň jediný. Pretože na disku, ktorý u nás vychádza, žiaľ, nie je bonus žiadny. Možno dôvod na odobratie ďalšieho čísla v hodnotení, ale to som už nerobil, pretože, napriek tomu, že si myslím, že je to nepravdepodobné, možno žiadne bonusy k filmu nie sú. Disk s filmom Indočína je nasmerovaný na československý trh, s francúzskym 2.0 zvukom a vydareným českým dabingom, ktorý je rozmixovaný do formátu 5.0, pribalené sú aj české titulky.

Réžia: Régis Wargnier
Hrajú: Catherine Deneuve, Vincent Perez, Jean Yanne, Dominique Blanc, Linh Dan Pham, Carlo Brandt

Linky: MAGIC BOX, SUPERSHOP