Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Jedlíci, alebo sto kíl lásky - veľká filmová katastrofa

Hodnotenie: 1 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 29.09.2013

Mala to byť bláznivá komédia o chudnúcich plnoštíhlych ľuďoch s hviezdnym obsadením, ostalo však iba pri fraške.

Do práve otvoreného „chudnúceho“ sanatória sa schádzajú pacienti s cieľom schudnúť. A aj keď každý z nich k tomu má iný dôvod, všetci tu teraz pod dohľadom asketického primára podstupujú najdivokejšie procedúry a cvičenia, to všetko navyše bez jedla, alkoholu a sexu. Tým sa pre väčšinu z nich pobyt v sanatóriu stáva nočnou morou. Hrdinovia jedákov sú romantickí aj nerozumní, vtipní aj dojemní... Všetci sú vedení láskou - k ľuďom, veciam, prácu, a samozrejme k jedlu - a každý z nich ju tiež nakoniec nájde. Ako to už jednoducho vo filmoch býva.
Jedlíci, alebo sto kíl lásky - trailer

Mala to byť bláznivá komédia o chudnúcich plnoštíhlych ľuďoch s hviezdnym obsadením, ostalo však iba pri fraške. Chvíľu sa mi chcelo kričať, že Slovensko potrebuje takého Magnuseka, ako majú v Čechách, ktorý točí jeden film za druhým. Jedlíci sú však jasnou ukážkou toho, ako sa film točiť nemá, ako môže dopadnúť najväčšia novodobá filmová katastrofa, ako to s Magnusekom ide dolu vodou a aj napriek jeho snahám je totiž, dôkaz o tom, že Troška je iba jeden. Magnusekovo meno sa stalo známym vďaka trilógii Bastardi, potom sa svojou firmou podieľal na Školskom výlete, čo už zaváňalo tragédiou, ktorá sa napokon dostavila v podobe výsmechu moletným ľuďom. A ono to v konečnom dôsledku ako námet nebolo zlé, ale to spracovanie je vskutku katastrofa.

Scenár, ktorý nedáva zmysel, komédia, na ktorej sa smejete zo zúfalstva, herecké výkony na úrovni bezduchého scenára a tam, kde si autor nevedel poradiť s tým, akým obrazom naviazať na príbeh, hodil jednoducho stmievačku a vybavené. Týmto Magnusek trápi diváka neuveriteľných 104. Minút a pre mňa neustále ostáva záhadou, prečo sa do jeho projektov hrnie toľko známych mien – Žilková, Županič, Stropnický, ale aj Patrasová, Andrlová, či Skamene, aj keď pri tejto trojici chápem, že sa chcela dostať na obraz a napriek tomu, že boli divákmi asi najviac očakávaní a mohli úroveň filmu aspoň trochu pozdvihnúť, mám pocit, že si účinkovaní v tomto paškvile skôr vykopali vlastný filmársky hrob. Tú jednu hviezdičku v hodnotení si domov môže kľudne zobrať Veronika Žilková, ktorá v tom filme jediná dokázala, že si vie zo seba urobiť srandu a nevyjde z toho, ako totálny skrachovanec.

V tomto prípade, by možno ani nebolo čo hodnotiť, keby. Keby film na DVD nemal tak ohyzdnú kvalitu, ako má. Nemohol som tomu uveriť, neveriacky som začal obviňovať vlastný prehrávač z toho, že sa mu niečo stalo, ale po vložení iného disku bol obraz opäť v poriadku. Jedlíci vyšli s tak katastrofálnym obrazom, že buď to Magnusek točil na malú ručnú videokameru, alebo obraz pre účely DVD upravoval niekto, kto to robil prvýkrát v živote a poriadne to...

V každom prípade, keď si to pustíte, máte pocit, že ste omylom vložili do DVD prehrávača starú pásku. Rozrastrované tváre hercov, ktorý stoja v obraze ďalej sú vrchol tohto nevydareného diela. Medzi bonusmi je priložená fotogaléria, ktorú som už ani nemal odvahu otvoriť, keďže aj statické menu je celé rozrastrované a po tom, čo mi samotný priložený trailer presne naznačil o čom ten film je – o ničom – som ho rýchlo vybral z prehrávača a odhodil do police a viac ho nechcem vidieť. Posledný klinec do rakvy? Zvuk je rozmixovaný do formátu 2.0, ale čuduj sa svete, napokon to bola jediná vec, ktorá mi nijako neprekážala.

Réžia: Tomáš Magnusek
Hrajú: Milan Chára, Karel Heřmánek jr., Tomáš Magnusek, Martin Stropnický, Veronika Žilková, Dagmar Patrasová, Kamila Nývltová, Ivana Andrlová, Daniel Rous, Ladislav Županič, Petr Janda, Jan Šťastný, Ilja Racek, Václav Svoboda, Eva Decastelo, Luboš Xaver Veselý, Roman Skamene

Linky: MAGIC BOX

brošňa

Hodnotenie: 1 / 10