Dnes je 16. januára 2019, meniny má a zajtra

Kajínek

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 08.12.2010

Kriminálny thriller inšpirovaný príbehom Jiřího Kajínka, ktorý je považovaný za prvého nájomného vraha...
Kajínek

Kriminálny thriller inšpirovaný príbehom Jiřího Kajínka, ktorý je považovaný za prvého nájomného vraha v Českej republike. Vďaka svojmu úteku z väzenskej pevnosti Mírov sa z neho stala legenda a aj najhľadanejší človek v Európe. Päť týždňov, kedy unikal polícii, je dodnes zahalených tajomstvom. Filmový Kajínek je silným príbehom najznámejšieho väzňa v Československu, príbehom dvojnásobnej vraždy, príbehom obhajkyne hľadajúcej nové dôkazy, príbehom podsvetia a jeho prerastania do štátnej správy aj príbehom manipulácie. Je Jiří Kajínek obeťou konšpirácie alebo chladnokrvný zabijak? Snaží sa dokázať svoju nevinu alebo zastrašiť a ovplyvniť svedkov?

Ani opätovné vzhliadnutie Kajínka po štyroch mesiacoch nič nezmenilo na mojom názore, že tento film potrebuje ešte veľmi veľa k tomu, aby bol dokonalý. Nepresnosti, zlé fakty, momenty, ktoré vyvracajú, alebo popierajú ďalšie momenty, nepochopiteľné zlé herecké výkony (excelujú naozaj iba Vladimír Dlouhý a Konstantin Lavroněnko v hlavnej úlohe, inak je to bieda) a zbytočne veľa Noida. Ani tento raz ma dve hodiny príbehu Kajínka, ktorý sa vlastne rozbieha až po prvej hodine filmu nevtiahol do deja. Áno, vydržal som to a vydrží aj divák, našiel som si v tom pozitívne momenty, ale bolo ich oveľa menej ako tých, nad ktorými som krútil neveriacky hlavou. Moje názory sa oproti veľkej filmovej recenzii, ktorú som písal po kino premiére filmu Kajínek príliš nezmenili.

Napriek tomu sa však mnohí stavajú ku Kajínkovi, ako ku kráľovi filmov. Na trh totiž prichádza hneď v troch verziách. A vydavatelia využili jedinečnú príležitosť, a okrem klasických obchodov nasadili najjednoduchšiu verziu rovno aj do novinových stánkov. Teda tam, kde sa DVD predávajú za zhruba 2€, tam sa Kajínek predáva za takmer 7€ a je to tá najobyčajnejšia verzia, ktorá by vďaka kvalitnému obalu mohla stáť nanajvýš 3€. Žiadne bonusy, šokujúco zlý obraz, to však verím, že je buď náhoda, alebo zámer, ktorý má vyvolať dokumentárny dojem (musím to porovnať s blu ray diskom). Pretože ak sa takáto verzia predáva aj v normálnych obchodoch (cena je totiž totožná), tak treba Kajínka rovno spáliť (to DVD, samozrejme).

V klasických obchodoch a v internetových predajniach dostanete Kajínka však aj v oveľa rozšírenejšej a samozrejme, oveľa drahšej verzii. Ak ste sa teda rozhodli, že si nekúpite iba preto, aby ste mali v archíve a na to stačí aj novinový stánok, tak je tu trojdisková DVD verzia, pričom na jednom disku je film, druhý je plný bonusov (zákulisie, rozhovory, cenzurované scény – možno poodhalia viac, než film samotný, a mnoho ďalšieho) a tretím je vlastne CD s filmovou hudbou, ktorej jediným svetlým momentom je Lucie Bílá, ktorú keď si predstavíte ako jačí v tých väzenských chladných múroch, tak vám musí behať mráz po chrbte. Táto verzia vychádza v špeciálnom kovovom obale.

Obdobná trojdisková je aj blu ray verzia, tu sa však film a bonusy pomestili na jeden blu ray disk, combo pack potom dopĺňa DVD s filmom a tiež CD s filmovou hudbou. Síce najdrahšie, ale najkompletnejšie vydanie. V tejto chvíli môže Kajínek vyjsť už iba v 3D verzii a priznávam, že dívať sa na to, ako mi lezie z obrazovky, keď uteká z väzenia, to je poriadne zvrátená predstava.

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment, 2010