Dnes je 19. októbra 2018, meniny má a zajtra

Kandidát - nie tak nereálna satira

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.07.2014

Toto je jednoznačne dobrý pokus o fajnový slovenský film. A pokus vydarený. Čo sa týka scenára, svetovej kamery, excelentného strihu. Skvelý príbeh o tom, ako z neznámeho človeka urobiť hviezdu, ba pri troche šťastia až prezidenta.
Kandidát - nie tak nereálna satira

O filme: Dej je situovaný na Slovensku, kde prebieha kampaň na prezidenta republiky. Adam Lambert, reklamný mág a bonviván je prinútený silnou finančno-politickou skupinou urobiť kampaň na nezávislého kandidáta z ľudu Petra Potôňa. Jeho nervy sú však po zvláštnom rozchode s manželkou, ktorý si Lambert nechce stále priznať, v dezolátnom stave a na stretnutí šéfov agentúr v reklamnom klube sa staví o celý svoj majetok, že z neznámeho Petra Potôňa urobí prezidenta. Čo je ochotný pre túto stávku urobiť, je hlavnou príbehovou líniou filmu.
Kandidát - trailer

Toto je jednoznačne dobrý pokus o fajnový slovenský film. A pokus vydarený. Čo sa týka scenára, svetovej kamery, excelentného strihu. Skvelý príbeh o tom, ako z neznámeho človeka urobiť hviezdu, ba pri troche šťastia až prezidenta. Kandidát je nablýskaným filmom z prostredia reklamných agentúr (?), umelo vytváranej celebritnej spoločnosti (?), veľkého sveta politiky (?), špinavých peňazí (?) – presnejšie od každého niečo, pričom na konci veľmi dobre pôsobí zistenie, že napriek tomu, že sa to pokúša poukazovať hneď na niekoľko vecí, nakoniec je z toho zmysluplná zábava, na ktorej konci sa divák pýta, nakoľko je to možné. Mimochodom, koniec filmu je jednou z vecí, ktoré ten film kazia. Akoby tvorcovia nevedeli ako to ukončiť, alebo akoby silou mocou hľadali záver, po ktorom divákovi budú v hlave blúdiť otázky. Ak sa však bavíme o slovenskom filme s udalosťami zo slovenského prostredia, ten koniec je až príliš americký a to aj napriek správam, ktoré denne vidíme v televízii. Vizuálne i hudobne je však Kandidát filmom so svetovým potenciálom.

Čo sa týka hereckého obsadenia, jednoznačne mu dominuje Michal Kubovčík, ktorý je jednak maximálne presvedčivý a jednak jeho česko-slovenská scéna s Michalom Dlouhým v reštaurácii jedného z reťazcov rýchleho občerstvenia je vrcholom celého filmu. Marek Majeský si úloha reklamného bossa vychutnával a celkom mu sadla, až na momenty, v ktorých sa rozčuľuje, v ktorých pôsobí trochu neisto. Blondíny vládnu svetom, zvlášť keď sú sexy, Monika Hilmerová je toho jasným dôkazom, aspoň čo sa týka príbehu. Celé to trvá 106 minút a má to tak rýchly spád, že sa nie je kedy nudiť.

Po jesennej premiére v kinách vychádza Kandidát aj na DVD. Trochu sklamanie, aj keď z ekonomického hľadiska to chápem, ale kandidát bol točený po technickej stránke tak špecificky a moderne, že si jednoznačne zaslúžil vydanie na Blu ray. Našťastie sa však podarilo vytlačiť z DVD nosiča maximum, obraz je výborný, zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a je to zážitok a na domáce pomery je k filmu pribalená aj dosť silná bonusová nádielka. Okrem takmer pol hodinového filmu o filme aj videoklip, vynechané scény, alternatívne scény, trailer, teaser a fotogaléria. Áno, na domáce pomery fakt klobúk dolu.

Réžia: Jonáš Karásek
Hrajú: Marek Majeský, Monika Hilmerová, Michal Dlouhý, Michal Kubovčík

Distribuuje: Magic Box, 2014