Dnes je 26. mája 2018, meniny má a zajtra

Kill Bill 1 & 2 (kompletné blu ray disc vydanie)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.10.2010

Bol to jej svadobný deň a oni sa ju pokúsili zabiť.

O filmoch:

Kill Bill 1:
Bol to jej svadobný deň a oni sa ju pokúsili zabiť. Po štyroch rokoch kómy sa Nevesta vydáva na cestu pomsty. Profesionálna vrahyňa s prezývkou Čierna Mamba (Uma Thurman) je členkou tajnej organizácie Deadly Viper Assasination Squad pracujúcej pre mafiu. Mladá žena sa nečakane rozhodne skoncovať s minulosťou, vydať sa a žiť normálny život. Pred oltár predstupuje s dieťaťom pod srdcom. Sviatočne vyzdobená kaplnky sa ale premení na miesto krvavých orgií, ktoré vrahovia opustia v presvedčení, že Nevesta je mŕtva. Hrdinka strelnú ranu do hlavy zázrakom prežije a po štyroch rokoch sa prebúdza z kómy. Vydáva sa na osamelú cestu pomsty, aby potrestala bez výnimky všetkých, ktorí majú na jej utrpení podiel. Jej zoznam smrti má päť položiek: Aziatka O-Ren Ishii (Lucy Liu), Budd - brat jej šéfa Billa (Michael Madsen), černoška Vernita Green (Vivica A. Fox), jednooká Elle Driver (Daryl Hannah) a hlavný vinník - Bill (David Carradine). Jedného po druhom teraz musí vyhľadať a... zabiť.
Kill Bill 1 - trailer

Kill Bill 2:
Svadobný obrad bývalej členky Komanda Zmijí, Čiernej Mamby, zmenil jej ex-milenec Bill s bývalými kumpánmi na krvavý masaker. Tehotná nevesta však guľku vpálenú do hlavy prežila a po štyroch rokoch strávených v kóme sa vydala na cestu pomsty. Zlikvidovala prvé dve položky na svojom zozname smrti - O-Ren Ishii prezývanú Korálovec a Vernitu Green. Zostáva jej zabiť Elle Driver prezývanú Kalifornský horský had, Budda zvaného štrkáč a samozrejme bývalého šéfa, milenca a otca jej dieťaťa - Billa. Tí traja už vedia, čo im hrozí - a myslia si, že sú na všetko pripravení.
Kill Bill 2 - trailer

Hodnotenie filmov:
Tarantinovská klasika rokov nie tak dávno minulých sa vracia pre zberateľov (a na to kladiem dôraz) na blu ray diskoch, v špeciálnom papierovom balení, ako kompletné vydanie (áno, kedysi tak vyšli aj DVD), a za celkom rozumnú cenu. Oba filmy sú klasikou, ku ktorej nemožno povedať nič zlé. Nadšení z nich boli fanúšikovia bojového umenia, fanúšikovia kvalitných filmov i nadšenci filmového ponímania Quentina Tarantina. A k tomu si treba prirátať jedinečné herecké umenie dám ako Uma Thurman, či bezkonkurenčne chladná Lucy Liu a je jasné, že tieto filmy sa navždy zapísali do filmovej histórie. Tie viac, ako štyri hodiny bojových umení na moderný spôsob som si pred televízorom vychutnal veľmi rád a bol som rovnako nadšený, ako vtedy, pred rokmi.

Hodnotenie blu ray diskov:
Tu však prichádza prvé sklamanie. Našťastie však, iba na prvý pohľad – vysvetlím neskôr. Samozrejme, dokonalé rozlíšenie obrazu (a keďže ide o relatívne nové snímky, tak je ten obraz fakt dokonalý) pôsobí doslova úchvatne zvlášť pri spomalených scénach a pri prezentácii efektov – to si naozaj vychutnáte, technicky vynikajúci dabing rozmixovaný do formátu 5.1 je vydarený aj po umeleckej stránke, takže sa hercom vydaril.

Technicky je všetko dokonalé, disky sú určené špeciálne na náš trh, keďže zvuk na nich je iba český a anglický a plus české titulky. Ostáva mi však záhadou, prečo ani na jednom z diskov nie je jediný bonus? Aspoň nikde o žiadnom bunuse nie je zmienka (ani na obale, ani v statickom menu na disku. Ešte stále by som to pochopil, keby sa nejaké bonusy neboli objavili na DVD s pokračovaním filmu, ale tam pár bonusov bolo. Naopak, v prípade blu ray disku som očakával dávku aspoň dvojnásobnú. Našťastie, toto je jediné sklamanie, ktoré ma pri sledovaní Kill Bill 1 & 2 postretlo. Ale pozor! Treba uviesť na pravú mieru fakt, že hoci sa to nikde neuvádza, oba filmy vychádzajú na blu ray disku v rozšírenej verzii. Prvý diel je dlhší o tri minúty, druhý o päť minút. Takže predsa nejaký bonus a pre zberateľov naozaj výnimočný a silný.

Hrajú: Uma Thurman, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Daryl Hannah, David Carradine, Michael Madsen, Julie Dreyfus
Réžia: Quentin Tarantino