Dnes je 30. novembra 2020, meniny má a zajtra

Konečná - Arnold v plnom nasadení

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.09.2013

Je príjemné zistiť, že Arnold Schwarzenegger poňal svoj návrat na strieborné plátno tak, že sa tomu dá uveriť.
Konečná - Arnold v plnom nasadení

Šerif Ray Owens (Arnold Schwarzenegger) pôvodne pracoval na losangeleskej polícii, ale po jednej pohnojenej akcii skončil ako šerif ospalého mestečka pri mexických hraniciach Sommerton Junction. Šéfovať bande neschopných policajtov v pokojnej zašívarni, kde je najvážnejším zločinom špáranie sa v nose, nie je žiadne umenie. Dni plné nudy ukončí až telefonát agenta FBI Johna Bannistera (Forest Whitaker). Pri prevoze z Las Vegas do mexického väzenia totiž utiekol nebezpečný boss mexickej mafie Gabriel Cortéz (Eduardo Noriega).

Počas transportu ho vyslobodili členovia jeho drogového kartelu a on sa snaží ujsť do svojej domoviny. S pomocou kumpána Burella (Peter Stormare) a s rukojemníkom uniká Cortéz k hraniciam v nadupanej Corvete ZR 1 rýchlosťou 250 míľ/hod. Poslednou prekážkou na ceste k slobode je práve šerifovo mestečko. Lenže tunajší strážcovia zákona a poriadku nevyzerajú príliš na to, že by sa mali postaviť do cesty mužovi, na ktorého je celá FBI krátka. Ich šéf však nechce znova pošpiniť svoju povesť, a tak nakoniec prevetrajú svoje zbrojnice a vytiahnu z nich pušky, guľomety, meče a vydajú sa v ústrety neľútostnej smršti s cieľom zastaviť zdanlivo nepremožiteľného gangstra a jeho prisluhovačov.
Konečná - trailer

Hodnotenie filmu (výber z filmovej recenzie): Je príjemné zistiť, že Arnold Schwarzenegger poňal svoj návrat na strieborné plátno tak, že sa tomu dá uveriť. Žiadna bitka s nadpozemskými monštrami, žiadna kovová konštrukcia, ostal iba človek. Navyše človek, ktorý si dostatočne uvedomuje svoju starobu, neskrýva vrásky a ani to, že hoci akčné umenie ešte stále ovládať, vstať zo zeme už pre neho nie je takou hračkou. Fanúšikovia akčných filmov osemdesiatych a deväťdesiatych rokov si prídu na svoje. Konečná má všetky atribúty tohto žánru v daných dekádach. A k tomu všetkému digitálne možnosti súčasnosti a kus Tarantinovského nádychu k tomu. S príjemne napísaným príbehom tento film prináša trochu nostalgie, ktorá však v žiadnom prípade nepôsobí nudne. Práve naopak. Arnold si na svoj návrat na filmové plátno nemohol vybrať lepšie.

Dôkazom toho sú aj českí fanúšikovia, ktorí sa nádejali, že sa uvedenia svojho filmu dočkajú na Blu ray i v nádhernom kovovom prevedení, v akom vyšiel „vonku.“ Keď napokon vyšiel film na DVD a Blu ray v klasickom obale, rozpútala sa divoká diskusia a kampaň na uvedenie Konečnej aj u nás v steel obale a prostredníctvom jedného českého obchodu s filmami momentálne hlasujú dokonca za to, v akom prevedení by mal steel box vyjsť. Konečná vyvolala naozaj nekonečný záujem a ten film si to zaslúži. Ono o úspechu snímky hovorí i napríklad i bonusová výbava, ktorá je na DVD a Blu ray, je cca hodinová a navyše je podporená českými titulkami. Pohľady do zákulisia nakrúcania, denníky hercov, aj klasické americké masírovanie si brušiek tvorcov a hercov, ale tiež predĺžené a vynechané scény, to je iba časť toho, čo medzi zaujímavou bonusovou výbavou nájdete. K tomu si treba prirátať fakt výborný obraz, skvelý český dabing a českú zvukovú stopu v dokonalej kvalite a máte o filmový zážitok na jeden večer naozaj vystarané.

Réžia: Jee-woon Kim
Hrajú: Arnold Schwarzenegger, Forest Whitaker, Peter Stormare, Eduardo Noriega, Rodrigo Santoro, Johnny Knoxville, Jaimie Alexander, Luis Guzmán, Zach Gilford, Genesis Rodriguez

Obal DVD Konečná