Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Kráľová reč - skvelé aj s českým dabingom

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 04.10.2011

Kráľovej reči budete veriť od začiatku až do konca.

Film Kráľova reč je inšpirovaný skutočným príbehom kráľa Juraja VI. Po smrti svojho otca, anglického kráľa Juraja V. a škandalóznej abdikácii kráľa Eduarda VIII., je Bertie (Colin Firth), ktorý celý život trpí vadou reči, nečakane korunovaný za kráľa. Británia stojí na prahu 2. svetovej vojny a zúfalo potrebuje silného vodcu, ktorého ale len ťažko vidí v koktavom kráľovi. Kráľova milujúca manželka Alžbeta (Helena Bonham Carter), budúca kráľovná matka, preto dohodne stretnutie s úspešným, ale trochu svojráznym a excentrickým terapeutom reči Lionelom Logueom (Geoffrey Rush). Kráľ nakoniec pristúpi na neobvyklý spôsob liečby a s pomocou Loguea, rodiny, vlády i Winstona Churchilla vadu reči prekoná. Dokáže ale obstáť aj vo chvíli, kedy je potrebné, aby v rádiu predniesol zásadný prejav, ktorý má povzbudiť a inšpirovať anglický národ v čase, keď to najviac potrebuje?
Kráľova reč - trailer

Už na jar, keď film prišiel do našich kín a na udeľovaní prestížnych Oscarov premenil to, o čom sa iba šuškalo v jasné víťazstvo, som sa rozplýval nad týmto filmom režiséra Toma Hoopera, ktorý sa rozhodol pozrieť na historické dejiny britskej monarchie trochu iným, ale o to zaujímavejším pohľadom. A keď si k tomu na cestu nabalil skvelého Colina Firtha a výnimočnú Helenu Bonham Carter, ktorá dokázala, že vie byť presvedčivá a fantastická nielen v čarodejníckych príbehoch o Harry Potterovi, či novodobom spracovaní rozprávky o Alenke v krajine zázrakov, ale že dokáže zahrať naozaj čokoľvek, muselo to dopadnúť na výbornú. Popri týchto dvoch skvelých hercoch sa napokon Geoffrey Rush stáva (napriek svojej dokonalosti) trochu odstrčeným, aj keď uznávam, že práve jeho výkon nádherne dopĺňa charakter celého filmu. A ešte k tomu prirátame fakt, že ten film v roku 2011 vyzerá, akoby sa naozaj nakrúcal na začiatku minulého storočia, takže pochválime výber lokalít, maskérov, kostymérov a všetkých, čo sa zaslúžili o to, že Kráľovej reči budete veriť od začiatku až do konca. Naozaj skvelá práca, ktorú som si po kine určite vychutnajte aj doma.

Priznám sa, že keď som bol na jar v kine, bál som sa pri uvedení na DVD jedinej veci. Českého dabingu. Nadabovať fenomenálneho a dokonale koktajúceho Firtha mi prišlo (aj pri vychýrenej kvalite českého dabingu) priam nemožné. Napokon sa teším z toho, že sa stal zázrak a k skvelému filmu môžem ešte pridať informáciu o tom, že na náš DVD trh prichádza aj o skvelým českým dabingom rozmixovaným do formátu 5.1 a českými titulkami. Bontonfilm v tomto prípade stavil na trochu netradičné vydanie. Reč kráľa poslal rovno aj do novinových stánkov v tenkom slim obale. Samozrejme, za trochu vyššiu cenu, ako sa predávajú DVD v papierových obaloch, ale na druhej strane tak stlačil (podľa mňa stále neúnosnú) cenu, za ktoré sa novinky predávajú. Bohužiaľ, za následok to malo ale aj to, že disk síce vychádza so skvelým zvukom a obrazom, avšak bohužiaľ bez akéhokoľvek bonusu. A to by si takýto film zaslúžil. Neviem povedať, ako to je v prípade blu ray, na recenziu sme mali k dispozícii DVD. Avšak už samotný film je skvelý sám o sebe, takže netreba váhať, pretože ide o klenot, ktorý by nemal chýbať vo filmografie žiadneho filmového fanúšika.

Distribuuje: Bontonfilm, 2011

Kráľova reč dvd