Dnes je 31. mája 2020, meniny má a zajtra

Krídla Vianoc - melanchólia s pozlátkom

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.01.2015

„Kúzlo Vianoc“ v nás občas vyvolá emócie, ktoré neskôr oľutujeme, ale aspoň bývame úprimní. Krídla Vianoc teraz opäť na DVD aj s pribaleným soundtrackom.
Krídla Vianoc - melanchólia s pozlátkom

Filmovy.sk
Veľká časť filmu sa odohráva v nákupnom centre v období Vianoc. Prelínajú sa v ňom príbehy štyroch priateľov, ktorí tu pracujú. Jedným je optik Tomáš (Richard Krajčo). Vyštudovaný očný lekár má rád voľnosť a ženy, žije v obytnom prívese na poli neďaleko obchodného centra, kde sa preháňa jeho kôň. Krásna Nina (Vica Kerekes) balí darčeky v stánku a provokuje výstredným obliekaním aj drzou otvorenosťou. Jej krédom je nemilovať, aby nemohla byť zraňovaná. Ráďa (David Novotný), najstarší z priateľov, pracuje v supermarkete ako manažér predaja a býva s početnou rodinou v malom byte. Aj keď ich má rád, niekedy by najradšej od toho chaosu utiekol niekam ďaleko. Zajíc (Jakub Prachař), čerstvo vyštudovaný herec, márne obchádza kastingy a vlastne málokto vie, ako sa naozaj volá. Všetci ho vnímajú v kostýme ušiaka, ktorý deťom rozdáva balóniky. Každý z našich priateľov má svoje túžby a sny a práve Vianoce sú obdobím, kedy sa môžu splniť. Dajme šancu zázrakom! Prečo by sa rozprávky nemohli žiť?
Krídla Vianoc - trailer

Nie je nič zábavnejšie, ako sledovať vianočný film koncom leta. Výhodu to však má v tom, že so mal pocit, že som to sledoval intenzívnejšie. Alebo to Karin Babinská nakrútila tak šalamúnsky, že to diváka jednoducho vtiahne. A samozrejme je to svojim spôsobom aj o téme samotnej. Pretože celý rok snívame o veciach, ktoré nemôžeme mať, alebo ich máme na dosah ibaže o tom nevieme. A na Vianoce to na nás doľahne naplno. Karin Babinská rieši Vianoce bez zbytočného pozlátka. Je to čas, kedy v nás mnohé veci pohnú a nie vždy sú pozitívne. Skôr naopak. „Kúzlo Vianoc“ v nás občas vyvolá emócie, ktoré neskôr oľutujeme, ale aspoň bývame úprimní. Aj štyria hlavní hrdinovia tohto príbehu sa snažia byť k sebe úprimní a v súkromí riešia svoje nesplnené sny. A anjeli občas dosadnú na zem, aby nám ich splnili. No nie vždy je to najlepšie riešenie.

Úprimné upozornenie: Ak Vianoce úprimne nenávidíte, po tomto filme sa ten pocit ešte zintenzívni. Na druhej strane však treba tento film vidieť. Je parádny a herecké obsadenie je viac než lákavé. Krajčo – Prachař – Kerekes – Novotný sú iba piliermi príbehu. Na plátno sa však prostredníctvom tohto filmu vracia Zdena Hadrbolcová a keby to bolo v mojich silách, tak za to málo, čo je v obraze by som jej bez mihnutia oka vrazil do rúk Českého leva. Stále je to pani herečka. Oplatí sa to vidieť...

Prekvapujúco sa Krídla Vianoc objavili iba na DVD. Osobne si myslím, že tento film si zaslúžil uvedenie na Blu ray z viacerých dôvodov, ale žiaľ, na tom sa už nič nezmení. Našťastie obraz je v najvyššej možnej kvalite, zvuk rozmixovaný do formátu 5.1, takže v podstate bežný DVD štandard. K filmu samotnému je pribalený filmový teaser a samozrejme videoklip k piesni (či skôr hitu) Cesta, ktorý je súčasťou filmu a dovolím si tvrdiť, že ide o zvláštne a zároveň úžasné spojenie osudu, keďže scenár i pesnička vznikali nezávisle od seba a napokon si našli k sebe cestu. Oplatil by sa film o filme. Na domáce pomery štandardná výbava. Teraz v predaji v špeciálnej edícii aj s priloženým soundtrackom, na ktorom legendárna Cesta nemôže chýbať.

Réžia: Karin Babinská
Hrajú: Richard Krajčo, Vica Kerekes, Jakub Prachař, David Novotný, Zdena Hadrbolcová

Distribuuje: Bontonfilm, 2014