Dnes je 16. októbra 2018, meniny má a zajtra

Kuky sa vracia (Blu ray)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 02.02.2011

Najobľúbenejšou hračkou šesťročného Ondru je plyšový Kuky.
Kuky sa vracia (Blu ray)

Najobľúbenejšou hračkou šesťročného Ondru je plyšový Kuky. A práve toho mu mamička vyhodí do smetného koša. Z Kukyho sa totiž sype drevitá vlna a to nie je dobré na Ondrovu astmu. Večer pred spaním si Ondro predstavuje, ako sa Kuky túži vrátiť domov, a čo všetko pre to musí podniknúť vo svete lesných zvierat a bytostí, ktoré, na rozdiel od neho, nie sú na maznanie zvyknuté. A tak naivná detská fantázia opretá o predškolské vedomosti a živená nostalgiou po milovanej hračke spriada dojemný a napínavý príbeh o medvedíkovi, ktorý chcel zostať na poličke, ale musel sa postaviť na svoje plyšové nohy a stať sa hrdinom.

Rozprávka pre deti i pre dospelých. Film, ktorý strhne tak dospelého diváka, ako aj diváka detského, pričom sa nedá jednoznačne určiť, ktorej vekovej kategórii je vlastne určený a tak ho možno odporúčať všetkým. Absolútny dôraz na najmenší detail nielen samotného príbehu, ale najmä hrdinov – netradičných bábok, ktoré si v lese žijú svoj život, bojujú o svoje postavenie, o svoju šancu, častokrát o holý život, a do toho sa ešte objaví on – maznák, ktorý naruší všetko, čo sa v lese doteraz dialo.

Kuky je revolúciou v českom filme, i vo filmografii Jana Svěráka, ktorý sa už pohrával s mnohorakými témami a tento raz sa pustil opäť do niečoho nového. Oživiť postavičky, ktoré v podstate nežijú je oveľa ťažšie, než režírovať skutočného herca. Avšak dôslednou a veľmi náročnou prácou sa to Svěrákovi podarilo na výbornú. Diváka nešokuje ani tak samotný príbeh (relatívne veľmi podobný osudu nášho televízneho „Kuka“, ktorý tiež skončil v smetnom koši), ako dôraz na detail, ktorý robí tento film výnimočným. Odhliadnuc od žánru, toto je bezpochyby Svěrákov najpoctivejší film a jednoducho geniálny.

Hodnotenie blu ray disku:
Dokonalý obraz je najväčšou doménou tohto filmu na blu ray disku. Ak som vyššie spomínal dôraz na detail, tak práve vďaka výnimočnému obrazu tieto detaily jedinečne vynikajú. Zvuk je rozmixovaný do najvyšších foriem a dabing, ktorý bábkam zaobstarali napríklad Ondřej Vetchý, Pavel Liška, Jiří Lábus, či Jiří Macháček, Petr Čtvrtníček a samozrejme Zdeněk Svěrák je geniálny. Svěrák starší šokuje tým, ako benevolenciou v hlase dokonale nadaboval svoju postavičku a Svěrák najmladší, ktorý dabuje Kukyho si ešte bude musieť na dedovu dokonalosť trochu počkať a hlavne na nej makať. V úlohe bezdomovca sa objavuje Oldřich Kaiser a ak ho spoznáte skôr, ako si to prečítate v záverečných titulkoch, tak vás obdivujem.

Bonusová výbava je viac, než bohatá a prináša zhruba hodinu bonusového materiálu, ktorý diváka zavedie do zákulisia nakrúcania filmu, ale aj tam, kde sa „narodil“ Kuky, teda do krajčírskej dielne, nechýbajú filmové trailery, fotogaléria, storyboardy a mnoho ďalších bosunov. Samostatne musím vyzdvihnúť fakt, že film si môžete pozrieť aj ako bonus s názvom Kuky pred a po, pričom tak film sledujete vlastne na dvoch obrazovkách. Tá väčšia prináša pôvodnú verziu, bez kolorizácie, bez „motúzov“, jednoducho surovú verziu a v menšom okienku v niektorých častiach filmu sledujete už finálnu verziu.

Kuky sa vracia, rovná sa tomu, že Jan Svěrák opäť raz prekonal samého seba a ukázal, že je tým najlepším mladým režisérom (aj autorom), ktorého momentálne Čechy majú.

Hrajú: Zdeněk Svěrák, Ondřej Svěrák, Jiří Macháček, Petr Čtvrtníček, Pavel Liška, Oldřich Kaiser, Kristýna Fuitová
Réžia: Jan Svěrák