Dnes je 12. decembra 2018, meniny má a zajtra

Kvet púšte

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.07.2011

Oveľa lepšie, než som očakával. Ošiaľ okolo rovnomennej knihy som vynechal a je mi jasné, že toto je dielo, ktoré jednoznačne potrebuje viac, ako dvojhodinový film.
Kvet púšte

Film Kvet púšte vznikol podľa rovnomennej autobiografickej knihy autorky Waris Dirie, ktorá vyrastala do svojich trinástich rokov v Somálsku a po úteku do Londýna sa stala jednou z najznámejších svetových topmodeliek. Keď sa kniha v roku 1998 objavila na pultoch kníhkupectiev, svet bol šokovaný. Bývalá modelka rozpráva dych vyrážajúci životný príbeh, v ktorom popisuje svoju neuveriteľnú cestu od kočovného života v somálskej púšti na najznámejšie svetové prehliadkové móla. Bol to sen a nočná mora zároveň. V New Yorku, na vrchole svojej kariéry, po prvýkrát v rozhovore otvorene prehovorila o probléme ženskej obriezky, ktorú sama vytrpela, keď mala iba 3 roky. Krátko po rozhovore sa rozhodla, že skončí s kariérou modelky a zasvätí život boju proti tomuto starobylému rituálu. Od roku 1997 je veľvyslankyňou UNFPA (United Nations Population Fund) pre odstránenie problému ženskej obriezky vo svete.
Kvet púšte trailer.

Oveľa lepšie, než som očakával. Ošiaľ okolo rovnomennej knihy som vynechal a je mi jasné, že toto je dielo, ktoré jednoznačne potrebuje viac, ako dvojhodinový film. Navyše ide o nízkorozpočtovú projekciu, takže sa dalo očakávať všeličo. Na moje veľké prekvapenie sa tvorcom podarilo za dve hodiny vybičovať emócie diváka na maximum a pripraviť pre neho výborný, emotívne veľmi silný príbeh so skvelými hereckými výkonmi. Samozrejme, celému tomu veľkému boomu dominuje problém ženskej obriezky. Je to šokujúce, ale nie je to problém neznámy. Film Kvet púšte upozorňuje na toto, pre civilizovaný svet nepochopiteľné zverstvo, avšak na pozadí relatívne nádherného príbehu o Popoluške, ktorá náhodou k šťastiu prišla. Kvet púšte je neuveriteľným spojením romantiky, ľahkého humoru a šokujúcej reality. Nie je to film z kategórie tých, o ktorých budete rozmýšľať ešte dva týždne, ale isté je, že po vzhliadnutí si to budete v hlave nejaký čas ukladať. Na druhý deň už budete o všetkom rozmýšľať inak, ale ten prvotný šok, ten tvorcom jednoznačne vyšiel. Ženy budú tento film zbožňovať a roniť pri ňom slzy, odporúčam však aj všetkým chlapom. Oplatí sa.

Kvet púšte prichádza na náš trh v segmente lacných DVD distribuovaných aj prostredníctvom novinových stánkov. Nie je to však kategória tých najlacnejších, ale ide o papierový slim obal zo série Film premiéra distribuovanej spoločnosťou Hollywood Classic Entertainment. Menu je české, rovnako ako aj jediná zvuková stopa mimo originálu, k dispozícii sú české titulky. Obrazu, ani zvuku niet čo vytknúť, je to klasická DVD kvalita. Vzhľadom na cenu a formy distribúcie však nemožno rátať so žiadnymi bonusmi a treba sa uspokojiť maximálne s pár odkazmi na plánované tituly, ktoré sa spustia hneď po spustení disku.

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment
Linky: HCE, SUPERSHOP

Kvet púšte dvd