Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Ľadová búrka

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.10.2011

Ľadová búrka nie je katastrofickým filmom o prírodných živloch, ale filmom o katastrofálnych ľudských vzťahoch.
Ľadová búrka

November 1973, Connecticut, USA. Každý z Beatles točí sólový album, manželská nevera je súčasťou života väčšiny rodín, sex prestal byť tabu. V rodine Hoodových zrušili všetky zábrany. Rodičom i deťom vyhovujú ich vlastné predstavy sexuálnej revolúcie. Pred zotmením, kedy sa každý člen rodiny pripravuje na svoj nočný život, prichádza najhoršia ľadová búrka za posledných sto rokov. Po noci nemorálnych udalostí a jednej tragédie sa rodina v mrazivých ranných hodinách po búrke zjednocuje, aby zachránila takmer pretrhnuté putá.

Trailer k filmu Ľadová búrka.

Mrazivé, ako ľadová búrka, okolo ktorej sa točí celý film, ale ktorá ani zďaleka nie je hlavným motívom filmu. Zemská klíma sa naozaj začína meniť, ale to v tomto filme nie je až tak podstatné. Zemskou klímou je myslený spôsob života, voľný a malomestský, bez zábran a v podstate aj pravidiel. Ľudia sú ako ľadová búrka, chladní, nevypočítateľní a v konečnom dôsledku aj veľmi drsní. Čo sa musí stať, aby americkú spoločnosť utrhnutú z reťaze na konci sedemdesiatych rokov, kde drogy boli skoro legálne a rovnako tak nevera, aby sa spamätali? Tragédia!

Ľadová búrka nie je katastrofickým filmom o prírodných živloch, ale filmom o katastrofálnych ľudských vzťahoch. Tajvanský režisér Anga Lenn ho nakrútil v roku 1997 a Amerika nemohla uveriť tomu, čo videla. A neverí tomu ani po pätnástich rokoch. Žiadny z amerických režisérov by nenakrútil tak pravdivý film o svojej zidealizovanej krajine, ako sa to podarilo Leemu. Pri sledovaní Ľadovej búrky behá mráz po chrbte. Z prostredia, z ktorého vychádza, z chladných farieb, v ktorých je nakrútená, z hereckých výkonov, ktoré vás budú vytáčať, pretože to tak má byť a z hereckého obsadenia, ktoré je v dnešnom Hollywoode hádam až nepredstaviteľné.

Leemu sa totiž v hlavných úlohách postavili pred kameru Kevin Kline a Joan Allen. Ženu bez zábran, ktorá nemá problémy ani s nemanželským pomerom a je dôvodom nezhôd svojich susedov bravúrne predstavuje Sigourney Weaver. Ale to najhlavnejšie príde teraz. Hoci to v tej dobe nikto netušil, tak pred kamerou sa zišla partia vtedy ešte neznámych mladých hercov, dnes však veľkých hviezd – Christina Ricci, Tobey Maguire a Elijah Wood. A to nemohlo dopadnúť inak, ako grandiózny herecký koncert.

Predpokladám, že mnohí z vás majú tento film doma v kartónovom obale, keďže pred časom vyšiel v segmente lacných stánkových obalov. Bez problémov ho chyťte a hoďte do koša. Magic Box práve totiž vydáva klasické DVD, ktorého cena je iba o pár euro vyššia, ale ponúka mnoho vecí navyše. Obraz je remastrovaný, český dabing digitálne vyčistený a skvelý a takmer k dvojhodinovému filmu si prirátajte ešte viac, ako hodinu bonusov podporených českými titulkami. Okrem iného sa dozviete ako vznikal film, k dispozícii sú i vynechané scény, rozhovor so spisovateľom Rickom Moodym, autorom novely na základe ktorej vznikol film a filmový trailer. Naozaj výborné. Toto by mal mať doma naozaj každý filmový fanúšik.

Ľadová búrka