Dnes je 16. decembra 2019, meniny má a zajtra

Lóve - konečne na DVD

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 03.09.2012

Kubo Kroner aj týmto filmom dokázal, že má skvelé nápady, že ich vie veľmi dobre realizovať a hlavne, že medzi mladými hercami sú veľmi šikovné osobnosti.
Lóve - konečne na DVD

Maťo (Michal Nemtuda) žije bezstarostný život bez pravidiel. Spolu so svojim kamarátom z detstva Tomášom (Jakub Gogál) kradnú autá pre autoservis. Maťov život sa radikálne zmení, keď spozná Veroniku (Kristína Svarinská) do ktorej sa zamiluje. Veronika žije slušný život študentky vysokej školy. Je z detského domova, býva na internáte ktorý jej platí škola. Stále sa snaží skontaktovať so svojou mamou, ktorú nikdy nevidela. Maťo jej o sebe nehovorí celú pravdu, radšej chce kvôli nej zmeniť svoj doterajší život. Prichádzajú prvé rozpory medzi Maťom a Tomášom. Maťo sa chce odtrhnúť od štýlu života ktorý žil, tak sa dohodnú s Tomášom na poslednej akcií. Idú vykradnúť benzínovú pumpu na ktorej sa Maťo nešťastnou náhodou stane spoluvinníkom vraždy...
Trailer - Lóve

K sviežej slovenskej produkcii som sa vrátil zhruba po trištvrte roku a priznám sa, že vydanie tohto filmu na DVD ma celkom potešilo. Zostava mladých tvorcov a hercov je stále zárukou sviežeho vzduchu na inak dosť stuchnutom slovenskom filmovom poli a Kubo Kroner aj týmto filmom dokázal, že má skvelé nápady, že ich vie veľmi dobre realizovať a hlavne, že medzi mladými hercami sú veľmi šikovné osobnosti, ktorým však predošlá herecká generácia nedáva príliš veľa šancí na realizáciu. A ako sa hovorí, človeče pomôž si aj Boh ti pomôže, v tomto prípade to platí na sto percent. Lóve je veľmi vydarený a maximálne presvedčivý film, v ktorom možno kde – tu zadrhávajú dialógy, ale keď to zoberiem z pohľadu dnešných dvadsiatnikov, o ktorých ten film vlastne je, tak to môže byť realita, ktorá nám štyridsiatnikom môže byť prinajmenšom o dve dekády cudzejšia.

Hoci sa v Lóve objavujú vulgarizmy ako na bežiacom páse, ani v jednom prípade som nemal pocit, že by tam boli nejako zbytočné a navyše a akosi som si vždy vedel odôvodniť, prečo tam sú. Obrovským prekvapením je pre mňa Mišo Nemtuda, ktorý sa herecky nádherne posúva vpred a musím uznať, že Kristínu Svarinskú určite nechtiac svojim výkonom poriadne preskočil. Alebo to bol zámer, že ona bude v tom filme za tú peknú? A tak, ako pri filmovej recenzii uverejnenej pri kino premiére, vyzdvihujem aj tu absolútnu bezprostrednosť a ochotu urobiť si zo sebe „prdel“ v prípade speváčky Tiny a bravúrny výkon Zuzky Porubjakovej, ktorej som uveril absolútne všetko a mohol by som jej v tomto filme mať oveľa viac a viac a viac...
Dara Rolins a Marián Čekovský - Love song

Došlo na moje slová spred trištvrte roka, aj keď nie úplne. Vtedy som pri písaní recenzie spomenul, že chcem soundtrack k tomuto filmu, prioritne kvôli záverečnému songu Dary Rolins a Mariána Čekovského. Tak na polovicu boli moje prosby vyslyšané. Soundtrack sa tu síce nachádza, ale nie na samostatnom CD, ale ako bonus na DVD. Je to polhodinová zvuková stopa s filmovou scénickou hudbou ukončená spomínaným songom a ten je medzi bonusy zaradený aj samostatne. K tomu si ešte prirátajte trojminútovú fotogalériu a bonusová časť je vybavená.

Všetko v poriadku, veľmi milé prekvapenia, až na to, že ak sa nemám čas sťahovať a čarovať v počítači, aby som si soundtrack prerobil na audio CD a mohol si napríklad púšťať v aute, tak mám smolu, pretože DVD si do prehrávača v aute jednoducho nedám. Teda dám, ale je mi to iba málo platné. Škoda, ale vďaka aspoň za to, tí šikovnejší si s tým poradia. Vzhľadom k tomu, že Lóve vyšlo v Bontonfilme v segmente relatívne lacných DVD, by som napriek tomu prijal DVD a CD za mierne navýšenú cenu. Vďaka však aj za to, že sme na vydanie tohto príjemného domáceho filmového prekvapenia nemuseli čakať dva – tri roky od premiéry, že to má dobrý obraz, dobrý zvuk, že sú k tomu nejaké bonusy a že je to zabalené v relatívne luxusnom obale. Toto sa fakt oplatí za akékoľvek lóve.

Réžia: Jakub Kroner
Hrajú: Michal Nemtuda, Jakub Gogál, Kristína Svarinská, Dušan Cinkota, Tina, Samuel Spišák, Zuzana Porubjaková, Roman Luknár, Ady Hajdu, Ľuboš Kostelný

Distribuuje: Bontonfilm, 2012