Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

Mamas & Papas

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.06.2011

Šokujúco úprimný pohľad na rodičovské problémy...
Mamas & Papas

Príbeh filmu tvorí mozaika osudov niekoľkých manželských či partnerských dvojíc, ktoré v určitom zlomovom bode života riešia otázky chceného, nechceného, vytúženého alebo zmareného rodičovstva. Scenáristka a režisérka Alice Nellis ukazuje pomocou paralelného rozprávania niekoľkých príbehov, že problém moderného rodičovstvo je širší a hlbší než konkrétne situácie ktorejkoľvek jednotlivej postavy.
Mamas & Papas trailer

Mám dve výhrady, tá prvá sa týka záverečnej scény filmu, takže sa k nej nemôžem vyjadriť, aby som neprezradil pointu. Druhá je technická a vyjadrím sa k nej pri hodnotení disku. Inak som Mamas & Papas odsledoval s otvorenými ústami a pred umením Alice Nellis a hereckým výkonom Zuzany Bydžovskej skladám klobúk. Je jednoducho neuveriteľné, ako mi príbeh sexuologičky (alebo ako ju nazvať), ktorú hrá Zuzana Bydžovská, príde v spleti ostatných príbehov v podstate druhoradý, ale na druhej strane je to práve jej životná dráma, ktorá spája jednotlivé príbehy do famózneho celku.

Alice Nellis sa pustila do dosť riskantného projektu. Obsadila hercov a dala im príbeh vo vetách. Žiadny scenár. Moment, ktorý sa práve udeje opísaný jednou vetou a za zapnutou kamerou čakala na to, čo sa bude diať. Čakala na reakcie hercov a z tých následne vyskladala veľkú časť svojej najnovšej psychologickej drámy. Mamas & Papas je neuveriteľne realistický film a mnohých divákov pravdepodobne rozruší. Nellis si totiž nekladie servítky pred kameru a ukazuje svet žien – matiek absolútne reálne. Režisérke a scenáristke a podarilo v priebehu necelých dvoch hodín ukázať na príbehy, ktoré sa svojim spôsobom môžu dotknúť ktorejkoľvek zo súčasných rodín. Nellis sa zároveň vďaka jedinečnému hereckému obsadeniu podarilo dokonale vykresliť charaktery jednotlivých postáv a ak mala zámer nakrútiť šokujúci film, tak sa jej to bezpochyby podarilo. Už dávno ma český film neprekvapil svojou úprimnosťou a šokujúcou realitou stvárnenou a podanou bez servítok, ako Mamas & Papas.

Mamas & Papas vychádza na DVD, aj keď v tomto prípade si naozaj viem predstaviť aj blu ray, pretože pri takejto kvalite filmu by som po ňom určite siahol. Disk totiž neprináša iba famózny film, ale aj vcelku slušnú výbavu. Tvorcovia filmu vás na štvrť hodiny zoberú do zákulisia nakrúcania, pribalený je filmový trailer, tak isto trailer na pripravovaný film Lidice, filmovacia fotogaléria a... a tu je ten spomínaný problém z úvodu. Na dokument Jana Svěráka Ako sa točili veľryby upozorňuje už nálepku na titulnej strane obalu. Možno to nie je chyba všetkých diskov, ale na tom mojom celý dokument trvá minútu a štyridsať sekúnd a zjavne je useknutý a podstatná časť z neho bohužiaľ chýba. Trošku šokujúci je aj zvuk, ktorý mi príde dosť „uhuhňaný“ a miestami až nezrozumiteľný. Obraz je obstojný a celkový dojem z filmu samotného napokon aj tak ostane nezabudnuteľný.

Hrajú: Zuzana Bydžovská, Petr Franěk, Filip Čapka, Zuzana Čapková, Natalia Volkova, Ivan Shvedoff, Michal Čapka, Marika Procházková, Martha Issová a další
Réžia: Alice Nellis

Mamas & Papas dvd