Dnes je 24. júla 2019, meniny má a zajtra

Marhuľový ostrov - konečne na DVD

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 09.07.2012

Podmanivý príbeh ženy skúšanej životom, plný vášne, krutostí osudu a nespútanej lásky.
Marhuľový ostrov - konečne na DVD

Podmanivý príbeh ženy skúšanej životom, plný vášne, krutostí osudu a nespútanej lásky. Film odohrávajúci sa na južnom Slovensku, na samote ukrytej v marhuľových sadoch, vás vtiahne do víru vášní troch mužov k jednej osudovej žene a jej lásky k nim, so všetkými strasťami a radosťami, ktoré dokáže priniesť len život. Slnko, vôňa dozrievajúcich marhúľ a hľadanie vlastného šťastia si vás získajú v príbehu silnej ženy, ktorá miluje a túži byť milovaná... ako my všetci.
Trailer k filmu Marhuľový ostrov.

Marhule v sadoch na južnom Slovensku stihli dozrieť štyrikrát od prvej klapky, až po tú poslednú. Oplatilo sa čakať tých niekoľko sezón. Szidi Tobias v úlohe ženy z mesta, ktorá sa vďaka jednej letnej búrke zamiluje do muža z južného Slovenska, ktorý každý piatok vozí do mesta marhule na predaj. Každý piatok bol ich piatkom, aj keď len do času. Intenzívna láska zrazu skončila a zdalo sa, že jej je koniec, až kým Bábika v jednom autoservise neobjaví nákladiak, v ktorom prežila nejednu vášnivú chvíľu s vôňou marhúľ.

To, čo sa následne deje, je už spleť často šokujúcich momentov, v ktorých sa môže spoznať nejedna žena, či nejeden muž. Marhuľový ostrov, nech ten názov znie akokoľvek romanticky je totiž surovým pohľadom na skutočný život. Na život bez prikrášlení, romantiky a nesplnených snov, ktoré každé ráno nechávame za dverami vlastných bytov, keď sa vrháme do reality, aby sme sa večer mali k čomu vrátiť. Marhuľový ostrov je holá skutočnosť ubiehajúca na pozadí veľkej, avšak boľavej a často veľmi dramatickej lásky.

Z môjho pohľadu je Marhuľový ostrov geniálny film. Vďaka tomu, že v ňom hrajú herci, ktorých nevidíte v každej televíznej mydlovej opere. Vďaka tomu, že Szidi Tobias je geniálna herečka, ktorá dokáže hravo zahrať úplne všetko a úplne všetko, aj vďaka tomu, že Attila Mokos po jej boku už neraz dokázal, akým je skvelým hercom a jej rovnocenným partnerom a tento raz to platí rovnako. Ale tiež vďaka dokonalému scenáru, výbornej kamere, skvelému strihu a výbornej muzike. Vďaka ojedinelému spojeniu umenia s realitou. Marhuľový ostrov je jednoducho film, ktorému uveríte. Film, ktorý sa na nič nehrá, nič neprikrášľuje a hlavne sa zamotáva do vlastných pavučín, ako mnoho slovenských filmov. Mimochodom, z môjho pohľadu je to „už“ druhý slovenský porevolučný film, ktorý má hlavu a pätu a na ktorý môžeme byť právom hrdí.

pri hodnotení filmu som si dovolil siahnuť po vlastnej recenzii z čias, keď mal film pred viac ako rokom premiéru v našich kinách. Iba som ju mierne upravil a skrátil. Urobil som to preto, lebo po opätovnom vzhliadnutí Marhuľového ostrova sa moje pocity a nadšenie z filmu nijako nezmenili.

Neuveriteľne som sa tešil na DVD vydanie, aj keď si myslím, že vďaka obrazom v tomto filme by si marhuľový ostrov zaslúžil vydanie na blu ray disku. Dokonalosť obrazu by v tomto prípade ešte znásobila pocity, ktoré film Petra Bebjaka vyvoláva. Teším sa však aj z DVD verzie. Trochu ma mrzí, že disk prináša iba samotný film. Síce s dvoma formátmi zvuku (5.1 aj stereo), s anglickými, či francúzskymi titulkami, ale bez akýchkoľvek bonusov. Mrzí ma to z toho dôvodu, že tie štyri roky, ktoré film vznikal so sebou priniesli určite kopec materiálu i spomienok tvorcov a hercov, ktoré by sa dali zužitkovať do skvelých bonusov a k jednému z najlepších súčasných slovenských filmov mohlo vyjsť aj najlepšie domáce DVD.

Príde mi to trochu ako mrhanie priestorom. Tiež som prekvapený, že po viac než roku vyšiel k filmu aj soundtrack na samostatnom CD. Keď už sa s jeho vydaním tak otáľalo, ja by som ho osobne pribalil k DVD aj za cenu vyššej konečnej ceny. Pri dnešných predajoch by to určite prinieslo viac pre všetky strany. To sú však iba moje technické pripomienky. Vytiahnite preto práve vychádzajúce DVD z luxusného slim obalu a vychutnajte si skvelý filmový zážitok.

Réžia: Peter Bebjak
Námet a scenár: Peter Lipovský
Hrajú: Szidi Tobias, Attila Mokos, Peter Nádasdi, György Cserhalmi