Dnes je 16. januára 2019, meniny má a zajtra

Masaker v kopcoch

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 07.09.2010

Píše sa rok 1969 a Amerika zažíva obdobie zmien.
Masaker v kopcoch

Píše sa rok 1969 a Amerika zažíva obdobie zmien. Rodinné usadlosti v pustatine akoby sa im ale vyhli: naďalej tu vládne staré zlo. A práve na stauntonskej farme hrôzy sa náhle ocitá partia mladých ľudí, ktorí sa pôvodne chceli iba dostať stopom do Washingtonu. Už však niet cesty späť. Strašné tajomstvo čaká, atmosféra strachu hustne, krvavá žatva na seba nenechá dlho čakať. V drastickom horore novej generácie z dielne režiséra Camerona Romera - syna legendárneho tvorcu Noci oživlých mŕtvol Georgea A. Romera - hrajú Kathy Lamkin (Texaský masaker motorovou pílou), Kiko Ellsworth (Dexter), Cooper Huckabee (Panoptikum), Cristen Coppen a David Rountree.

Nepijem pivo, popcorn mi ide na nervy, pretože mi zachádza medzi zuby, syrové korbáčiky sú drahé... Príležitosti, ako sa nezblázniť pri sledovaní takéhoto filmu sa veľmi rýchlo minuli a zdá sa, že neostáva nič iné, ako si na hodinu a pol sadnúť pred televíznu obrazovku a nechať sa unášať ďalším druhotriednym hororom. A vtedy mi svitlo. To bolo naposledy, čo som takýto film pozeral sám. Pri najbližšej príležitosti pozvem všetkých priateľov a ešte pred spustením filmu budú všetci povinne musieť tipovať, kto v tomto „tinedžerskom“ prežije. Pretože schéme je opäť rovnaká. Šialené monštrum, ktoré vyvraždí všetkých, ale niekto má šťastie a ostane nažive. Alebo to aspoň skončí tak, že divák háda, či postava živá ostala, alebo nie. Dvere na pokračovanie predsa musia ostať otvorené, to je dnes bežná prax.

Časy nezabudnuteľných hororov z tejto kategórie (Vreskot, Nezvratný osud) sú zjavne v nenávratne. Masaker v kopcoch sa snaží byť desivý, ale desivý je jedine v momentoch, keď sa divák pozerá na detailné zábery odrezávania nôh, rúk, či vyberania vnútorností z ľudského tela (vtedy sa fakt tešíte z toho, že tie korbáčiky sú drahé).Masaker v kopcoch totiž v žiadnom prípade neoplýva originálnym nápadom a tak sa muselo nájsť niečo, čo zaujme. A uznávam, že toľko nechutných a presvedčivých momentov a pohľadov na ľudské zvyšky, som nevidel asi v žiadnom inom filme. Tak reálne, až ma o pár obrazov ďalej šokuje pohľad na vraždiace monštrum, ktoré hádže zvyšky ľudského tela hladným sviniam a je zjavné, že je to iba kečupom postriekaná „gumená Anča“, čiže veľmi nevydarené, ba priam až komické.

Masaker v kopcoch je film triedy B a kľudne by som si dovolil v tejto filmovej abecede zájsť aj ďalej. Jediné, čo je vydarené, je dramatický a dobre urobený český dabing. Mám pocit, že český herci si tieto nechutnosti naozaj vychutnali. O technickej stránke sa to už povedať nedá, ale o dom o kúsok ďalej.

Na dabing nadviažem zvukom, ten je rozmixovaný do formátu 2.0 a je rozmixovaný veľmi zle. Ak chcete počuť dialógy, musíte hlasitosť nastaviť pomaly naplno, čo má neskôr za následok, že keď začne znieť hudba, ktorá je desivá, pretože posilňuje desivé momenty, tak vystrelíte z kresla, pretože hudba je zas naopak namixovaná veľmi hlasno. Zvuk je po technickej stránke veľmi nevydarený. Čo sa týka obrazu, neviem, či to bol zámer, alebo to iba tak vyšlo, ale miestami to naozaj vyzerá tak, akoby sa to točilo vr oku 1969. DVD neprináša žiadne bonusy, iba upútavky na iné DVD filmy a filmy, ktoré sa objavia v kinách.