Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Medzi vlkmi - dráma bez napätia

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.09.2012

Začína boj mužov s hladnými šelmami, boj na život a na smrť.
Medzi vlkmi - dráma bez napätia

Skupina ropných vŕtačov pracuje v nehostinných podmienkach v aljašskej rafinérii 24 hodín denne, sedem dní v týždni, po dobu piatich týždňov. Po tejto dobe sa robotníci chystajú na zaslúženú dovolenku. Na ceste domov ich však zastihne strašná búrka a ich lietadlo sa zrúti do bohom zabudnutej aljašskej tundry. Zahynie takmer celá posádka lietadla okrem ôsmich ľudí na palube, ktorí sa v čele s mužom menom Ottway (Liam Neeson) vydávajú na nebezpečnú pešiu túru domov.

Do cesty sa im však postaví nielen krutý mráz, sneh, vietor, nedostatok jedla a postupné fyzické vyčerpanie, ale aj krvilačné beštie v podobe svorky obrovských vlkov, ktorí stroskotancov jedného po druhom likvidujú. Ottway, ktorého úlohou v rafinérii bolo odháňať vlkov z pracovnej zóny, si teraz sám pripadá ako votrelec vo vlčom teritóriu a cíti, že si vlci prišli pre odvetu. Začína boj mužov s hladnými šelmami, boj na život a na smrť.
Trailer - Medzi vlkmi

Tešil som na veľa vecí. Na napínavú drámu, na unikátne zábery z Aljašky, na zmysluplný príbeh a na skvelého herca. Dočkal som sa viac menej toho posledného, dvoch dramatických scén, Aljašky v štúdiu a ľahko predvídateľného finále. Z celkového hľadiska dosť premrhaná téma. Ale po poriadku. Liam Neeson je to jediné, čo v tomto filme nesklamalo a v konečnom dôsledku drží celý príbeh pohromade, pričom si veľmi ľahko dokážete spočítať dve a dve a veľmi ľahko pochopíte, prečo je to tak aj bez toho, aby ste pri tom presedeli takmer dve hodiny.

Ale v poriadku, neodrádzam od toho, však to určite nebude ani prvý, ani posledný film, na ktorý si na druhý deň ráno nespomeniete. Napínavé scény boli dve – vcelku realisticky nakrútený let lietadla, od momentu, keď bolo zrejmé, že sa niečo udeje, až po mimoriadne vydarenú scénu, keď už časť lietadla odpadla a kamera robí záber na na sedadlách ležiaceho Neesona a zároveň zaberá stromy pod ním. Toto sa vydarilo na jednotku. Potom ešte jeden útok vlka, čo zas bol moment, kedy divák veľmi dobre vedel, že nastane, pretože bol (ako mnoho ďalších vecí v tomto filme) absolútne predvídateľný, ale aj tak prišiel moment strachu.

Čo sa týka exteriérových záberov, mám pocit, že tvorcovia absolútne nevyužili možnosti, ktoré Aljaška ponúka a žiaľ, divákovi neponúkli žiadnu zaujímavú scenériu. Chápem, že prvoradé bolo ukázať drsnosť tej krajiny, ale aj to sa myslím dalo tak, že by to bolo pre diváka aj obrazovo pútavé. Žiaľ, tak ako boli mega vlci dielom mega počítačovej techniky, tak zjavne väčšiny „Aljašky“ bola nakrútená v štúdiu. A ten príbeh? Bolo ich plné lietadlo. Jeho pán nakoniec prežilo osem mužov. Čo sa s nimi bude diať nasledujúcich 112 minút? Raz – dva – tri – áno, odpoveď je celkom presná...

Film Medzi vlkmi vychádza v segmente relatívne lacných DVD a presne tomu zodpovedá aj obsah disku. Český dabing rozmixovaný do formátu 5.1, stereo mix maďarskej verzie a rovnaké jazykové mutácie sú aj v podobe tituliek. A to je všetko. Žiadne bonusy a to dokonca ani na blu ray disku (podľa dostupných informácií). Obraz na DVD je vcelku obstojný, aj keď fakt, že väčšina filmu sa odohráva buď v noci, alebo počas silnej fujavice láka skôr na vzhliadnutie blu ray verzie.

Réžia: Joe Carnahan
Hrajú: Liam Neeson, Dermot Mulroney, Frank Grillo

Distribuuje: Bontonfilm, 2012