Dnes je 07. apríla 2020, meniny má a zajtra

Mexická jazda

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.08.2010

Tenoch (Diego Luna) a Julio (Gael García Bernal) sú dobrodružní tínedžeri so všetkým čo k tomu patrí.
Mexická jazda

Tenoch (Diego Luna) a Julio (Gael García Bernal) sú dobrodružní tínedžeri so všetkým čo k tomu patrí. Vyhľadávajú len srandu a všetko ostatné je pre ich život zanedbateľné a nepodstatné. Robia samé normálne veci príznačné pre ich vek. Vášnivo sexujú, milujú nekonečné letné párty, z času na čas naplnia bongo, klasika. Keď im na celé leto odcestujú ich priateľky , nijako ich to nerozhodí, a ich život naberá ešte väčšie tempo ako doteraz. Na malej rodinnej oslave spoznávajú Luisu (Maribel Verdú) – dvadsaťosemročnú súhlasnú Španielku, ktorú nebezpečne obkolesuje vyzývavá sexuálna aura, rezonujúca na míle ďaleko. Ak platia zákony chémie, tak určite tu a teraz.

Ako to už v podobných prípadoch býva zvykom, nelenia, a bezprostredne sa jej začínajú prihovárať. Atmosféra je pokojná, dokonale sa prelína s pokojnou letnou atmosférou, drink strieda drink, a flirtuje sa viac ako v Casanovových knihách. Luisa má síce manžela, ale tento argument ich absolútne netrápi, nakoľko je to blbec na prvý pohľad, práve naopak, navrhujú jej vzrušujúcu cestu na imaginárnu pláž, ktorú si pravdaže, pod zámienkou dostať ju do postele, spoločne vymysleli. Po niekoľkých dňoch, keď už obaja ako tak hormonálne vychladli, im znenazdania a neočakávane zavolá Luisa, pripravená vycestovať za spomínaným dobrodružstvom. Chalani nelenia, v priebehu niekoľkých minút si stihnú pobaliť to najpotrebnejšie, vyriešia auto, a spoločne s ich temperamentnou známou sa vydávajú na jednu z najzásadnejších ciest ich života.

Mexická jazda (Y tu mamá también) režiséra Alfonsa Cuaróna je ukážková roadmovie, bezstarostná, ale aj trpká zároveň. Nie aby som chcel vystavať zavádzajúcu hierarchiu, ale ak by som si mal zostaviť rebríček najerotickejších filmov svojho života, tak tento rozhodne vedie. Erotizmus staršej Luisy a dvoch kvázi neskúsených mladíkov je tak iskrivý, že len málo koho nechá chladným. Od čistokrvnej pornografie to má síce ďaleko, ale o ňu tu vonkoncom ani nejde, hoci tam je zopár scén, ktoré s ňou v určitom zmysle prudko koketujú na ostrý noža. Erotika trojice postáv je odľahčená, úsmevná a čo je najdôležitejšie, veľmi láskavá. Miestami explicitná, ale keď išlo do tuhého, režisér presne vedel, kde treba záves zatiahnuť, a naopak, kde odtiahnuť. Na druhej strane je to film, ktorý unáša, vzrušuje, ale i vábi. Zanecháva pocit čohosi nespútaného, túžobného, ale aj slobodného. Je rovnako veselý, ale aj smutný zároveň, koniec koncov, ako samotný život.

Videl som ho asi 5, možno 6 krát, a začína sa ma zmocňovať taký neistý pocit, že ak túto recenziu dopíšem, pozriem si ho znovu, lebo aj po toľkých vzhliadnutiach má čo ponúknuť.

DVD Mexická jazda je zberateľský unikát, niečo, čo si rozhodne zaslúži miesto vo vašej domácej filmotéke. V inakšom prípade môže poslúžiť aj ako celkom príjemný darček, lebo vo všeobecnosti je to film vyzývavý a páčivý. Na tomto disku je okrem klasických bonusov jeden špeciálny a preto výnimočný. Je ním krátky a úsmevný, takmer 12 minútový film režiséra Carlosa Cuaróna nazvaný You Own Me, samozrejme, o sexe, a ničom inom. Je to láskavé, podobne ako niektoré situácie z filmu Mexická jazda. Za zmienku stojí vyzdvihnúť aj exotický soundtrack niekoľkých vybraných piesní, ktoré počas celého filmu neodmysliteľne dopĺňali jeho vzrušujúcu atmosféru. A ak by ste ho chceli premietnuť svojim deťom, nech sa páči, je na ňom aj veria pre mladistvých.