Dnes je 01. marca 2021, meniny má a zajtra

Mrcha učiteľka - celkom zábavná komédia

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 03.01.2012

Zábavná, hodinu a pol trvajúca komediálna fraška zo školského prostredia vás bezpochyby nadchne.
Mrcha učiteľka - celkom zábavná komédia

Elizabeth Halseyová (Cameron Diaz) je učiteľka, ktorá by zo správania dostala v tom najlepšom prípade dvojku. Je hlúpa, zlá a má nevhodné chovanie. Pije, berie drogy a nevie sa dočkať, kedy uloví nejakého solventného muža, ktorý sa o ňu postará a ona bude definitívne môcť ukončiť kariéru učiteľky. Keď sa s ňou rozíde snúbenec, vymyslí plán ako si získať priazeň bohatého a sympatického suplujúceho učiteľa (Justin Timberlake) – o ktorého bojuje s príliš energickou kolegyňou Amy (Lucy Punch) - ale zisťuje, že miesto toho sa musí brániť pokusom o zblíženie zo strany sarkastického a neúctivého učiteľa telesnej (Jason Segel). Elizabethine divoké plány a ich bláznivé následky však šokujú nielen jej študentov, spolupracovníkov, ale dokonca aj ju samú...

Keď v auguste minulého roka prišiel tento film do slovenských kín, bola to príjemná letná komédia, ktorá do vychladenej kinosály pritiahla najmä mladého diváka bažiaceho po zábave a únikom pred vysokými teplotami. Neuveriteľne silné obsadenie na odľahčený letný film bolo potom dôvodom, prečo si komédiu v kinách pozrelo naozaj dosť divákov. Cameron Diaz, Justin Timberlake a Jason Segel (seriál Ako som spoznal vašu matku) sú napokon dostatočným lákadlom na to, aby sa z tohto filmu stal hit aj na DVD.
Trailer k filmu Mrcha učiteľka.

Zábavná, hodinu a pol trvajúca komediálna fraška zo školského prostredia vás bezpochyby nadchne. Je to film, pri ktorom netreba rozmýšľať a bavíte sa na tom, čo sa udeje hlavným hrdinom a čo všetko sú ochotní urobiť na svojej, zväčša nezákonnej ceste za úspechom. Keď som sa už bavil ja, divák, ktorý nemá rád prvoplánové komédie, znamená to, že to nie je strata času. Určite, vynechal by som pár zbytočných fekálnych minút a scénu s umývaním áut by som nepostavil na stále dokonalom tele Cameron Diaz, ktorá v tomto filme dokazuje, že okrem jej vytvarovanej postavy stojí za pozornosť aj jej herecké umenie. Po pár silných filmoch práve v tomto opäť dokazuje, že je schopná zahrať čokoľvek a vie to zahrať veľmi dobre. Navyše úloha mrchy za katedrou jej nielen sadla, ale ju bezpochyby aj bavila. Trojica, či dokonca štvorica hlavných hrdinov podáva výkon, ktorý vám spríjemní napríklad piatkový večer.

Výborný český dabing, ktorý umocňuje celkový dojem z filmu. Skvelý obraz (ale áno, žijeme v roku 2012 a to už aj na DVD musí byť samozrejmosťou). Zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 a okrem českých a mnohých iných, aj slovenské titulky. Po tejto stránke super. Ďalej výborne urobené menu a prekvapením je aj vcelku slušná bonusová výbava. Dohromady síce iba nejakých 20 minút, ale obsahovo veľmi zaujímavých, pretože tvorcovia ponúkajú pohľad na nepodarené scény (veľmi vtipné), na vynechané scény (veľmi poučné v zmysle, že je fajn, že boli vynechané) a dva exkluzívne (veľmi vtipné) pohľady do zákulisia, najmä ten s Justinom Timberlakeom a Jasonom Segelom. Na moje obrovské prekvapenie a neporozumenie, v bonusových materiáloch chýba česká aj slovenská jazyková podpora. Nikdy to nepochopím, keď už urobíme český obal, české menu, máme film s českým jazykom, českými i slovenskými titulkami, v čom je problém otitulkovať aj tých dvadsať minút bonusov, aby divák dostal za svoje peniaze stopercentný produkt?

Réžia: Jake Kasdan
Scenár: Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg
Hrajú: Cameron Diaz (Elizabeth Halsey), Justin Timberlake (Scott Delacorte), Lucy Punch (Amy Squirrel), John Michael Higgins (riaditeľ Wally Snur), Jason Segel (Russell Gettis)