Dnes je 27. mája 2020, meniny má a zajtra

Na dobrej stope - čiernobiela klasika

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.06.2012

Film, nakrúcaný na Sečskej priehrade a v okolí priehradnej nádrže Souš, rozpráva dobrodružný príbeh skauta Edy a jeho junáckych bratov na letnom tábore.
Na dobrej stope - čiernobiela klasika

Film, nakrúcaný na Sečskej priehrade a v okolí priehradnej nádrže Souš, rozpráva dobrodružný príbeh skauta Edy a jeho junáckych bratov na letnom tábore. V povojnovom pohraničí dochádza neustále k pašeráckym výpadom a Eda, ktorý bol za vojny zavlečený do Nemecka, je podozrivý z náklonnosti k nim. Nakoniec sa ukáže, že je to práve on, kto pomôže miestnym narušiteľa dopadnúť a je za svoju odvahu vyznamenaný a prijatý všetkými do kamarátskeho junáckeho kruhu. Vo filme hrá aj 5. oddiel vodných skautov z Prahy.
Trailer k filmu Na dobrej stope.

Priznám sa, že mi toto DVD sedelo v poličke dosť dlho a hoci som sa niekoľkokrát chystal k jeho vzhliadnutiu, vždy ho predbehlo niečo „súčasné“. Napokon, v ktorési nedeľné popoludnie som si urobil „chvíľku pre pamätníkov“ a dosť som si to užíval. Film samotný som nepoznal a priznám sa, že som si myslel, že ustáť tých 72 minút so starým českým čiernobielym filmom možno ani nezvládnem. Nakoniec som až sklamaný, že to ubehlo tak rýchlo. Na dobrej stope je stará česká klasika z letného „junáckeho“ tábora, ktorá sa odohráva v atraktívnom prostredí a poukazuje na silu priateľstva a jednoty, s ktorými aj v tých najťažších chvíľach možno dôjsť do víťazného konca.

Ja viem, že to znie príliš zväzácky, ale tak akosi to v tom roku 1948, keď film vznikol vyznelo. Osobne som sa bavil a vychutnával som si túto filmovú klasiku a rád ju odporúčam všetkým filmovým fanúšikom. Výborne nakrútené, výborne zostrihané, reálne, žiadne efekty, realita, skutočnosť, žiadna fraška, žiadna nuda. Dnes by sa to síce neuživilo, ale vrátiť sa k tomu dnes stojí naozaj za to. DVD vyšlo pri príležitosti stého výročia založenia skautského oddielu Junák a je jednou z mnohých súčastí veľkolepých osláv.

Na 2DVD v luxusnom balení uvidíte okrem hlavného filmu aj jeden z prvých filmov so skautskou tematikou Buď pripravený! (1923) a archívne filmy 5. oddielu vodných skautov z rokov 1934-35. Na disku 1 tiež hovoria o filme Na dobrej stope filmový historik Dr. Pavel Taussig, je tu bohatá galéria fotografií, súdobá dokumentácie a DVD-ROM s ohlasmi z tlače. Na disku 2 nájdete spomienky účastníkov natáčania, príbehy skautských pamätníkov a súčasnú prezentáciu hnutia Junák Skauting je cesta.

Toto vydanie je ojedinelé množstvom pozbieraných archívnych materiálov a vychádza v limitovanom náklade. Dovolím si tvrdiť, že je to jeden z najluxusnejších darčekov pre milovníkov starých českých filmov. Bonusy na oboch diskoch majú takmer 4 hodiny, zistíte veľa zaujímavého a k svojim skautským zážitkom sa tu napríklad vyjadruje aj súčasný úspešný režisér Václav Vorlíček. Je to neuveriteľné. Čo sa týka obrazu samotného filmu, ten zjavne prešiel digitálnou očistou a na disku je maximálna dosiahnutá kvalita. Zvuk je vo formáte 2.0 a je v rámci možností naozaj veľmi dobrý. DVD sa s obmedzeniami (rozumej, že na jeho dodanie bude treba nejaký ten deň počkať) distribuuje aj v slovenských internetových obchodoch.

Réžia: Josef Mach
Hrajú: Antonín Šůra, Karel Richter, Ladislav Boháč, L.H. Struna, Oskar Hák, Zdeněk Borovec, Stanislav Neumann, Václav Vorlíček

Distribuuje: Filmexport Home Video, 2012