Dnes je 21. augusta 2019, meniny má a zajtra

Na západnom fronte kľud

Zdroj: © Server.sk, redaktor: marv, pridané: 29.11.2011

Filmová adaptácia režiséra Delberta Manna, ktorá sa komplexne inšpirovala jedným z najznámejších románov nemeckého spisovateľa Ericha Maria Remarqua s rovnomenným názvom.
Na západnom fronte kľud

Neskúsený študent Pavel Bäumer narukuje v roku 1914 spolu s ostatnými rovesníkmi do armády. Ich naivné ilúzie o hrdinských činoch spasiť svet sa rozplynú už počas základného výcviku, kedy sú prvý krát naostro vystavený tlaku hroziaceho nebezpečenstva Prvej svetovej vojny. Hneď potom sú vyslaní na naozajstné bojové pole, kde každému ide iba o to, aby si zachránil svoj holý život, ktorý tu nemá takmer žiadnu cenu. Všade naokolo sa bezhlavo strieľa, z lietadiel padajú tisícky granátov a každý centimeter zeme je podmínovaný. Prežiť v týchto neľudských podmienkach, kedy ľudské životy padajú ako figúrky na šachovnici, sa stáva najvyšším privilégiom každého zúčastneného vojaka.
Trailer k filmu Na západnom fronte kľud.

Na západnom fronte kľud je filmová adaptácia režiséra Delberta Manna, ktorá sa komplexne inšpirovala jedným z najznámejších románov nemeckého spisovateľa Ericha Maria Remarqua s rovnomenným názvom. Mannov film dôveryhodne vystihol expresívny výraz spomínaného románu. Autor v ňom rovnako ako vo svojich ostatných knihách s podobne vybranými témami nikdy nešetril. Filmový prepis je z toho dôvodu priamočiarym vyjadrením absurdného zlyhania človeka, z ktorého sa stal pomaly, ale isto, chladnokrvný vraždiaci stroj. Senzitívne naturálne opisy zomierania sú vyjadrené autenticky, bez najmenšej štipky prázdneho idealizovania. Drastickosť a brutalita nespočetného množstva amorálnych zverstiev, ktoré sa počas Prvej svetovej vojny stihli napáchať, nenechajú žiadneho diváka na pokoji. Film ponúka podobne ako kniha nekompromisné odmietanie násilia a bez pardonu nabáda k tomu, aby sa podobné udalosti nikdy viac nezopakovali.

Ak vás bavia vojnové filmy, toto DVD by vo vašej filmotéke rozhodne nemalo chýbať. Okrem solídne zachovaného obrazu tu nájdete aj pomerne slušne vybavenú bonusovú prílohu. Tá obsahuje biografie filmových osobností, filmografie všetkých tvorcov, ojedinelú fotogalériu a ďalšie prekvapenia, ktoré vám zaručene doplnia nielen vaše filmové vzdelanie, keďže tento film je nositeľom mnohých prestížnych ocenení (Zlatý glóbus a Emmy 1980), ale poskytne vám aj neopakovateľný filmový zážitok, ktorý v tomto žánri nemá obdobu.

Na Západnom Fronte Kľud Obal DVD