Dnes je 08. decembra 2019, meniny má a zajtra

Návrh

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.03.2010

Keď vplyvná knižná redaktorka Margaret (Sandra Bullock) čelí vidine deportácie do svojej rodnej Kanady,...
Návrh

Keď vplyvná knižná redaktorka Margaret (Sandra Bullock) čelí vidine deportácie do svojej rodnej Kanady, nedá bystrej žene príliš práce, aby si rýchlo vymyslela, že je v skutočnosti zasnúbená so svojim nič netušiacim asistentom Andrewom (Ryan Reynolds), ktorého celé roky ponižovala. Ten súhlasí, že sa na jej divadle bude podieľať, ale s niekoľkými podmienkami. Podivný pár sa vydáva na Aljašku za jeho rodinou (Mary Steenburgen, Craig T. Nelson, Betty White) a mestské dievča, ktoré je zvyknuté mať všetko pod kontrolou, zisťuje, že z jednej ťažkej situácie padá hneď do ďalšej. Pretože svadba je čo nevidieť a imigračný úradník im je na stope, rozhodnú sa Margaret a Andrew s istým váhaním, aj cez neistý výsledok v celom divadle pokračovať až do konca.

Sandra Bullock toho za posledný rok stihla viac, než dosť a jej úsilie bolo korunované v jeden víkend Zlatou malinou i Oscarom. Pomedzi to všetko ešte stihla uviesť do kín aj film Návrh (Proposal), ľahkú romantickú komédiu, ktorá nikoho neurazí. Skôr mám pocit, že herečka a všetci, ktorí sa vo filme objavujú si nakrúcanie „na Aljaške“ poriadne vychutnávali. Návrh je jednoduchou komédiou, pri ktorej strávite necelé dve hodiny a čas strávený pred televíznou obrazovkou určite nebudete ľutovať. Samozrejme, je to romantická komédia, postavená na osvedčených prvkoch filmov tohto žánru. Na báze hlavnej zápletky sa rozpletá niekoľko ďalších nečakaných momentov, ktoré divákovi vyvolajú úsmev na tvári, zabavia ho a nenútia ho rozmýšľať.

Na Návrhu je úžasné, že nie je svojim spôsobom až tak prvoplánový, ako sme pri takýchto filmoch zvyknutí. Samozrejme, veľmi dobre viete, ako to celé musí skončiť (aj napriek tomu, že Blu Ray disk prináša medzi bonusmi aj alternatívny záver), ale vďaka nápaditému príbehu, skvelému strihu a veľmi dobrým hereckým výkonom si vychutnávate každý moment, ktorý táto komédia prináša. A hoci sa kinami premlela v podstate bez povšimnutia a príliš veľké haló sa nedeje ani pri jej uvedení na DVD a blu ray diskoch, oplatí sa vyhľadať si ju a zabaviť sa.

Hodnotenie blu ray disku:
Veľmi kvalitný obraz, výborný český dabing, perfektne namixovaný zvuk, niekoľko jazykových mutácií a tiež titulkové jazykové verzie a nemalé množstvo bonusov. To sú všetky plusy blu ray disku, ktorý som videl. Medzi bonusmi mi trochu absentuje aspoň krátky film o filme, ale tvorcovia dostatočne vyplnili voľný priestor nielen vynechanými scénami (pri ktorých až tak neškodí, že boli vynechané), pokazenými zábermi, zábermi z nakrúcania, už spomínaným alternatívnym záverom a samozrejme audiokomentárom tvorcov filmu. Naozaj dostatok dôvodov na to, pozrieť film a aj to, čo všetko prináša bonusová časť disku.