Dnes je 17. júla 2018, meniny má a zajtra

Nezvratný osud 4 (DVD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 07.04.2010

Filmová séria Nezvratný osud, ťažiaca z našich najhlbšie ukrytých strachov, pridáva novú,
Nezvratný osud 4 (DVD)

Filmová séria Nezvratný osud, ťažiaca z našich najhlbšie ukrytých strachov, pridáva novú, podivuhodnú kapitolu, ktorá prináša to, čo divák očakáva a opäť spracované veľmi napínavým a neočakávaným spôsobom.

V deň, ktorý mal byť pohodovým dňom s kamarátmi na pretekoch, mal Nick Bannon (Bobby Campo) desivou predtuchu o tom, že zhoda nešťastných náhod spôsobí hromadnú haváriu pretekajúcich sa áut, že ich horiace trosky budú padať medzi divákmi a brutálne zabijú aj jeho kamarátov, a že na neho samotného spadne strecha tribúny. Keď sa Nick preberie zo svojej hrôzostrašnej predstavy, spanikári a prinúti svoju priateľku Lori (Shantel VanSanten) a ich kamarátov Janet (Haley Webb) a Hunta (Nick Zano), aby odišli ... podarí sa im uniknúť len sekundy pred tým, než sa Nickova strašná vízia stane desivou realitou. Skupinka mladých ľudí si myslí, že sa im podarilo podviesť smrť, ale bohužiaľ pre Nicka a Lori to je len začiatok. Zlé predtuchy pokračujú a tí, čo na pretekoch prežili, no boli „na zozname,“ umierajú jeden po druhom, a to nepredstaviteľne kruto. Nick musí prísť na to, ako znovu podviesť smrť - a tentoraz definitívne - ešte pred tým, než sa sám stane obeťou svojho nezvratného osudu.

Mohol by som iba zopakovať to, čo som uviedol pri letnej, či jesennej kino premiére. Nezvratný osud je mojou obľúbenou hororovou sériou a preto sa teším na každé ďalšie pokračovanie. Štvorka nebola výnimkou, zvlášť, ak som predchádzajúce tri považoval za naozaj vydarené. V tomto prípade je totiž kostra filmu daná už niekoľko rokov a divák v podstate ide do kina s tým, že vie, čo sa bude diať a očakáva, kde a ako sa to bude diať. Tvorcovia preto musia klásť najmä dôraz na prostredie, do ktorého dej filmu zasadia, musia sa pohrať s logikou „kosenia Smrti“ a vyhrať sa s efektmi. Potom je predpoklad, že film bude zaujímavý a úspešný.

Po vybuchnutom lietadle, hromadnej zrážke na diaľnici a dráme na kolotočoch sa tvorcovia vybrali na automobilové preteky. Pre diváka celkom iste atraktívne prostredie, pokiaľ by sa tvorcovia nerozhodli, že v prvom rade budú tlačiť na efekty a množstvo krvi a až potom na nejaký ľudský osud. Film trvá 76 minút a v hlavnej úlohe sa tento raz naozaj predstavuje Smrť, ktorá kosí v podstate od začiatku do konca filmu a odškrtáva si svoj zoznam.

Tvorcovia sa ale navyše rozhodli, že v dobe vyspelej techniky pripravia divákovi naozaj dokonalý zážitok a Nezvratný osud sa v mnohých kinách vysielal vo formáte 3D. A tí, čo ho videli v klasickom formáte, ostali ochudobnení o niekoľko dimenzií. A to je prípade aj u nás predávaného DVD.

Stotožnil som sa s nápadom, s obsahom, s množstvom krvi na obraze, ale nikdy sa nezmierim s tým, prečo sa u nás distribuuje iba takéto DVD. Na zahraničných internetových obchodoch, alebo v predajniach s filmami v susednom Rakúsku nájdete Nezvratný osud v minimálne štyroch verziách, a okrem tejto klasickej sa samozrejme predáva aj 3D verzia, dokonca predĺžená 3D verzia s pribalenými špeciálnymi okuliarmi, aby ste si aj doma vychutnali tento zážitok naplno. Jasné, môžete si ju kúpiť buď tam, alebo si ju objednať v niektorom z množstva obchodov, ale je to zbytočné, ak neovládate niektorý z jazykov, do ktorých je film preložený, pretože čeština na týchto 3D verziách chýba. Snáď sa dočkáme neskôr, pretože čo sa týka efektov na klasickom DVD, vyznievajú trochu amatérsky, pretože by to divák potreboval vidieť vo verzii 3D, aby si vychutnal naozaj všetko.

Nič to však nemení na tom, že štvrtý Nezvratný osud je aj tak najslabším zo série týchto filmov, ale stále v hraniciach únosnosti, a ak by som ho mal porovnať s pokračovaniami iných filmov, tak stále klobúk dolu.

To najpodstatnejšie som povedal vlastne vyššie. Vadí mi, že sa u nás nedistribuuje 3D verzia. Inak je všetko v absolútnom poriadku. Jazykové verzie sú rozmixované do formátu 5.1 a okrem pôvodnej anglickej a českej na DVD nájdete aj maďarčinu a ukrajinčinu. Zvuk mi prišiel trochu tlmený, ale dalo sa to zniesť. Titulky na DVD sú české, maďarské, rumunské a anglické pre nepočujúcich. Na zahraničných edíciách DVD a Blu Ray je veľké množstvo bonusov, na našom disku nájdete akurát sedem a pol minúty vynechaných scén a filmový trailer. Trochu málo. No a netešte sa pri pohľade na zadnú stranu obalu, že vychádza hádam nejaká predĺžená verzia filmu, pretože vy ste v kine videli niečo, čo trvalo 76. minút a na obale DVD je uvedené, že film trvá o polhodinu viac. Ide pravdepodobne o tlačovú chybu, film má kinových 76. minút a aj keď k tomu prirátate bonusy a všetko ostatné, 106. minút nedostanete. Možno som k tomuto DVD až prehnane kriticky, ale ako som spomínal, Nezvratný osud je moja srdcovka a domáce vydanie jeho najnovšieho pokračovania mi prinieslo nečakane viac sklamania.