Dnes je 14. augusta 2020, meniny má a zajtra

Nič nás nerozdelí - silné emócie

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.09.2013

Silný príbeh filmu Nič nás nerozdelí je založený na skutočnej udalosti jednej rodiny, ktorá v roku 2004 prežila úder ničivej vlny tsunami v Indickom oceáne.
Nič nás nerozdelí -	silné emócie

Silný príbeh filmu Nič nás nerozdelí je založený na skutočnej udalosti jednej rodiny, ktorá v roku 2004 prežila úder ničivej vlny tsunami v Indickom oceáne. Manželia Henry (Ewan McGregor), Maria (Naomi Watts) a ich traja synovia sa rozhodli stráviť pokojné Vianoce v Thajsku a tešia sa na niekoľko dní prežitých v tropickom raji. Rodinná idylka však náhle a nečakane skončí dva dni po Štedrom dni, keď juhovýchodné pobrežie Ázie zasiahne vlna tsunami. Obrovská masa vody sa valí na hotelový komplex, zmetie všetko, čo jej príde do cesty, a rozdelí aj utekajúcu rodinu. Hoci všetci členovia rodiny prežijú, ani zďaleka nemajú vyhrané, pretože nájsť jeden druhého uprostred pekla je skoro nemožné.
Nič nás nerozdelí - trailer

Excelentné! Svojim spôsobom je toto to pravé slovo, ktoré vystihuje pocity z tohto filmu. Takmer dve hodiny plné silných emócií a presvedčivých hereckých výkonov. Prežiť ešte neznamená zvíťaziť. Španielom sa podarilo nakrútiť nezabudnuteľný film podľa skutočnej udalosti a vďaka tomu, že ide o európsku produkciu, verím tomu od prvej po poslednú minútu. Jednoducho mám pocit, že Španieli chceli nakrútiť poctivý film, bez zbytočných prikrášlení, ktoré by ešte viac tlačili na city. Pri jeho sledovaní som už druhý raz (prvýkrát pri uvedení do kín) uveril v úprimnosť snahy nakrútiť realitu bez zbytočného prikrášľovania a pátosu navyše. Nič nás nerozdelí je film, ktorý zanechá nezabudnuteľný dojem. Skvelé herecké výkony a neuveriteľné zábery prírodnej katastrofy, pri ktorých predpokladáte, že sú všetky komplet vyrobené na počítači, no v bonbusoch sa následne dozviete, že počítače boli používané iba výnimočne, pretože na finančne náročné animácie neboli peniaze a pri ukážkach, ako to celé vznikalo mrazí diváka ešte viac. Jednoducho silné emócie.

Veľmi som sklamaný, že k nám nakoniec dorazilo iba DVD s týmto filmom. Toto si naozaj zaslúžilo Blu ray disk. Na druhej strane sa však veľmi teším z toho, že napriek tomu, že ide o DVD disk, nakoniec sa divák môže tešiť z kvalitného obrazu i zvuku, pričom stopa českého dabingu je rozmixovaná do formátu 5.1 a po technickej stránke je to v rámci možností naozaj dobré. Aj samotný dabing sa vydaril a umocňuje celkový dojem z filmu. Mimoriadne sa však teším z toho, že je na disk zaradených aspoň niekoľko bonusov. V tých tvorcovia dávajú nahliadnuť na vznik niektorých scén a o čo je dokument Realizácia filmu ukrátená na čase (má iba okolo 5 minút), o to zaujímavejšie je to rozprávanie. Ďalší dokument hovorí o obsadzovaní hercov a pribalené sú aj vystrihnuté scény. Necelých 20 minút skvelých bonusov, navyše s českou podporou v podobe titulkov. V angličtine zdatný divák si môže film pozrieť s audiokomentárom tvorcov.

Réžia: Juan Antonio Bayona
Hrajú: Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland, Marta Etura, Oaklee Pendergast, Samuel Joslin

Nič nás nerozdelí obal DVD