Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

Niečo na tých mužoch je (recenzia)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 17.11.2010

John Krasinski sa zapísal do podvedomia predovšetkým ako sympatický Jim Halpert zo seriálu The Office.
Niečo na tých mužoch je (recenzia)

John Krasinski sa zapísal do podvedomia predovšetkým ako sympatický Jim Halpert zo seriálu The Office. Teraz sa možno trochu prekvapivo ujal adaptácie a réžie zžieravej ironickej sondy do hlbín mužskej duše z pera nedávno zosnulého Davida Fostera Wallacea. Svojej novej úlohy za kamerou sa zhostil na výbornú a výsledkom je provokatívna a čierna humorná komédia. Keď Saru Quinn bez vysvetlenia opustí priateľ, rozhodne sa po dôvodoch jeho odchode pátrať sama.

Doktorandka antropológie na prestížnej univerzite si preto vymyslí projekt, ktorý má byť nielen liekom na jej splíny, ale aj prostriedkom k naplneniu jej akademických ambícií. V sérii rozhovorov s rôznymi mužmi sa Sare postupne otvára nečakaný a znepokojujúci pohľad do mužskej, aj jej vlastnej mysle. Dôverne známym príbehom na banálne aj bizarné témy nikdy nechýba štipka uštipačného humoru.

Má to iba 76 minút a dovolím si povedať, že našťastie. Tento Sex v meste z opačného pohľadu, to je veľmi silná káva nielen pre obyčajného diváka, ale aj pre milovníka umenia, či psychologických filmov, po ktorých ešte ochotne dva dni rozmýšľate nad tým, čo chcel autor povedať. Nie, v žiadnom prípade to nie je zlý film, ale vzhľadom na to, že sa v ňom v podstate nič nedeje a prevažnú časť minutáže tvoria mužské monológy, niekde od druhej polovice to už pôsobí únavne a môže nudiť.

Nepochybne sa zasmejete, nepochybne pokrútite hlavou, ale nepochybne si aj poviete, že raz stačilo a vložíte tento film do poličky a vytiahnete o pár rokov, keď zabudnete o čom to bolo. Výborné herecké výkony – jedna žena a stádo mužov, ich problémy, veľmi zaujímavá i veľmi riskantná téma. Navyše spracovaná veľmi fajn, ibaže miestami trochu neprehľadne, strnulo a pomaly.

Aj ten disk si dovolím tvrdiť, že je na jedno použitie. Pozriete si film a idete s ním do domácej filmotéky. Žiadne bonusy navyše, nič, čo by diváka udržalo pri televízore dlhšie, než tých 77 minút, ktoré trvá film. Zvuk je pôvodný anglický a český, oba rozmixované do formátu 2.0, uznávam, že dabing je vydarený. Na regionálne vydané DVD sú vložené iba české titulky. Ostáva sa zamyslieť nad tým, či ide naozaj o komédiu, ako sa píše na obale. Ale v podstate áno, ibaže občas príliš čiernu a pre našinca asi aj nepochopiteľnú.

Hrajú: John Krasinski, Timothy Hutton, Julianne Nicholson
Réžia: John Krasinski