Dnes je 17. februára 2019, meniny má a zajtra

Pekné sny

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.04.2013

Príbeh sa kompletne celý odohráva vo svete umelcov a okrem výborného a netradičného nápadu prináša i silné herecké obsadenie, ktorému dominujú... ako to už býva zvykom, ženy.
Pekné sny

Gary Sheller (Martin Freeman) je na pokraji svojich síl. Kedysi úspešný spevák a muzikant píše hudbu iba pre reklamné spoty, jeho manželstvo s Dorou (Gwyneth Paltrow) ho neuspokojuje a navyše žiarli na svojho bývalého kolegu a súčasného zamestnávateľa Paula, ktorý je omnoho úspešnejší a spokojnejší než je on sám. Všetko sa zmení vo chvíli, keď do Garyho snov vstúpi dokonalá, nádherná a vzrušujúca Anna (Penélope Cruz). Gary sa do nej okamžite zblázni a svoju už aj tak komplikovanú situáciu začne riešiť útekmi do sveta snov. K tomu mu pomáha trochu psychadelický guru Melom (Danny DeVito). Keď potom Gary zistí, že Anna má predobraz v modelke Melody, vrhá sa strmhlav do priepasti, z ktorej už niet návratu.
Pekné sny - trailer

Výborný nápad, počas ktorého sledovania divák balansuje na hranici reality a snov, rovnako ako hlavný hrdina tohto bohémskeho príbehu. Ten sa kompletne celý odohráva vo svete umelcov a okrem výborného a netradičného nápadu prináša i silné herecké obsadenie, ktorému dominujú... ako to už býva zvykom, ženy. V prvom rade je tu Dora, preplánovaná a presne nalinkovaná milovníčka umenia, najmä toho maľovaného. Dokonale ju stvárňuje Gwyneth Paltrow, ktorá je tak puntičkárska, až je neznesiteľná. Manželstvo s ňou je nepochybne utrpením pre jej manžela, hudobníka Garyho, ktorému sa navyše nedarí absolútne nič z toho, čo chytí do rúk. Keď sa mu do snov vkradne ďalšia domina tohto filmu, akoby ho opantala druhá puberta. Niet sa však čomu diviť.

Penélope Cruz tu nielenže predvádza všetky svoje vnady, ktorými dokáže uloviť chlapa, ale okrem toho, že je krásna, dokáže aj hrať. A niekde pomedzi to pobehuje Danny DeVito so svojou nezameniteľnou charizmou. Tomuto príbehu však dominujú ženy. Ženy, na ktorých všetko stojí a všetko padá, ženy, ktoré privolávajú dramatické situácie. A je iba na divákovi, aby spolu s nimi rozlúskol, čo je realita a čo je iba sen. Mňa tie hádanky bavili.

Film Pekné sny nie je nijakou novinkou, kinami prefrčal pred nejakými piatimi rokmi, dávno sa objavil na DVD a momentálne ho zoženiete vo výpredajoch za veľmi rozumnú cenu. Mňa oslovili dve veci – téma a herecké obsadenie a musím podotknúť, že ani jedno ma nesklamalo. Disk ako taký neprináša žiadnu extrémnu bonusovú výbavu, jediné, čo je k filmu pribalené je filmová upútavka. Český dabing je rozmixovaný do formátu 5.1 a je urobený obstojne, pribalené sú aj české titulky. Celková dĺžka filmu je 90. minút.

Réžia: Jake Paltrow<
Hrajú: Gwyneth Paltrow, Martin freeman, Danny DeVito, Penélope Cruz

Linky: DVD BEST