Je lenivý august a s ním prichádza možno i viac času na dobehnutie zameškaného, v oblasti sledovania filmov.
Prázdninová trojka (3.)

Pripomenieme si filmy, ktoré stoja za pozornosť, no možno ste na ne doteraz nemali čas, alebo si ich po čase radi pripomeniete.

Drákula: Neznáma legenda (čo bolo pred klasikou)
6/10

Filmovy.sk
Než sa stal Draculom bol Vladom III., vládcom malej zeme menom Transylvánia, ktorá sa krčila v tieni mocnej Osmanskej ríše. Dobre vedel, že akýkoľvek odpor proti silnému susedovi by znamenal jeho koniec. Keď ho však sultán „požiadal“, aby mu poslal tisíc chlapcov vrátane jeho vlastného syna ako čerstvých regrútov do armády, rozhodol sa neposlúchnuť. Aby porazil zlo a odvrátil nevyhnuteľné, spojí sa so zlom omnoho väčším. Stane sa Draculom. Nezničiteľným démonom, ktorý je schopný porážať obrovské vojská, ale ktorý zároveň stráca tých, ktorých svojím zúfalým činom zachránil. Svojich najbližších.
Náš názor: Asi najznámejší upír na svete nebol vždy upírom. Bol to tvrdý chlap, ktorý v boji dokázal poraziť hordu nepriateľov a chrániť tak svoju zem. Čo sa teda stalo, že sa z neho stalo monštrum? Koľkokrát ste si položili túto otázku pri čítaní Stockerovej knihy, či sledovaní niektorého spracovania jeho legendárneho upírieho príbehu? V tomto výpravnom filme sa to dozviete. Otázkou je, či si na konci filmu nepoložíte otázku, či ste vôbec chceli vedieť, alebo či sto to chceli zistiť v takejto forme. Výborný nápad, skvelé spracovanie, no pomerne ploché uchopenie, s ktorým sa scenáristi zrejme dosť natrápili.

Drákula: Neznáma legenda

Líbánky (milostná dráma podľa Hřebejka)
6/10

Filmovy.sk
Líbánky sa odohrávajú v čase troch dní svadobnej oslavy. Nevesta a ženích – Tereza a Radim - už prešli manželskou skúsenosťou a odniesli si z nej svoje jazvy. Tereza sklamané srdce, Radim dospievajúceho syna. Sú však odhodlaní skúsiť to znova a sú presvedčení, že tentoraz to vyjde. A zdá sa, že svadobné oslavy, ktoré prebiehajú v slnečnom dni v rodinnom kruhu v sídle nevestiných rodičov obklopenom romantickou krajinou, budú skutočne najkrajším začiatkom spoločného života. Určite... keby sa na svadobnej hostine náhle neobjavil nepozvaný hosť. Jan Benda si čoskoro získava náklonnosť prítomných. Kto to však vôbec je? A odkiaľ sa vzal? Je to len neškodný votrelec, ktorý sa zvyčajne vmiesi do davu s cieľom zadarmo sa najesť? Alebo sa vynoril z minulosti niekoho zo svadobčanov? A koho? S Janom Bendom pri svadobnom stole dostáva romantika trhliny. Toho chlapíka je potrebné dostať čo najrýchlejšie preč. Niektoré tajomstvá by jednoducho nemali byť prezradené...
Náš názor: Tandem Hřebejk – Jarchovský to raz siahol po kombinácii romantiky a drámy, keďže sa v ich príbehu svadba mení na drámu. Po ženíchovom boku sa odrazu zjaví neznámy votrelec a na povrch začínajú vychádzať desivé momenty minulosti. Film hovorí o tom, ako sa človek musí vysporiadať s vlastnou minulosťou a hoci to nie je vždy košér, najlepšie (a zrejme najjednoduchšie) je zabudnúť. Film má pomalé tempo, mohlo sa viac strihať, aby to malo spád, príbeh je však napísaný veľmi dobre. V hereckom obsadení exceluje Aňa Geislerová, ktorá sa nepochybne stala Hřebejkovou múzou. Na DVD je k filmu pribalený i Film o filme, fotogaléria a dva filmové traileri.

Líbánky

Konzultant (filmové hviezdy sa zbláznili)
5/10

Filmovy.sk
Legendárny režisér Ridley Scott a spisovateľ Cormac McCarthy spojili svoje sily. Výsledkom je drsný a rafinovaný film, v ktorom je krvavá zápletka pretkaná ich typickým čiernym humorom. Status filmovej udalosti navyše upevňuje aj hviezdna zostava, ktorou sa obklopili: Michael Fassbender, Penelope Cruz, Cameron Diaz, Javier Bardem a Brad Pitt. Vysoko postavený advokát vo filme oslovovaný ako Konzultant sa prostredníctvom majiteľa nočného klubu Reinera zapojí do pochybného obchodu s drogovým kartelom. On a Reiner čoskoro zisťujú, že dohoda, ktorú uzavreli im neprináša len vidinu rozprávkového zisku, ale zároveň ich vrhá do víru udalostí, ktoré pre nich môžu mať fatálne následky. Aj keď má Konzultant niekoľko šancí hroziacej katastrofe čeliť jeho arogancia a túžba po rýchlo zarobených peniazoch mu nedovoľujú tieto možnosti využiť. Keď si neskôr uvedomí, že nemá situáciu pod kontrolou a z hráča sa stal len figúrkou v hre, je už príliš neskoro. Smrtiaca lavína naberá na rýchlosti a sťahuje so sebou nielen jeho, Reinera ale aj sprostredkovateľa obchodu Westraya a Konzultantovu krásnu snúbenicu. Zdá sa, že jediným človekom, ktorý v tejto krízovej situácii dokázal zachovať chladnú hlavu je Reinerova priateľka Malkina. Kto z nich sa dožije šťastného konca?
Náš názor: Pokiaľ ste ulietali na Dannyho parťákoch, respektíve ak máte radi filmy, v ktorých je veľa strihu a nekonečné dejové zvraty, prídete si na svoje. V závere už z toho bolí hlava a najväčšou devízou je (až nepochopiteľné) hviezdne obsadenie.

Konzultant

Všetky uvedené tituly distribuuje spoločnosť Bontonfilm.