Prázdninová trojka (4.)
Zdroj obrázku: Bontonfilm

Pripomenieme si filmy, ktoré stoja za pozornosť, no možno ste na ne doteraz nemali čas, alebo si ich po čase radi pripomeniete.

Padesátka (novinka)
6/10

Filmovy.sk
Čo sa stane na horách, zostane na horách, a dole nech si robia, čo chcú. Skutočným korením Krkonôš sú miestni horali, ktorí tu žijú, nech už je sezóna akákoľvek. Lyžiarka s jednou nohou, rolbár, ktorý na Troch kráľov nepije, legendárny lovec žien ozdobený neplodnosťou, barman so záľubou vo veštení. A tiež Pavka, najstarší žijúci člen tradičnej bežkárskej rodiny Bulánovcov. Jeho otec zlomil behom tradičného bežkárskeho preteku – trojkráľovej Padesátky - paličku, a aj tak dobehol jedenásty. A svojho syna nechal Pavka porodiť na Snežke vo vysokej nadmorskej výške, aby sa rýchlejšie okysličoval. Lenže práve syn Jura (Jakub Prachař) mu robí starosti. Namiesto bežkovania naháňa úplne iné päťdesiatky. Je závislý na zvádzaní zrelých žien, ktorým vyháňa mráz z duší. Na závod, ktorý Jura asi znova nedobehne, prichádza so svojou matkou Jan Hilský (Marek Taclík) a okrem skvelého času má aj jeden osobný cieľ. Za jeho splnením sa vydáva „hore“, do zasneženého sveta horských chát... a spustí tam lavínu nečakaných udalostí.
Náš názor: Vojta Kotek sa snaží vzkriesiť dobrú povesť poctivej českej komédie a snaží sa naozaj maximálne, ale so scenárom, pri ktorom jasne cítiť štopkané hluché miesta to ide ťažko. Výborný nápad, vtipné prelínania súčasnosti a minulosti, skvelé masky, ale plochý scenár. Hereckú česť zachraňuje Jakub Prachař, ktorý si to maximálne užíval a Vilma Cibulková, ktorá ukázala, že nemá problém urobiť si sranda sama zo seba. A ešte skvelý výber hudby. A Kotkovi patrí uznanie za to, že ukázal, že poctivá česká komédia ešte nemusela celkom vymrieť. K filmu je na DVD púribalená malá dávka bonusov, pre zberateľov je k dispozícii aj edícia s priloženým soundtrackom na CD.

Padesátka

Život je život (Kristína ako Bond Girl na domáci spôsob)
5/10

Filmovy.sk
Hlava rodiny, zasmušilý a prísny František (Ondřej Vetchý) by po boku svojich troch dcér rád videl schopných a úspešných mužov. Lenže všetky majú veľký „talent“ nachádzať si pravý opak. Najstaršia dcéra sa musí aj so svojím neúspešným manželom nasťahovať späť k rodičom a v rámci možností sa ďalej snaží otehotnieť. Prostrednej dcérenke sa zas neomylne lepia na päty iba úplní exoti a mimoňovia. A najmladšia dcéra? Tá je zas milostne úspešná až príliš. Má šestnásť, je tehotná a nevie s kým. Navyše sa začína rúcať tradičná oáza a pevný bod manželskej dvojice – dovolenka. Každý rok sa jazdí „na Mácháč“, ale Jana (Simona Stašová) začíná snívať o mori. Potom sa v jej živote objaví bohémsky spisovateľ s ľahko samovražednými sklonmi, v tom Františkovom zas krásna kolegyňa so španielskými koreňmi (áno, je to ona, naša Kristína)... a začnú sa diať veci. Všetky malé príbehy dávajú dokopy jeden veľký a zábavný život so situáciami, ktoré pozná každý z nás.
Náš názor: Ak to berieme ako paródiu na Bonda na český spôsob, tak v poriadku, ak si chcete večer oddýchnuť a nad ničím nerozmýšľať, prípadne si pri televízore pospať, je to fajn. Pravdupovediac sa českému Seanovi Pennovi divím, že do toho išiel, ani jeho medzigalaktický talent to nezachraňuje a v úlohe silného macha mi v polovici filmu nesadol. Kristína ako herečka? Nuž, spev jej ide o triedu lepšie. Kráľovnou večera tak ostáva Simona Stašová. Na DVD sú zastúpené i bonusy, medzi ktorými samozrejme nechýba ani videoklip k ústrednej piesni, ktorú naspievala Kristína.

Život je život

Vejška (z Gymplu na výšku a so sprejom v ruke)
4/10

Filmovy.sk
Zatiaľ, čo prvý je poctivý romantik, ktorý sa už druhý krát hlási na odbor grafika UMPRUM, druhý študuje VŠE len s pomocou spolužiakov, ktorých práce si kupuje za peniaze. Rozdielnych kamarátov spájajú dievčatá a graffity, ktoré prinášajú množstvo divokých dobrodružstiev. Náš názor: Gympl bol klasikou, ktorá si vyžiadala pokračovania, podľa filmu o filme, ktorý nájdete medzi bonusmi si autori verili až príliš, no pachuť nasilu vytvoreného pokračovania s príchuťou tretieho odvaru úspešnej témy.

Vejška

Všetky uvedené tituly distribuuje spoločnosť Bontonfilm.