Dnes je 16. októbra 2018, meniny má a zajtra

Prekliaty ostrov (DVD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.08.2010

Detektíva Teddyho Danielsa (Di Caprio) a jeho kolegu Chucka Auleho (Mark Ruffalo) priviedlo na prekliaty ostrov ...
Prekliaty ostrov (DVD)

Detektíva Teddyho Danielsa (Di Caprio) a jeho kolegu Chucka Auleho (Mark Ruffalo) priviedlo na prekliaty ostrov Shutter pátranie po šialenej vrahyni menom Rachel Soland (Emily Mortimer), ktorá zmizla zo svojej cely vo väzenskej psychiatrickej liečebni Ashecliffe a kdesi sa úspešne skrýva. Píše sa rok 1954 a Amerika sa doteraz nespamätala z následkov druhej svetovej vojny a navyše prežíva v permanentnej paranoji údajného, aj skutočného komunistického ohrozenia. Daniels je učebnicovou obeťou tejto doby. Vojnový veterán stále spomína na prežité hrôzy a navyše sa musí vyrovnať so smrťou manželky. Až by sa dalo sarkasticky povedať, že v rámci vyšetrovania dorazil na správne miesto. Lenže na tomto ostrove niečo smrdí a skúsený detektív to inštinktívne vycíti. Napríklad je presvedčený o tom, že liečebné metódy, ktoré tunajší lekári vedení doktorom Johnom Cawleym (Ben Kingsley) aplikujú na pacientov, nie sú úplne v súlade s Hippokratovov prísahou. Druhou stranou mince je ale otázka detektívovej príčetnosti, ktorá je vplyvom traumatických zážitkov z minulosti a pomerne desivej a skľučujúce prítomnosti vystavovaná čoraz väčším otrasom.

prekliaty ostrov je jednou z tých, v súčasnosti tak obľúbených psychologických drám, ktoré sledujete s napätím dve hodiny, aby vás tvorcovia na úplný záver vytrhli z myšlienok a presvedčenia, že aj tak viete, ako to skončí a celé to postavia na hlavu. Presne taký je film Martina Scorseseho, ktorého filmy by sa už nezaobišli bez DiCapria. A práve Scorsesemu môže DiCaprio, herec, ktorý sa pred trinástimi rokmi nechal dobrovoľne zaradiť do šuplíka s názvom „sladký chlapec“, ďakovať za to, že ho z tejto veľmi vrtkavej kategórie vytiahol a celému svetu dokázal DiCapriove kvality. Svoje herecké umenie tento stále mladý herec dokazuje aj v tejto psychologickej dráme, ktorá je postavená na dokonalom scenári a na famózne presvedčivom DiCapriovom hereckom koncerte.

Scorsese a DiCaprio sú tak silné mená vo svetovom biznis, že bez mihnutia oka rátam ich spoločné filmy medzi kinohity. A v prípade kinohitov sa teším hlavne na uvedenie na DVD, alebo blu ray diskoch, kde okrem samotného filmu čakám aj zástup bonusových materiálov od výmyslu sveta, alebo aspoň film o filme a vynechané scény, alebo podobné záležitosti. Na DVD Prekliaty ostrov nie je nič! Iba film. Vyznávačom bonusov a majiteľom blu ray prehrávačov prinášam informáciu o dvoch dokumentárnych bonusoch práve na tomto nosiči. Samotné DVD, odhliadnuc od vynikajúceho filmu, je po stránke bonusovej veľkým sklamaním.

Našťastie, technická výbava je úplne v poriadku. Vynikajúci obraz, vydarený český dabing, čistý zvuk, rozmixovaný vo všetkých štyroch zvukových mutáciách do formátu 5.1 a až 15 jazykových verzií vo forme tituliek, medzi ktorými sú aj titulky slovenské.