Dnes je 21. januára 2021, meniny má a zajtra

Princ z Perzie: piesky času

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.11.2010

Producent Pirátov Karibiku prináša ďalší akčný veľkofilm.
Princ z Perzie: piesky času

Producent Pirátov Karibiku prináša ďalší akčný veľkofilm. Efektami nabitý príbeh sa odohráva v tajomných krajoch dávnej Perzie. Armáda kráľovského mesta Nasaf sa pod vedením vezíra Nizama a troch kráľovských synov vydáva na výpravu proti posvätnému mestu Alamut, ktorému vládne tajomná princezná Tamina. Jeden z princov – ľahkovážny a nezodpovedný dobrodruh Dastan – sa pritom stáva obeťou komplotu a je obvinený z vraždy. Na úteku mu neostáva, než sa spojiť so záhadnou princeznou Taminou, aby získali a ochránili prastarú dýku, schopnú vypustiť Piesky času - dar bohov, ktorý dokáže obrátiť čas a svojmu držiteľovi umožní ovládnuť svet.

Nie som fanúšikom Pirátov z Karibiku, ale videl som všetkých, jednotku dokonca niekoľkokrát. Aj táto trilógia bola pre mňa znamením, že ak príde do kín akýkoľvek film, za ktorým bude stáť takmer totožná zostava tvorcov, ako za „pirátmi“, oplatí sa ho vidieť. Nie som fanúšikom historických megavýpravných rozprávok, ale vyššie uvedené bolo dôvodom, prečo som si film s nadšením pozrel. Počkal som si síce na pohodlie domova a na DVD (a vôbec neľutujem), aj keď uznávam, že tento projekt plný efektov a dokonalých scenérií musí byť na kinoplátne veľkým zážitkom. Doma si ho vychutnáte s vynikajúcim dabingom a ak máte veľkú obrazovku, zaručujem, že si to užijete rovnako a „veľkoplošne“.

Princ z Perzie je rozprávka za veľa peňazí a je to vidieť. Tvorcovia dbajú na najmenšie detaily, ktoré majú vo veľkom očarovať. Dokonalé kulisy, nádherné scenérie a dopredu naplánovaný každý jeden krok. Tu nejde o herecké výkony, tie sú druhoradé, aj keď sú výborné. Tu ide skôr o to, aby ste dokázali vypnúť a nechali sa na dve hodiny uniesť do sveta fantázie a veľkolepej zábavy. Všetkého sa vám dostáva plnými priehrštiami, a keď sa na záver filmu ozve jedinečný song v podaní Alanis Morissette, zamilujete sa do toho filmu úplne. Navyše v prípade DVD zabalený vo fantastickom obale je to ideálny darček k blížiacim sa Vianociam.

Fantastický dabing, v ktorom exceluje Lucie Vondráčková v hlavnej ženskej úlohe a z českej verzie filmu urobila fantastickú verziu. Zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a to vo všetkých štyroch jazykových verziách. Titulky sú v deviatich jazykoch a sú medzi nimi aj slovenské. Trochu zaskočený som ostal množstvom bonusov, pretože pri takomto veľkofilme som ich očakával oveľa viac. Štvrťhodinový film o nakrúcaní veľkofilmu je síce dokonalý, ale je to dosť málo. Potom už nasledujú iba upútavky na pripravované filmy Walta Disneyho, ktoré vyjdú na DVD a blu ray a pár doznaní o tom, aké sú výhody blu ray diskov. Podľa zistenia od distributéra, blu ray disk s týmto filmom prináša jediný bonus navyše a to vynechanú filmovú scénu. Tá na DVD nie je.