Dnes je 26. mája 2020, meniny má a zajtra

Princezná a žabiak (blu-ray disc)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.09.2010

Disneyovské, moderné spracovanie klasickej rozprávky od tvorcov snímok Malá morská víla a Aladin.
Princezná a žabiak (blu-ray disc)

Disneyovské, moderné spracovanie klasickej rozprávky od tvorcov snímok Malá morská víla a Aladin. Čo sa skutočne stalo, keď princezná pobozkala žabiaka a aké dobrodružstvo tento slávny bozk odštartoval? Napínavý zábavný príbeh, skvelé animácie, neodolateľná hudba a nezabudnuteľné obsadenie. Objavte svet princeznej Tian,a sprevádzajte ju na ceste bažinatou Louisianou, na ceste do sveta hovoriacich žiab, spievajúcich aligátorov a zamilovaných svätojánskych mušiek. Noví priatelia s kvapkou odvahy a vidinou veľkolepého sna objavujú to, čo je v živote najpodstatnejšie: lásku, rodinu a priateľstvo. Princezná a žabiak je príbeh prekypujúci humorom a láskou, filmový zážitok, ku ktorému sa s celou rodinou budete radi vracať.

A poznajú ho všetci. Ten príbeh o tom, ako krásna princezná pobozká slizkú žabu a tá sa premení na nádherného princa a žijú spolu šťastne až do smrti. Ale čo ak to bolo inak? Alebo čo, ak sa v tomto pobláznenom svete stane niečo, čo nikto nečakal. Čo ak... Akokoľvek klasická a akokoľvek známa by tá rozprávka mohla byť, pre tvorcov z najznámejších animátorských filmových štúdií by bola príliš obyčajná. Oni ten príbeh predsa musia prerozprávať inak, aj keď podstata ostáva. Princezná a žabiak má teda pevné základy, ale zaskakujúci, veľmi milý, veľmi veselý a veľmi ľudský príbeh.

Disneyho animátori sa v roku 2010 rozhodli urobiť „krok späť“ a do vzniku animovaného filmu nasadili svojich najlepších kresličov, vypli im počítače, dali do rúk uhlík a po dlhom čase tak v amerických štúdiách vznikla klasická animovaná rozprávka, nad ktorou naozaj sedeli tí najlepší z najlepších a predviedli svoje umenie. Geniálna robota, pri ktorej títo chlapci ukázali, že si dokážu poradiť aj bez počítačových trikov. A čuduj sa svete, Princezná a žabiak ani náhodou nevyznieva menej noblesne, ako ktorákoľvek iná rozprávka, ktorá bola dokonalá najmä vďaka počítačom. Práve naopak. Z ľudského príbehu cítiť ešte viac ľudskosti a úprimnosti.

Na naozaj kreslenú rozprávku je Princezná a žabiak relatívne dosť dlhý film, ktorý trvá 94. minút. Samozrejme, z pohľadu ľudí, ktorí ho animovali, je to naozaj dlhý čas, divák ten pocit mať nebude, pretože dá o niečo dlhšia hodina a pol mu utečie neskutočne rýchlo a veľmi príjemne. Princezná a žabiak je totiž vynikajúci film, s dokonca mimoriadne vydareným dabingom, v ktorom exceluje Helena Krajčiová v „hlavnej ženskej úlohe“. A som si istý, že ak pre niekoho doteraz Amerika znamenala New York a možno ešte Los Angeles, po vzhliadnutí tohto filmu budete zaručene chcieť vidieť rozprávajúce žaby a krokodíla jazzmana priamo v New Orleans.

Hodnotenie Blu Ray Discu:
Po technickej stránke tomu, čo nájdete v modrej krabičke, niet čo vytknúť. Fantastický slovenský dabing je iba jednou z osmičky jazykových zvukových verzií, pričom všetky sú rozmixované do formátu 5.1. V rovnakých verziách sú aj filmové titulky. Menu nie je statické, ale neprináša ani všetky najmodernejšie vymoženosti, avšak nejde iba o statický obrázok, ale sa s ním aj zabavíte. Čo sa týka obrazu – je to blu ray, naozaj nie je čo riešiť. Okrem filmu na diváka čaká zhruba hodina bonusového materiálu, ktorý vám najskôr prinesie niekoľko vystrihnutých (a nedokončených) scén, pohľad do zákulisia vzniku „klasického animáku“, audiokomentár tvorcov a obsiahlu fotogalériu. A pozor! Aj samotný film si môžete pozrieť v dvoch verziách. Buď zvolíte hotový film, ale si pozriete rozpracovanú verziu, čo znamená, že počas filmu sa v ľavom hornom horu obrazovky objavujú filmové skice jednotlivých scén.