Dnes je 20. októbra 2020, meniny má a zajtra

Profesionálna manželka

Zdroj: © Server.sk, redaktor: marv, pridané: 15.10.2011

Na DVD formáte Profesionálna manželka je udivujúca tá skutočnosť, že vzhľadom k premiére filmu, ktorá sa u nás konala iba tento rok, vyšiel prekvapivo skoro.
Profesionálna manželka

Dobový kolorit 70. rokov minulého storočia. Mestečko Sainte – Gudule, sever Francúzska. Emancipovaná, ale zato starostlivá matka a manželka Suzanne Pujole je príkladnou domácou žienkou, ktorá nielen že o sebe patrične dbá, ale rovnako zodpovedne pristupuje k svojim deťom a taktiež manželovi – cholerickému riaditeľovi miestnej továrne na výrobu dáždnikov, ktorú kedysi dávno prevzal po svojom nebohom zaťovi. Situácia na pracovisku je posledné mesiace napätá. Odborári sú nespokojní a neústupní a tvrdohlavý šéf Robert Pujole už načisto rezignoval na otvorenú komunikáciu, ktorá by aspoň z časti zmiernila pobúrených továrnikov a prispela tak ku kompromisu oboch spomínaných strán. Jeho zaťatosť voči zamestnancom a k najbližším napokon vyústi k dočasnému odvolaniu, aby na jeho čestné miesto mohla prvý raz s prehľadom zasadnúť jeho oddaná žena Suzanne. Jej sympatie a ochota načúvať ustarosteným robotníkom ju už čo nevidieť vynesú na piedestál spravodlivej správkyne, ktorá väčšinu svojich sľubov dokáže premeniť na všeobecne prospešné blaho nevypočutých pracujúcich. Zo svojich úspechov sa však teší iba do chvíle, keď sa na staré ohriate miestečko znovu prinavracia jej arogantný a výbušný manžel Robert...
Trailer k filmu Profesionálna manželka

Jeden z najznámejších súčasných francúzskych režisérov François Ozon nakrútil skoro po viac ako ročnej pauze ďalší premrhaný film. Divákovi sa ani veriť nechce, že práve tento režisér daroval filmovému svetu také skvosty ako Dažďové kvapky na rozpálených kameňoch, alebo nezabudnuteľnú „filmovo – divadelnú“ drámu vďaka ktorým ho návštevníci prestížnych filmových festival absolútne zbožňovali. Neviem, či je to tvorivá kríza, ale niečo podobné, ale treba povedať, že jeho posledné filmy ako Ricky alebo Angel zaveľa nestáli. Podobne je na tom aj spomínaný projekt Profesionálna manželka, teda film, ktorému rozhodne nepomohli ani také výrazné herecké osobnosti ako Gérard Depardieu, Catherine Denevue, Karin Viard... Celý projekt troskotá nie len na polo trápnom francúzskom humore, ktorým sa vo filme ani z ďaleka nešetrí, ale aj na plytkom a bezobsažnom scenári, ktorý len ťažko vťahuje diváka do centra príbehu. Naostatok nám neostáva iba dúfať, že ako režiséra by ho už tá umelecká kríza mohla naozaj prejsť. Nech sú teda k nemu múzy zhovievavé. On na to rozhodne má!

Na DVD formáte Profesionálna manželka je udivujúca tá skutočnosť, že vzhľadom k premiére filmu, ktorá sa u nás konala iba tento rok, vyšiel prekvapivo skoro. Ale treba dodať, že podobne ako samotný film za veľa nestojí. Okrem toho, že je načisto ochudobnený o množstvo bonusových materiálov, ktoré sú už v dnešných časoch klasickou výbavou väčšiny DVD, postráda rozšírené možnosti titulkov, ktoré sú v tomto prípade zastúpené iba pôvodnou francúzštinou a češtinou, čo je tak trochu vždy na škodu veci.

Profeisonálna Manželka DVD