Dnes je 13. augusta 2020, meniny má a zajtra

Purpurová farba - Spielbergova „čierna“ dráma

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.10.2011

Film Purpurová farba bol natočený podľa rovnomenného románu Alice Walkerovej, ktorý bol ocenený Pulitzerovou cenou.

Film Purpurová farba bol natočený podľa rovnomenného románu Alice Walkerovej, ktorý bol ocenený Pulitzerovou cenou. Bohato štruktúrovaný dej, zahŕňajúci niekoľko desaťročí, rozpráva príbeh Celie, nevzdelanej vidieckej ženy z amerického Juhu. Po vynútenom sobáši s grobianskym mužom, ktorého musí oslovovať pane, sa Celia uzatvára do seba a so svojím trápením sa zveruje iba Bohu. Až priateľstvo s dvomi skvelými ženami jej dodá silu, z ktorej čerpá sebadôveru a schopnosť odpustiť.
Trailer k Purpurovej farbe.

Je začiatok 20. storočia a na americkom Juhu je chlapom sväté všetko, okrem žien. Celia je na začiatku násilím odtrhnutá od svojej sestry, jedinej osoby, ktorej mohla dôverovať. Čo na tom, že má iba 14 a dve deti s vlastným otcom, ktoré skončili bohvie kde? Rany, ktoré jej dopadajú na tvár už ani neráta, však sa zahoja. Dôležité je, aby „pán“ bol spokojný, aj keď tomu je veľmi ťažko vyhovieť. Koľko rán ešte musí prísť, aby sa niečo zmenilo? A kde vlastne skončila Celiina sestra? Žije vôbec? Prečo dlhé roky nenapísala ani riadok?

Steven Spielberg v roku 1985 uviedol film Purpurová farba, u nás známy aj ako Dlhá cesta domov a zablúdil do úplne inej oblasti, než pri Stretnutiach tretieho druhu, či Čelustiach. Spielberg tento raz stavil na dramatickosť, realitu, herecké výkony a ukrutný príbeh. A podarilo sa mu bezpochyby nakrútiť svoju najlepšiu drámu vôbec. Devízou filmu totiž nie je iba skvelý príbeh, pri ktorého odkrývaní divákovi dve a pol hodiny behá mráz po chrbte, ale aj skvelé herecké výkony, v ktorých sa okrem iných zaskveli i mladé Whoopi Goldberg a Oprah Winfrey. Purpurová farba je film, ktorý patrí do kategória toho najlepšieho, čo kedy vo filmovom priemysle vzniklo.

Purpurová farba je na našom trhu v dvojdiskovej verzii. V čase, keď sa na zahraničný trh už dostal blu ray s týmto filmom, čo by mohlo znamenať, že sa časom dostane aj k nám, distribučná spoločnosť Magic Box ponúka na náš trh titul za zlacnený peniaz a nenápadne tak pripomína, že tento skvelý film je aj v našich obchodoch a s českou podporou. Síce chýba český dabing, ale sú k dispozícii české titulky a preklad je naozaj výborný. K dvojdiskovému vydaniu samozrejme patrí priehršť bonusov. Tie dopĺňajú aj dva a pol hodinový film na prvom disku, aj keď ide vskutku iba o textové informácie o hlavných predstaviteľoch a trailer.

Prekvapením v tejto oblasti je druhý disk, ktorý prináša takmer dve hodiny bonusov a okrem dvoch vskutku nadupaných fotogalérií sa môžete tešiť hlavne na štyri dokumenty: Od knihy k filmu, herecké obsadenie, Hudba k filmu, Ako sa nakrúcal film Purpurová farba. Bohužiaľ, bonusový materiál je bez českej podpory. V mene fanúšikov žánru verím, že ak raz aj u nás vyjde na blu ray, budú bonusy s českými titulkami.

Réžia: Steven Spielberg
Hrajú: Danny Glover, Whoopi Goldberg, Adolph Caesar, Margaret Avery, Oprah Winfrey, Willard E. Pugh, Akosua Busia, Desreta Jackson, Rae Dawn Chong, Dana Ivey, Leonard Jackson, Bennet Guillory, Susan Beaubian, Carl Anderson, John Patton Jr.

Linky: MAGIC BOX, SUPERSHOP

Purpurová farba