Dnes je 11. augusta 2020, meniny má a zajtra

Retro televízia 70. – 80. roky

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.07.2013

Retro darčeková knižka s DVD určená nielen pamätníkom 70. a 80. rokov. Televízny sprievodca sedemdesiatymi a osemdesiatymi rokmi čitateľovi - divákovi pripomenie vyše 100 legendárnych relácií, seriálov a večerníčkov.
Retro televízia 70. – 80. roky

O titule: Retro darčeková knižka s DVD určená nielen pamätníkom 70. a 80. rokov. Televízny sprievodca sedemdesiatymi a osemdesiatymi rokmi čitateľovi - divákovi pripomenie vyše 100 legendárnych relácií, seriálov a večerníčkov. Na čo sme sa radi pozerali a čo nám naopak na obrazovke vadilo? Ako vyzeral vtedajší vianočný a silvestrovský program? Slávne aj zabudnuté mená Československej televízie, kultové aj zabudnuté inscenácie a magazíny. Návštevníci, Televízny klub mladých, Vtipnejší vyhráva, Sanitka, Matematika prevažne vážne, Triangel, Štúdio Kamarát... Spomínate? Množstvo dobových fotografií a obrázkov. Originálny televízny program od pondelka do nedele.

Hodnotenie titulu:

Priznám sa, že pri výbere tohto titulu som mierne zaváhal a vysvetlil som si ho opačne. Ono je to však prioritne kniha s pridanou hodnotou, ktorou je DVD. Takže v tomto odseku zhodnotím produkt ako knihu. Edícia Retro vydavateľstva Popron je tak silná, že ju v poslednej dobe nemožno prehliadnuť. Začínala retro obdobím 80-tych rokov, dnes zasahuje až po roky päťdesiate a v podstate mapuje dianie v Československu cez televíziu, hudbu, idoly, výrobky a podobne. Jedným zo špecifických dielov je jedna z posledných častí Retro televízia. Kniha je obsahovo dokonalá na štyridsiatich piatich stranách naozaj vyskladala týždenný televízny program, prostredníctvom ktorého mapuje najzásadnejšie televízne udalosti Československej televízie sedemdesiatych a osemdesiatych rokov –seriály, televízne programy, magazíny – tí, ktorí vyrastali práve týchto programoch si prídu na svoje. Obsahovo je mimoriadne ucelené, podrobné a pútavo spracované. Pribalených je množstvo dobových fotografií. Zaujímavý je i formát týchto kníh – je to klasický formát CD obalu (aj keď na obrázkoch to vyzerá inak), takže to nádherne zapadne zo zbierky medzi CD, alebo DVD. Takže, čo sa týka knihy, je to vynikajúce a kvalitné.

Samozrejme, uznávam, že za ten omyl si môžem sám. Je len mojou chybou, že som si podrobne neprečítal informácie. Keby som tak učinil, tak sa zbytočne neteším na zostrih spomínaných televíznych skvostov a nie som zbytočne sklamaný z toho, že na disku nájdem „iba“ 80 minút dobových reklám. Tie sú svojim spôsobom unikátom, avšak priznávam, že pri tak špecifickom vydaní retro knižky by som naozaj očakával zostrih toho najzaujímavejšie z televíznej histórie daného obdobia. Ja viem, že by to stálo mnoho energie, času a peňazí, ale verte, že by to bol nepochybne skvost. Na kvalite edície to samozrejme nič nemení a sľubujem, že sa postupne budeme venovať aj jej ďalším dielom.

Distribuuje: Popron Music, 2013