Dnes je 19. septembra 2018, meniny má a zajtra

Rodinka

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 31.05.2011

Voľné pokračovanie legendárneho seriálu Taká normálna rodinka. Komplet šiestich častí seriálu vychádza na jednom DVD disku, dokonca aj s bonusmi.
Rodinka

O seriáli:
Voľné pokračovanie legendárneho seriálu Taká normálna rodinka s pôvodnými hercami Janou Štěpánkovou, Danielou Kolářovou a Jaromírom Hanzlíkom, ktorí si opäť zahrali postavy Pavly, Káči a Zdenka. Nechýbajú ani korytnačky Poldinky a samozrejme dvojčatá - Raubíři. Tí dnes majú už štyridsať a majú vlastné rodiny, deti a starosti. Spolužitie troch generácií pod jednou strechou tak prináša rad kurióznych kolízií, ktoré rodinka rieši opäť s vtipom, svojráznym humorom a sympatickým nadhľadom.
Voľné pokračovanie legendárneho seriálu Taká normálna rodinka.

Tak za prvé, som absolútnym odporcom pokračovaní kultových seriálov po x-rokoch. Arabela a Nemocnica na okraji mesta celkom jasne ukázali, že hlavní hrdinovia síce žijú ďalej svoj zmyselný život, ale nemá zmysel sa v ňom rýpať. Za druhé, Taká normálna rodinka bol generačný kult, ktorý však napríklad mňa o svojej dokonalosti presvedčil až v čase, keď po revolúcii vyšiel na DVD a mohol som si pozrieť. Dovtedy som nevnímal. Dnes už viem, že skvelé herecké výkony v ňom predčili scenár, ktorý mňa príliš nezaujímal, pretože „nebol z mojej doby“. Všetky dámy herečky a pánov hercov som však poznal z iných seriálov a užil som si ich herecké výkony. Za tretie by asi mala prísť dehonestujúca kritika bláznivého pokračovania po štyridsiatich rokoch s nemastným a neslaným seriálom a ešte menej dochutenými hereckými výkonmi. Ibaže...

Sám som prekvapený, ale so šiestimi časťami rodinky nemám najmenší problém. Azda preto, že tento raz som vedel odkiaľ vanie vietor, teda akého seriálu je to pokračovanie a na rozdiel od originálu, pokračovanie už z „mojej doby“ bolo. Navyše som mal pocit, že tak ostrieľaní veteráni, ako aj celkom nové tváre, ktoré sa v pokračovaní pochopiteľne objavili, si to celé užívali a nerobili to iba pre peniaze. Mal som pocit, že hercov skutočne bavilo hrať to, čo im predpisoval scenár a Dušan Klein ako režisér a zostava ľudí v jeho štábe sa zas prácou na tomto projekte bavili. Nedokážem si síce predstaviť, ako tých seriálových stosedemdesiat minút dokázal vystrihať do osemdesiatminútového filmu, ktorý išiel aj v našich kinách, ale keďže som ho nevidel, kašlem na to. Je mi to jedno hlavne z toho dôvodu, že som na šiestich častiach pokračovania Rodinky naozaj bavil a ak to bolo pokračovanie posledné, tak to všetkým do jedného kvitujem.

Tu mám ďalšiu vec, ktorá ma veľmi milo prekvapila. Komplet šiestich častí seriálu vychádza na jednom DVD disku, dokonca aj s bonusmi a veľmi sa mi páči, že tvorcovia a vydavateľ využili kompletnú plochu dvojvrstvového nosiču a nenavyšovali umelo predajnú cenu tým, že by komplet seriálu vydali rozdelený na dva disky. Aj tento fakt môže za to, že som nemal najmenší problém pozrieť si všetky diely za sebou, pretože ma zaujal dej a mal som to pohodlné, bez vymieňania diskov. Zvuk je veľmi kvalitný a obraz tiež, navyše sa nakrúcalo filmovou technikou, takže pri sledovaní nemám pocit, že sledujem bulharskú telenovelu, ale skutočne kvalitnú produkciu. Veľmi vydarená práca. Bonusom je zhruba štvrťhodinový dokument z nakrúcania, filmový trailer a fotogaléria. Fanúšikovia dobrej českej zábavy si prídu na svoje, fanúšikovia hereckých kvalít veľkých hereckých hviezd a tiež neuveriteľne dobrej Lucie Vondráčkovej (tá baba má naozaj talent) si prídu na svoje.

Hrajú: Jana Štěpánková, Daniela Kolářová, Jaromír Hanzlík, Petr Forman, Lucie Vondráčková, Lenka Vlasáková, Josef Polášek, Naďa Konvalinková, Radek Zima, Tereza Kostková, Petr Kostka, Agáta Zimová, Veronika Svobodová, Markéta Frösslová, František Němec a ďalší
Réžia: Dušan Klein

Rodinka dvd