Dnes je 20. apríla 2018, meniny má a zajtra

Rumový denník - oddychovka na DVD

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.06.2013

Zlý chlapec jednoducho príde na ostrov, aby tam stúpil ešte do väčšieho bahna, nadobro sa zhúlil a zmenil sa na lepšieho človeka, ktorý sa pokúsi zmeniť svet. Svet, v ktorom už vtedy vládli byrokracia a prachy.
Rumový denník - oddychovka na DVD

Rumový denník je príbehom Paula Kempa (Johnny Depp), večne podnapitého novinára, ktorý príde do Portorika písať pre San Juan Star, upadajúce miestne periodikum na čele s vystresovaným vydavateľom Lottermanom (Richard Jenkins). V novej práci sa Kemp zoznámi so Salom (Michael Rispoli), talentovaným fotografom a stanú sa z nich nielen spolubývajúci, ale aj kumpáni pri poháriku. Jednej krásnej noci sa Kemp zahľadí do Chenault (Amber Heard), neskutočne atraktívnej snúbenky Sandersona (Aaron Eckhart), skorumpovaného bohatého obchodníka.

Sanderson si uvedomí, že Kemp by mu mohol byť užitočný v jeho podnikateľských aktivitách a pozve ho na stretnutie so svojimi partnermi, s ktorými plánuje výstavbu luxusných hotelov na panensky nedotknutom ostrove. Sanderson dohodne prehliadku ostrova, na ktorom má prebiehať plánovaná výstavba. Kemp a Sala sa vrátia do San Juan, kde majú schôdzku s Mobergom (Giovanni Ribisi), šialeným novinárom pracujúcim pre San Juan Star, ktorého život sa točí výlučne okolo drog a alkoholu. Moberg im dá vyskúšať silný halucinogén a po noci hrôzostrašných vízii sa Kemp posadí k písaciemu stroju a plný rozčarovania napíše o všadeprítomnej korupcii a chamtivosti...
Rumový denník - trailer

Toto je presne dôkaz príslovia, že lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť. Rumový denník ma obišiel v kine a aj na DVD som odkladal veľmi dlho. Až kým som sa jeden nedeľný večer nemohol stotožniť s ničím, čo išlo v televízii a dal som sa na Johnnyho Deppa. Ten má rád špecifické postavy a rád ich špecificky stvárňuje. Úloha večne opitého novinára mu sadla skvostne a je v nej naozaj výnimočný. Zdá sa, že si nakrúcanie užíval a počas tých dvoch hodín, čo je neustále na obraze, som mu uveril úplne všetko. Horšie je to už s príbehom ako takým. Aj keď ho nepoznáte z knižnej predlohy, veľmi ľahko dokáže usúdiť, akým smerom sa bude príbeh vyvíjať.

Ono ten zlý chlapec jednoducho príde na ostrov, aby tam stúpil ešte do väčšieho bahna, nadobro sa zhúlil a zmenil sa na lepšieho človeka, ktorý sa pokúsi zmeniť svet. Svet, v ktorom už vtedy vládli byrokracia a prachy. Všetko je predvídateľné, snáď až na pár naozaj výbušných momentov, ktoré ma prekvapili. Ani to však nie je dôvod na odsúdenie toho filmu. Jednoducho, o Rumovom denníku sa popísalo dosť nelichotivých vecí. Ale ako hovorí, lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť (alebo čítať). Uvidíte, že to vôbec nie je také zlé.

A kľudne by som dal ešte jeden bod navyše, keby Hollywood Classic Entertainment zo svojho produktu už klasicky neurobil lacný produkt, do ktorého divákovi zabalil iba statické menu, rozdelenie na kapitoly a... žiadny bonus. Film sa však nakrúcal na dosť špecifických miestach, takže aspoň krátky dokument z nakrúcania či o výbere lokalít by sa hodil. Našťastie, aspoň český dabing je fajn, navyše veľmi dobre rozmixovaný do formátu 5.1, svoje ustojí i obraz.

Réžia: Bruce Robinson
Hrajú: Johnny Depp, Richard Jenkins, Michael Rispoli, Amber Heard, Aaron Eckhart, Giovanni Ribisi

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment