Dnes je 19. septembra 2018, meniny má a zajtra

Senna - silný dokument

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.11.2011

Film Senna prináša skutočný príbeh legendárneho brazílskeho automobilového pretekára Ayrtona Sennu, ktorého mnohí považujú za najlepšieho jazdca histórie.
Senna - silný dokument

Film Senna prináša skutočný príbeh legendárneho brazílskeho automobilového pretekára Ayrtona Sennu, ktorého mnohí považujú za najlepšieho jazdca histórie. Prostredníctvom dokumentu divák sleduje Sennovu veľkolepú kariéru v súťaži Formule 1, jeho fyzický a duševný vývoj na súťažných okruhoch i mimo nich, jeho cestu za dokonalosťou i zásadnú premenu z neskutočne talentovaného nováčika, ktorý v roku 1984 razantne vtrhol do F1, na mýtmi opradenú legendu, ktorá sa zo Sennu stala po tragických udalostiach v Imole v roku 1994. Vďaka úzkej spolupráci s rodinou pretekára a s vedením Formuly 1 sa film Senna stáva prvým oficiálnym dokumentom o jeho živote s mnohými úžasnými a doteraz nepublikovaným archívnymi materiálmi.
Trailer k snímke Senna.

Sila tohto miestami až neuveriteľného príbehu tkvie v jeho skutočnosti. Fakt, že nejde o hraný životopisný príbeh, ale v podstate o sto minútový dokument vyskladaný z archívnych reálnych záberov, vytvára z tohto dokumentu príbeh, pri ktorého sledovaní mrazí po tele. Senna mal pretekársky talent od Boha a napriek všetkým úspechom z neho ostal skromný brazílsky chlapec, ktorý zarobené peniaze radšej investoval do iných, než do svojho osobného blahobytu, s ktorým to nikdy nepreháňal. Tento výnimočný dokument vykresľuje Sennu nielen, ako fenomenálneho športovca, ale aj ako jedinečného a skromného človeka, ktorý vďaka svojim úspechom musel čeliť aj šikane tých, ktorých postupne zosadil z trónu. Podľa mnohých bol Senna najlepším jazdcom F1, čo kedy žil. A hoci presne vieme, ako sa tento film skončí a od začiatku sme pripravený na to, že nebudeme žialiť, myslím, že tento príbeh napokon dostane väčšinu jeho divákov. Skvelý výber často originálnych a prvý raz odvysielaných dobových materiálov, skvelé spracovanie a vydarený český dabing. Nestotožňujem sa s názorom, že toto je film iba pre fanúšikov súťaže. Zastávam názor, že toto je film, ktorý bezpochyby nadchne fanúšikov súťaže F1, ale aj bežného diváka, ktorý síce vie, že Senna bol pretekár F1 a aj to, aký bol jeho osud, ale inak ho preteky až tak nezaujímajú. Tento príbeh dostane každého.

Film prišiel na náš trh v DVD verzii i v blu ray verzii. Kebyže hodnotím blu ray, tak mu bez mihnutia vpálim plný počet bodov. DVD síce vychádza so slušným zvukom, vydareným českým dabingom a vzhľadom na vek dobových materiálov aj celkom solídnym obrazom (zaujímalo by ma, aký obraz je na blu ray), ale bez akéhokoľvek bonusového materiálu. Ten sa však na blu ray nachádza a podľa popisu distribútora je ho tam dosť. Aspoň malé zrnko sa mohlo objaviť aj na DVD. Po vzhliadnutí tohto filmu doslova na jeden dych by som si bonusy pozrel veľmi rád.

Distribuuje: Bontonfilm, 2011

Senna DVD