Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Sex v meste (1. séria)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.07.2010

Môžu si ženy dopriať sex, ako muži?
Sex v meste (1. séria)

Môžu si ženy dopriať sex, ako muži? Odpoveď na túto otázku sa rozhodne hľadať novinárka Carrie Bradshaw v prvej sérii jedného z najvýstrednejších televíznych seriálov všetkých čias. Do úlohy pokusných králikov pritom obsadí okrem seba aj svoje tri najlepšie kamarátky. Na vlastnej koži potom zisťujú, čo môže ženám po tridsiatke ponúknuť mesto plné nezadaných mužov presvedčených, že záväzky sú len pre tie druhé.

Vydajte sa spolu s Carrie, Sam, Mirandou a Charlottou na rafinovane sexy výpravu za odpoveďami na pár osobitne pikantných otázok. Sú vzťahy náboženstvom 90. rokov? Skončíme v posteli v trojici? A keď áno, kto bude robiť čo a kedy? A ak si môže slobodná žena užívať sexu s ktorýmkoľvek mužom kedykoľvek a kdekoľvek, ako to, že si vydatá vždycky myslí, že je to zaručene ten jej?

Tu by asi akékoľvek slová boli nosením dreva do lesa. Sex v meste je takou seriálovou legendou, že jednoducho neverím tomu, že niekto nevie, o čo tu ide. A slovo „legenda“ hovorí za všetko, po každej stránke a zaslúžene.

No a tu sa už trochu rozpíšem a vzhľadom k tomu, že Sex v meste je mojou srdcovkou, budem aj kritický. Ak bol divák zdatný v anglickom jazyku, mohol si kompletnú sériu seriálu Sex v meste kúpiť aj v našich internetových obchodoch a užívať. Tí, ktorí sú závislí na českom, mimoriadne vydarenom dabingu (chvalabohu, aj slovenské televízie uvádzali seriál vždy s českým dabingom), museli si počkať na rok 2010. V čase premiéry druhej časti filmu Sex v meste, prichádza na náš trh prvá séria seriálu s českým dabingom (druhá sa očakáva v auguste a ak malo o distribúcii seriálu s českým dabingom rozhodnúť to, ako sa predáva, tak je to istá vec, pretože podľa zákulisných informácií je prvý náklad odvezený na Slovensko rozobratý a práve sa dopĺňa druhá várka).

Konečne! To je jediné slovo, ktoré môžem ja, divák na týchto príbehoch doslova závislý, povedať. S nadšením som sa vrhol na dve DVD s kompletnou prvou sériou. A prechádzam od začiatku, od neistých momentov, kedy ani samotní tvorcovia hádam netušili, čo sa bude diať, k ďalším častiam, pričom každá ďalšia je šťavnatejšia a lepšia. S legendárnym českým dabingom je tento seriál bezkonkurenčný.

Prvá séria mala dvanásť častí, ktoré vychádzajú na dvoch DVD, dokopy 285. minút, bez akejkoľvek pridanej hodnoty, teda bez bonusov (hádam sa záverečná šiesta séria objaví aj s bonusovým DVD, ako vo svetových vydaniach).

Veľkým sklamaním je obraz. Je pochopiteľné, že je v rozlíšení 4:3, v čase, keď seriál vznikal, sa točilo na tento formát. Šokom je jeho kvalita. V dobe digitalizácie a v čase, keď vychádzajú remastrované filmy z tridsiatych rokov a vyzerajú, akoby sa točili pred desiatimi rokmi, som v šoku, že Sex v meste vychádza v našom teritóriu s obrazom plným „zrna“. Ak hop sledujete na starom televízore u babičky, možno to nebude prekážať, ale na moderných televízoroch už vyznie aj najmenší detail a v tomto prípade musím skonštatovať, že obraz je pôvodný, nevyčistený a na to, že je rok 2010, tak doslova hanebný. V čase, keď už som skôr očakával, že seriál Sex v meste vyjde rovno na blu ray diskoch, som trochu zaskočený faktom, že je to inak. Navyše, v našom teritóriu vychádza „naša“ verzia po prvý raz, tak sme si na tom mohli dať záležať.

Našťastie, je to jediná chyba tohto projektu. Dve DVD sú zabalené do úhľadného kartónového balenia, na prebale DVD je malá tlačová chyba, kedy sú oba disky označené na chrbte obalu číslom jedna. Ak by dotlač bola opravená, môže z toho byť príjemný zberateľská artikel. Seriál samotný je skvelý, dabing vynikajúci a kvalitný aj technicky. Už teraz sa teším na dvojku, kde aj obraz hádam bude lepší.

Distribuuje: Magix Box, 2010