Dnes je 24. februára 2018, meniny má a zajtra

Sex v meste 2 (blu-ray disc)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.01.2011

Zábava, móda, priateľstvo: Sex v meste 2 prináša všetko a ešte niečo navyše.
Sex v meste 2 (blu-ray disc)

Zábava, móda, priateľstvo: Sex v meste 2 prináša všetko a ešte niečo navyše. Carrie (Sarah Jessica Parker), Samantha (Kim Cattrall), Charlotte (Kristin Davis) a Miranda (Cynthia Nixon) sa opäť s chuťou zahryznú do Big Apple. Ich životy a príbehy lások pokračujú v ďalšej časti, ktorá je ako obvykle plná žiarivého lesku.

Čo sa stane potom, ako vyslovíte “Áno”? Život je presne taký, o akom dámy vždy snívali, ale nebol by to Sex v meste, aby im nepriniesol nejaké nečakané prekvapenia… tento raz v podobe čarovného, slnkom zaliateho dobrodružstva, ktoré ich zavedie ďaleko od New Yorku – na jedno z najluxusnejších, najexotickejších a najvzrušujúcejších miest na svete, kde sa večierky nikdy nekončia a každé zákutie skrýva nejaké tajomstvo. Štyrom hrdinkám sa podarí uniknúť práve včas, aby neupadli do klasického stereotypu manželských a materských povinností a nabrali silu im vzdorovať.

Po sklamaní z jednotky musí prísť jednoznačné nadšenie z dvojky. Toto je ten pravý Sex v meste. Film je akoby rozdelený na dve časti, alebo ho spájajú dva zásadné momenty. Ten, o ktorom sa všade hovorí, teda nádherná luxusná dovolenka v Emirátoch a ten druhý, o ktorom nikde nie je ani zmienka – najluxusnejšia svadba dvoch gayov v dejinách filmu i New Yorku samotného. A tá vlastne film otvára a je jeho neoddeliteľnou súčasťou. A celkom aj chápem to, prečo sa o tejto časti vo filmových synopsách nepíše nič. Napriek noblesnej „snehovej“ svadbe je najväčšou hviezdou tejto časti speváčka Liza Minelli. Viac neprezradím, kto videl, vie, o čom je reč, kto nevidel, nech sa presvedčí.

V malých epizódnych momentoch sa vo filme objavujú dávni hrdinovia, jedna z veľkých lások Samanthy a herec, ktorého „stvorila“ Smith Jerrod a potom sa vracia Aidan Shaw, hádam druhá najväčšia láska Carrie Bradshaw. Ich úlohy sú síce malé, ale poriadne zamiešajú dejom výborného filmu. Vďaka tomu prvému sa totiž Samantha a jej priateľky dostávajú na dovolenku do Emirátov, Kde sa Carrie práve stretne so svojou niekdajšou láskou. Druhá, väčšia časť filmu sa odohráva práve v Emirátoch, kde prichádza k množstvu vtipných momentov a situácií, i perverznému vyvrcholeniu, ktoré zvráti zver luxusnej dovolenky na beh s časom o záchranu vlastnej prestíže a slušného mena.

Na rozdiel od prvého filmu Sex v meste, ktorý mi prišiel príliš násilný, čo a týka nejakého zarábania ďalších peňazí na uzavretom seriáli, pri dvojke som sa bavil od začiatku až do samotného konca. Jedinečné vtipné momenty, skvelé hlášky a klasický „sex v meste dabing“ sú zárukou toho, že sa budete baviť aj vy. Osobne sa teším, že to môžem o filme povedať, pretože Sex v meste je moja srdcovka a som k nemu dosť kritický. Teším sa, že k filmovej dvojke taký byť nemusím.

Hodnotenie blu ray disku:
Klasický český dabing znamená hlasy, ktoré dabovali seriál, je u mňa zárukou polovičného úspechu. Ten tu ostal, navyše je veľmi kvalitný a zvuk je naozaj dobrý, rozmixovaný do formátu 5.1 vo všetkých jazykových verziách. Obraz je fantastický a bonusová výbava disku dokonalá. Už len dĺžkou, kedy tvorcovia priradili k dva a pol hodinovému filmu ešte ďalšiu hodinu a pol bonusového materiálu. Sarah Jessica Parker a Michael Patrick King hodnotia nakrúcanie filmu a berú diváka do zákulisia príprav, Ten istý Patrick a Mario Cantone v ďalšej časti hodnotia mužov zo Sexu v meste – v oboch prípadoch ide o najdlhšie materiály a dobre sa pri nich zabavíte, najmä pri tom mužskom.

Zvyšné bonusy sú vlastne pohľadmi na to, ako vznikal soundtrack, ako vznikali kostýmy, aká bola inšpirácia na ich tvorbu a dozviete s aj, z čoho vychádza štýl vo filme. Posledným a veľmi silným bobnusom je asi osem minút o tom, ako sa nakrúcalo s Lizou Minelli. Opäť viac nepoviem, pozrite si to, budete mať zimomriavky na rukách a slzu v oku, ak rovnako ako ja, považujete Minelli za legendu. Film si môžete pozrieť aj s režisérskym komentárom. Bonusy majú kompletnú českú podporu.

Vynikajúci blu ray disk nielen samotným filmom, ale aj celkovým obsahom a spracovaním, výborné pre fanúšikov i náhodného diváka.

Réžia: Michael Patrick King
Hrajú: Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis, Cynthia Nixon, Chris Noth