Dnes je 16. decembra 2019, meniny má a zajtra

Šimpanzy - skvelý dokument

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.08.2013

Štúdio Disneynature, ktoré stálo pri vzniku dokumentárnych filmov Zem, Oceány alebo Africké mačky, prináša nový dokument nazvaný Šimpanzy, úžasný príbeh o víťazstve jednotlivca a pevných rodinných väzbách.
Šimpanzy - skvelý dokument

Štúdio Disneynature, ktoré stálo pri vzniku dokumentárnych filmov Zem, Oceány alebo Africké mačky, prináša nový dokument nazvaný Šimpanzy, úžasný príbeh o víťazstve jednotlivca a pevných rodinných väzbách. Vydajte sa do srdca afrického dažďového pralesa a spoznáte Oskara, roztomilé šimpanzie mláďa, ktoré si vie užívať život. Svet pre Oskara a jeho kamarátov predstavuje jedno veľké ihrisko, ktoré pokojne môžu za chvíľku obrátiť hore nohami. Sú plní zvedavosti, túžby po objavovaní a radosti a s obľubou sa opičia po ostatných, zároveň ale patria medzi najzaujímavejšie osobnosti zvieracieho sveta. Vďaka vysokej kvalite obrazu budete mať príležitosť zblízka sledovať Oskara aj jeho príbuzných, ako sa pohybujú vo svojom pôvodnom prostredí pralesa. Odohrá sa pred vami inšpirujúce dobrodružstvo plné odvahy a prirodzeného kúzla. Príbeh šimpanza Oskara si vás skrátka získa.
Šimpanzy - trailer

Keď sa partia filmárov vyberie do dažďového pralesa, aby tam nakrútila zaujímavý dokument, má nepochybne predstavu o tom, čo chcú nakrútiť. Následne trávia hodiny a dni v pralese, nechajú sa dohrýzť hmyzom, unikajú pred hadmi a postupne sa stotožňujú s faktom, že vlastne to, čo zamýšľali sa im vôbec nedarí. Ich trpezlivosť však nakoniec odmení samotná matka príroda, ktorá im pripraví tak silný príbeh, že si ním získajú celý svet. Tak nejako vznikol aj dokument Šimpanzy, keď sa tvorcovia vybrali do pralesa nakrútiť príbeh šimpanzieho mláďaťa a zo zamýšľaného „obyčajného“ dokumentu vznikol tak silný príbeh, že z neho niekoľkokrát prebehne mráz po chrbte. Takýto scenár by nenapísal žiadny scenárista, to dokáže priniesť iba samotný život. Necelá hodina a pol fantastického príbehu, fantastických záberov a jedinečného osudu, ktorý budete chcieť vidieť znova a znova.

Je mi trochu divné, že tento skvelý dokument vychádza u nás iba na DVD. Uznávam, že vďaka stopáži dokumentu je obraz naozaj fascinujúci, ale pri takýchto dokumentoch by som už vydanie na Blu ray považoval za samozrejmosť. Škoda, snáď na budúce. Výborný je i zvuk, vystačiť si musíte s pôvodnou angličtinou vo formáte 5.1. Český dabing na disku absentuje a k dispozícii sú iba české titulky. Aj tu to považujem za škodu, pretože české dabingy iných dokumentov sú jasným dôkazom toho, že vieme urobiť skvelý dabing aj pre dokumentárny film. Žiaľ, pri tak fascinujúcom dokumente je čítanie titulkov rušivým elementom. Okrem českých sú k dispozícii aj slovenské titulky. K samotnému dokumentu sú pribalené krátke dokumenty o vzniku filmu a tiež o Disneyho nadácii, ktorá sa stará o záchranu voľne žijúcich zvierat. A hoci to považujem za samozrejmosť, v tomto prípade špeciálne apelujem na kúpu originálu, keďže jeho kúpou prispievate aj na Disney nadáciu a následne na pomoc divo žijúcim zvieratám.

Réžia: Alastair Fothergill, Mark Linfield
Hrajú: Tim Allen

Šimpanzy obal dvd