Dnes je 26. januára 2021, meniny má a zajtra

Smrť prišla skoro

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.01.2010

V pätnástich rokoch už toho má Amanda Sue Bradlo (Juliette Lewis známa z filmov Takí normálni zabijaci a Cape Fear)...
Smrť prišla skoro

V pätnástich rokoch už toho má Amanda Sue Bradlo (Juliette Lewis známa z filmov Takí normálni zabijaci a Cape Fear) za sebou viac ako dosť. Dievča zneužívané otčimom, od ktorej sa vlastná matka odvrátila, uteká z domu. Napriek samote a strachu je odhodlaná prežiť a nájsť chýbajúce porozumenie. Čoskoro sa ale stáva obeťou pasáka Billyho (Brad Pitt: Dannyho parťáci, Interview s upírom) a jej už tak dosť problematický život sa ďalej zamotáva. Jednej noci sa noví partneri opojení drogami a alkoholom vydajú na divokú jazdu, ktorá končí... vraždou.

Dôkazy proti Amande sú presvedčivé a brutalita spáchaného zločinu ju navyše zaradila medzi dospelých vrahov. Verdikt „vinná“ by tak pre ňu znamenal smrť.

Jedenásť rokov ubehlo od svetovej premiéry tejto drámy. Aspoň podľa DVD obalu. Podľa oficiálnej filmografie Brada Pitta však film vznik dokonca v roku 1990, teda v čase, keď mal Pitt iba pred uvedením svojho prelomového filmu Thelma a Luisa a Juliete Lewis zas pred legendárnym filmom Čo žerie Gilberta Grapea, v ktorom si zahrala po boku Leonarda DiCapria, ktorý za hlavnú úlohu získal Oscara a mladá Juliette v ňom excelovala po jeho boku.

Film Smrť prišla skoro je dokonca vo filmografiách oboch hercov uvádzaný ako televízny film, takže sa v podstate v kinách ani nepremietal. Vďaka spoločnosti Magic Box sa tak divákovi ponúka možnosť nahliadnuť na štart hereckej kariéry dnes už uznávaných hereckých osobností, ktoré už vtedy dokazovali, že sa pred kamerou cítia veľmi dobre, majú tam svoje miesto a v žiadnom prípade nepovedali posledné slovo (čo budúcnosť oboch napokon aj potvrdila).

Zaujímavé tiež je, že Brad Pitt je v tomto prípade vlastne iba sekundantom po boku Juliette Lewis, ktorá je hlavnou hrdinkou príbehu, ktorý diváka od momentu, kedy ju zatýka polícia prevedie počas hodiny a pol jej dramatickým životom, od znásilňovania otčimom, cez matku, ktorá radšej postavila na stranu zvrhlíka, než aby prišla v živote o ďalšieho chlapa, cez poriadne tŕnisté cesty, ktorými sa Amanda musí pretĺkať, až po nevydarenú vraždu z rozmaru, ktorá ju dostala do väzenia a vyvrcholenie súdneho pojednávania, ktoré...

A to si už divák musí pozrieť v mimoriadne vydarenom dramatickom filme, ktorý z dnešného pohľadu oplýva hviezdami filmového plátna, no v čase svojho vzniku boli jeho najväčším plusom dva fakty – fakt, že príbeh filmu je postavený na skutočnom príbehu a tiež fakt, že tí neznámi herci hrajú dobre a presvedčivo. Devízy, ktoré našťastie môžeme oceniť aj osemnásť rokov od premiéry.

Skrátim to, pretože z dôvodu, že nejde o žiadny veľkofilm a tiež vzhľadom k tomu, že ide o film starý takmer dve desaťročia, je celkom pochopiteľné (a dá sa to tolerovať), že DVD neobsahuje žiadne bonusy, zvuk je rovnako ako v prípade pôvodnej stopy, tak v prípade stopy s českým dabingom rozmixovaný tak, akoby sa naozaj písal rok 1990, ale tu treba podotknúť, že to nijako neprekáža.

Samozrejme, nesnažte sa ho nastaviť na nejakú geniálnu zostavu reproduktorov, to je zbytočné, avšak ak využijete iba zvuk svojho televízneho prijímača, nebudete sklamaný. Film je navyše nadabovaný veľmi kvalitne a obstojný (predpokladám, že v rámci všetkých súčasných možností) je aj obraz. V každom prípade, ako retro, ktoré vás vďaka ideálnemu času, dobrému spádu a výborným hereckým výkonom určite nebude nudiť, sa tento film určite oplatí vidieť.