Dnes je 19. januára 2019, meniny má a zajtra

Snehulienka - už aj na domáce použitie

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 05.11.2012

Malí aj veľkí diváci sa môžu tešiť na staronové dobrodružstvo, v ktorom nebude chýbať láska, priateľstvo, ale aj žiarlivosť a zrada.
Snehulienka - už aj na domáce použitie

Zlej kráľovnej (Julia Roberts) sa podarilo získať vládu nad kráľovstvom. Snehulienka (Lily Collins), ktorú poslali do vyhnanstva, sa však len tak nevzdá svojho práva na trón. Pripraví plán odvety a za pomoci siedmich vynaliezavých trpaslíkov sa rozhodne konať. Klasická rozprávka o krásnej princeznej a žiarlivej kráľovnej sa dostáva na filmové plátna v novom spracovaní. Malí aj veľkí diváci sa môžu tešiť na staronové dobrodružstvo, v ktorom nebude chýbať láska, priateľstvo, ale aj žiarlivosť a zrada.
Trailer k filmu Snehulienka

Ostávam pri nadšení, ktoré ma ovládlo už pri premiére filmu v našich kinách. Paródia, ktorá má za úlohu jediné – ozrejmiť divákovi, ako to v skutočnosti v tomto príbehu bolo sa jednoducho vydarila a myslím, že je to film, ktorý bude aj prostredníctvom televíznej obrazoviek nadchýnať divákov po dlhé roky (len prosím slovenské televízie, aby použili český dabing z DVD, pretože v slovenčine to zas bude katastrofa).

Julia Roberts si svoju negatívnu úlohu kráľovskej mrchy náramne vychutnala a to isté predpokladám, že prežívala aj Nela Boudová pri jej dabovaní do češtiny. Cynické úlohy sú pre Boudovú ako stvorené (Miranda zo Sexu v meste) a je v nich dokonalá. To platí aj o tomto filme. Lily Collins prekvapuje svojim hereckým talentom a celý film svojou zábavou.

Samozrejme, sú v ňom silné vtipné momenty, ktoré následne strieda vata, ale v globále ide o mimoriadne vydarený film, ktorý si dokáže vystreliť z filmových tvorcov aj na samotnom konci, keď už by nikto žiadne prekvapenie nečakal. Ono potom samotné finále je vrcholom zábavy, aj keď v podstate poukazuje na najväčší filmový gýč. Však uvidíte, stačí si pozrieť DVD, oplatí sa.

Toto je ten prípad, keď mi je veľmi ľúto, že vydavateľ distribuuje film v rámci lacného segmentu, čo sa napokon odrazí len v neprospech diváka. Lukratívna cena, za akú Hollywood Classic Entertainment vydáva DVD aj s najnovšími filmami je síce lákadlom, ale pri niektorých z tých filmov by som privítal bonusy a prípadne aj vydanie na blu ray diskoch. Toto je jeden z nich a žiaľ musím konštatovať, že nič z toho sa nekoná. Film vychádza iba na DVD a bez bonusov. Menu je síce české, ale statické, navoliť si môžete vlastné kapitoly a spustiť si ho v anglickej, alebo českej verzii, pričom obe sú rozmixované do formátu 5.1. Zvuk i obraz sú na úrovni DVD, je to fajn, aj keď samozrejme, na inom nosiči by to bolo ešte lepšie. Celkový dojem z filmu ako takého to však určite nepokazí.

Réžia: Tarsem Singh
Hrajú: Julia Roberts, Lily Collins, Sean Bean

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment, 2012